• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Moppy1

August - tydligen så kan det gå i arv fr din mamma, enligt min BM, både födelsevikt och hur tidigt/sent bebben kommer. Det går inte i arv fr mannen, dvs vikten på barnet kommer helt från mammans sida. (annars skulle en liten kvinna aldrig kunna få barn med en jätteman, typ )

• Lapinette

Vad härligt! Jag var superliten och kom 5 dagar för tidigt. Min bror var inte lika liten men mamma spydde inte under hela den graviditeten och kom också 5 dagar för tidigt (på fel år dessutom!!).

• -August-

Hahaha, jag laste just om era funderingar kring stallningar och kon. Av de 10 bebisforaldrar jag kanner ar 8 pojkar. Festligt att borja tanka att de samtliga har statt pa alla fyra .

Alla har sex vet man, forstar man och hoppas man, men det ar inte lika sjalvklart och vant att tanka sig att alla testar olika stallningar... Min bror t ex - har en pojke .

• Piggelin1

...och jag vägde också under tre kg, typ 2,8 eller ngt sådant. Hoppas på en sådan liten gullunge jag med

Ojdå, så det är socker, frukt & mjölkprodukter som gör att bebisen växer på slutet - jag bör nog ta mig i kragen ordentligt då! Ligger precis längs med kurvan hittills, men igår låg jag pytte, pyttelite ovanför - kanske är frukten & mjölken/yoghurten som gjort detta?! Jaja, det är nog ingen jättefara, fortfarande är min totala viktuppgång strax under den normala - fast å andra sidan var jag ju varken pinnsmal eller supervältränad från början, så det jämnar väl ut sig

• -August-

Moppy - ja, da ar det fruktbomb som galler...

Lappis - Samma har! Jag foddes -77 istallet for -78, och det innebar att min beraknade fodelsekompis blev "ett helt ar" yngre.

• Piggelin1

Haha, August - sitter & ler stort nu när jag tänker samma tankar som du
    Mina fyra syskons förstfödda har alla varit tjejer till exempel

• -August-

Lappis - haha! Har du fragat honom. jag skulle absolut aldrig kunna fraga min bror. Han ar inte san. Han skulle skratta och bli generad. Min svagerska kanske kan stalla upp pa min familjeundersokning.

• Lapinette

August - så jag antar att du är ett sent decemberbarn. Min bror fyller den 30/12.

Piggelin - blev det pojkar sen?

• -August-

Piggelin - They need to shape up their sex lives!!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!