• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Jaså du Lappis! Så du vill ha samma födelsedag som ditt barn!?!

Jag har verkligen gett upp det där med "NÄR" på året jag vill ha barn. Jag tänkte en hel del på det i början, men efter att ha förökt o försökt o försökt så har jag nu helt ärligt inte några som helst månadspreferenser. Jag skulle bli överlycklig om det blev något överhuvudtaget!!! och jag tror verkligen att alla månader har sina för- resp nackdelar. Både att ha födelsedag i (barnets perspektiv) och att vara höggravid/nyförlöst (mammans perspektiv).

• sweetstreet

Piggelin det där med huvudstorleken kanske kan variera något inom "felmarginalen"??

Fast om flera av er syskon har "jknappnålshuvuden" och din brorsa en vattenmelon så kanske nji ska börja fundera över vem som egentligen är pappan till honom????!!!

Närå skämt åsido, jag tror inte man ska ta allt för dödligt på den där udnersökningen. Tycker mest det är lite skoj!

• sweetstreet

Intressant att Ribbing tar upp magetikett också!

Hm, kanske bör man fixa sig ett antal tröjor med texten "Hands off!" och "Touch 'n Die!" inför en ev gravidmage då???

För en sådn text borde ju få de flesta att åtminstone tänka efter lite före innan de börjar klappa magen??

• Lapinette

Nej, inte samma dag men under våren skulle vara härligt! Självfallet blir jag glad vilken årstid som barnet än dyker upp. Till saken hör ju att med IVF så kan man ju styra det och jag funderar på om vi ska låta det gå några gånger mellan första och andra försöket. Man kan köra på direkt men jag undrar om man pallar det rent psykiskt. Sen så skulle det inte vara helt fel att komma iväg till Hong kong. En IVF tar ca 2 månader i anspråk, denna gång oktober - november för oss. Hmmm... I know jag planerar aldeles för mycket men jag har redan lagt in olika datumförslag på omgång 2. Är inte lika optimistisk som alla runt omkring.

• Oms
    sweetstreet skrev 2007-10-11 17:25:07 följande:
    Jo Snartis, den teorin har jag också hört. Något om att killsperimerna inte övelever lika länge som tjejspermierna ifall de inte hunnit till ägget.Men jag har även en annan teori som min make berättade att de fick lära sig under sina biologistudier i Lund! Och det är hör o häpna att storleken på barnets huvud är korrelerat till storleken på pappans påle!!!! Haha!! Det ni! Så om ni ser en bebbe med jättehuvud kan ni tänka att pappan måste ha ett rejält vilddjur i brallan! Enligt den föreläsaren så var detvetenskapligt bevisat (vad det nu means med det) men det gällde framförallt olika folkgrupper tror jag. Men ändå!
    många teorier om mkt idag... måste bara kommetera denna...nope! den stämmer INTE... dottern har alltid haft ett litet huvud och även om hennes pappa är liten till växten så fanns det en kroppsdel som dominerade... fast det var ju det där m olika folkgrupper då...
  • sweetstreet

Lappis förresten!

Sluta nu genast fundera o planera så mycket! Go with the flow! eller hur man nu säger. I ditt fall kanse mer "do not stay with the spray" eller kanske "bli på tjocken efter äggplocken!"???

• Lapinette

Intressant det här är! Själv har jag inga kommentarer varken till fram och bakifrån eller det där med huvudstorleken.

• sweetstreet

Oms!

Hahaha!!!! .-D
    TACK för att du delar med dig!!!!!! Nu kan vi kasnke börja föra statistik över trådbebisarna och deras pappor!!!

Hehe!!!!!

• Lapinette

Ahhhh... I know! Men jag planerar för att jag vill kunna leva lite också och inte bara spraya och tänka på att jag inte får dricka vin och inte göra det eller inte...gillar inte ordet INTE.

Funderade då på att om vi inte lyckas nu få leva ett normalt liv, utan Äl-test, inseminationer eller sprayer i typ 2-3 månader innan man går på det igen. Min kollega som gjort 4 påstod att hon var helt knäckt när den första inte lyckades. Hon var så inställd på att den skulle lyckas så det kom som en chock för henne. Ändå gick hon direkt på nästa försök och nästa. Sen blev hon ju gravid normalt efter en IVF omgång så jag tror nog det är bra att ha typ 2 normala menstrationer emellan innan man går på't igen.

Som sagt...jag funderar bara lite (eller ska vi säga mycket).

• Oms
    sweetstreet skrev 2007-10-11 22:57:34 följande:
    Oms!Hahaha!!!! .-D TACK för att du delar med dig!!!!!! Nu kan vi kasnke börja föra statistik över trådbebisarna och deras pappor!!! Hehe!!!!!
    men eller hur! det väl typ det enda som ännu inte har diskuterats i den här tråden

ang ställningar så undar jag ju nu (som inte vet kön på bebisen i magen) vad vi får för ngt... vi körde nämligen inte bara en gång ngn av de dagar som bebis blev till... misstänker dock att första gången är det lite mer kraft i laddningen så att säga
Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!