• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Javisst!!!
    Det är fördelen med att inte vara först! Man kan få tonvis med tips och råd!!!

• sweetstreet

SÅ när är det dags för ÄP för din del Lappis?
    Om någon månad eller???

• Snartis

Ojjj nu är det en lillkille som är hungrig..

Hare så bra tjejer

Kram på er

• FruCicci

ha ha ha nu har jag läst i kapp, var tvungen att berätta för maken om Sweets makes studier i Lund och det där med stort huvud och vad karl i så fall har i brallan, jag tok garvade...

Junior kom till mitt i ÄL, pang på, och vi körde skeden! Typ bakifrån med andra ord, så jag är inte förvånad att jag fick en son!

Första rullningen har ju skett och nu ska allt in i munnen på Junior, allt utom nappen... jag är så knäckt att han inte vill ta nappen, jag har köpt massa olika sorter, men det funkar inte längre. Shit shit shit säger jag!
    Nappen är ju en räddning i många situationer! Trygghet, ja hela baletten, så jag hoppas han tar den igen framåt.

Kul med listan MrsB, jag har saknat lite sådant! (Trots att jag inte är inne så ofta nu med bebis).

Nu måste jag ta en ledsen bebis!
    På återhörande

• sweetstreet

Cicci!
    Haha! Javisst är det lite kul!! Sedan vet jag ju inte direkt hur mycket sanning det egentligen ligger bakom det hela, men men...
    Fast man börjar lätt tänka på detta om man träffar på folk med barn som har stora huvuden...!

Jaha, om det är som du säger kanske det är störst sannolkihet att det blir en kille då? För vi kör som sagt oftast skeden. Hur blir det med insemination då??? Kanske kille då med eftersom man ju prickar in äggsläppet då??? Fast att man ligger väl på rygg med benen i vädret gissar jag? Iallafall har jag fått den bilden av Lappis beskrivning.

Var inte så orolig med nappen tycker jag!
    Jag har förstått att vissa barn vill och andra inte vill ha napp. Visst kan det underlätta ibalnd med napp, å andra sidan så slipper man ju det krångliga med att avvänja från nappen, ifall barnet aldrig använder napp. PLUS att vissa av mina vänner säger att nappen visserligen kan få deras barn att tystna om de t ex vaknar och gråter mitt i natten. Men att å andra sidan så kan en "utspottad" napp (i sömnen) få dem att vakna. Det är väl avsaknaden av nappen antar jag? Och då börjar de skriva pga detta. Så tja, jag tror att det ger sig automatiskt. Antingen gillar han napp eller så inte.
    Och jag tror det finns för- och nackdelar med båda delar.

• Lapinette

Japp, vid insemination ligger man på en brits med benen vinklade. Sen när det är insprutat och klart får man en Svensk Damtidning och en pläd över sig.

• start september

Hej!

Har inte hunnit läsa ikapp men noterade både ställningsdiskussionen och att mitt BF-datum efterfrågades.

Det blir första gången jag skriver eller säger det till någon, inte ens maken vill veta eftersom vi fortfarande är så skraja. Vecka 8+0 idag.

"Viskar" 22 maj. Så Sweet hade bra koll!

Ställning ja, borde bli en kille då...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!