• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Jo Snartis, den teorin har jag också hört. Något om att killsperimerna inte övelever lika länge som tjejspermierna ifall de inte hunnit till ägget.

Men jag har även en annan teori som min make berättade att de fick lära sig under sina biologistudier i Lund! Och det är hör o häpna att storleken på barnets huvud är korrelerat till storleken på pappans påle!!!!
    Haha!! Det ni! Så om ni ser en bebbe med jättehuvud kan ni tänka att pappan måste ha ett rejält vilddjur i brallan!

Enligt den föreläsaren så var detvetenskapligt bevisat (vad det nu means med det) men det gällde framförallt olika folkgrupper tror jag. Men ändå!

• sweetstreet

Haha! Lappis! Ja fast lista o lista...???

Kanske kan den få lite påfyllning senare?
    Just nu ser det mest ut som en annons tycker jag!

• Lapinette

Mon dieu, nu kommer man ju kolla in alla barns huvudmått hädanefter!!

• Snartis

känns lite galet att efter verkligen jagat plusset så ska man börja skydda sig igen. Vi vill ha fler barn men inte så tätt, vill njuta av Olivers uppväxt. Sen har vi ju ett bröllop att planera till nästa sommar och då vill jag inte vara gravid eller amma

• sweetstreet

Typ bioannonser!!!

Kolla in nya heta thriller-rysaren!!!
    Sweet's BIM. Premiär den 13-14 oktober!!!!!

• sweetstreet

Jaså Snartis!
    Så du kör ingen Cicci då???!!!

• Snartis

sweet oooooohhahahhahaha jag som just träffat en mamma vars huvud var enormt vid förlossningen (blev akutsnitt pga huvudet)

• Lapinette

Ha, ha Sweet...ungefär som Kaninens dödliga sekret

Snartis - vilket vackert namn! Min make heter något liknande...sen får du gissa resten.

• Snartis

nej du ingen bebis så tätt på. Vill gärna få tillbaka kroppen och bli "nrmal" innan nästa bebbe

• sweetstreet

Lappis! Hahaha!!!! Ja så kan det vara!

Lite lustigt va?

Men som genetisk asiat måste jag säga att detta med barnafödande inte känns heeeelt bra. Kanske borde jag skaffa barn med en liten kines istället??? Fast jag är ju iallafall inte tillsammans med någon 2-meters man iallafall. Och OM Moppys teori stämmer så ska ju storleken på barnet ärvas på mammans sida. Och då spelar det ju ingen roll då'rå, vem pappan är?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!