• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Mrs  B

Hej hopp!

Är fortfarande magsjuk.......

Blev värre igår, svimmade och spydde, känns sådär.
    Först kom min mamma för att hålla mig sällskap, hade så fruktansvärt ont på eftermiddagen och sen vid halv elva fick jag ringa efter min pappa. Då hade jag svimmat på toaletten. Som tur var sov sonen hela tiden och maken kom hem vid halv tolv. Men sonen har nog också något på gång, rosslar när han andas så det blir till att ta fram medicin till honom också.

Har ringt sjukvårdsupplysningen och förlossningen två gånger och de säger alla att jag har fått en elak och seg maginfluensa. Ingen fara för bebisen, men får jag inte behålla något idag blir det dropp.

Maken skulle ha åkt till Göteborg idag för mässa, men han får stanna hemma och ta hand om oss sjuklingar istället.

Usch för att vara sjuk säger jag bara!!!!!
    Men fick reda på igår att denna elaka maginfluensan går runt om här i stan och i byarna så man är inte ensam......

• Tinga

Oj då - här var det många sjuklingar!

Mrs B - hu för magsjuka! Det är tufft nog som ogravid, och är man dessutom gravid och oroar sig för hur bebisen därinne mår måste det vara ännu värre. Särskilt med tanke på dina tidigare erfarenheter också. Hoppas att du blir bättre idag, så att du slipper få dropp! Skickar en krya-på-dig-kram!

Sweet - kanske förkylningen är en liten försmak på livet som småbarnsmamma? Man kan verkligen bli ordentligt däckad av "bara" en förkylning, så jag tycker att det var förståndigt av dig att stanna hemma och kurera dig. Hoppas att du mår bättre idag! Kram!

Lapinette - usch då, det var ingen trevlig dröm! Men det är kanske lika bra att du upplever helvetet i drömmen, så kan himlen komma i verkligheten istället. Det tror jag på!

August - japp, det är skönt att kunna lägga den här historien bakom sig nu.

• Lapinette

Mrs B - din stackare!!! Hoppas du mår bättre idag.

Sweet - din stackare också!

Själv känns det också som jag har en liten släng av förkylning eller så är det nässprayen. Kan inte ta den utan att börja nysa och då måste jag spraya igen för att vara säker och så nyser jag igen. Måste kolla på FL om det är någon annan som har samma problem. Det kittlar så förfärligt när sprayen åker ned så jag kan bara inte låta bli och så blir jag täppt. Snacka om udda biverkningar .

• Piggelin1

Gomorron!
    Här har det varit lugnt, inte alls mkt att läsa ikapp

Alla sjuklingar, hoppas att ni kryar på er snart Alltid jobbigt att bli helt däckad.
    Själv har jag lämnat av mannen & ett par kompisar på Säve nu på morronen - de är sex killar som drar med RyanAir till Skottland för att prova whisky i några dgr. Även om det är 5½ vecka kvar, så får jag erkänna att jag är lite, lite orolig för att ngt ska hända när han är borta. Sannolikheten är ju verkligen superliten, men lite grand gnager det allt Samtidigt så bestämde vi för massor av månader sen att det var OK för honom att åka denna helgen & jag är jätteglad för hans skull att de drar iväg. Lite dubbelt sådär! Det lär ju dröja ett tag tills det blir en liknande resa igen! Men sen blir det iaf inga fler resor innan BF! Skönt!
    Desto bättre att jag har fulltecknade dgr framför mig med fika hos en kompis efter jobbet idag, AW imorgon, BT-dejt på lördag & besök hos min kusin resp. mormor nere i Halmstad på söndag. Min kusin berättade att hon redan plockat ihop en hög med bebisgrejor som vi ska få låna - supergulligt av henne!

Okidoki, det var lite news från mig

• MSW

Lappis, förutom nysningarna känner du inga biverkningar eller??

Tråkigt med så många sjuka i tråden!! Krya på er!!

själv känner jag mig lite lagom deppig, började igår och klarar inte av att titta mig i spegelen idag heller... Även om det är bättre än igår.. Vet inte riktigt vad det kan tänkas bero på heller..
    Men det går juh förhoppningsvis över, fast jag trodde att det skulle vara över idag efter jag hade sovit..

• Piggelin1

Pirr!

Om du är inne & läser här - hade varit jätteskoj om du joinade vår lunchdejt nu på lördag! Du har mail på din Pirr-adress!

• Lapinette

MSW - har bara sprayat 3 gånger men än så länge känner jag inget. Är väldigt trött men det kan ju lika gärna vara vanlig trötthet.

• -August-

Men vad sjuklingar vi har pa traden! Kraya pa er!!!

Piggeling - ar det bara 5 1/2 vecka kvar? Oerhort spannande! Tank, du kan bli mamma nar som helst! Ja, efter mannen ar tillbaka fran whiskeyresan da...

• Liten med Mindre

Hejhopp!

Massor med krya-på er kramar (smittfria) till alla sjuklingar. Varken förkylning eller magsjuka står på min önskelista. Hoppas att lactobacillerna jag pillar i mig med jämna mellanrum håller elakingarna borta. (eller att kräksjukan i våras gav någon form av immunitet)

Har varit hos BM på morgonen och sett att järnvärdet är 3 steg högre - alltid något, även om det är fortsatt lågt. Magen ligger på kurvan och hjärtat tickar på. Skönt!

Dessutom ledig dag imorgon! Så härligt! Behöver nog tiden för att shoppa nya byxor - inser till min förfäran att jag inte går i mina tidiga mammabyxor längre. Ni som ska shoppa - köp inte såna med mjuk midjemudd men tyg utan stretch. Nu blir det secondhand i eftermiddag. Hoppas att de har något - med mycket stretch i!

• BrudSommar2006

Mrs B, stackare, hur har det gått för dig? Har du blivit bättre eller måste du åka in med dropp idag?

Cicci, är du här?? På Aftonbladet idag finns en artikel som jag tyvärr inte kan läsa eftersom det är en Plus-tjänst och det orkar jag inte skaffa men rubriken under Familj säger att missionären ger flicka och bakifrån kille, det skulle ju i så fall bekräfta din teori! Synd att jag inte kommer åt hela artikeln.

Nu har vi äntligen lyckats öppna den där förbaskade aktiedepån, det var ju hur krångligt som helst för minderåriga.

Just nu sover hon också, jätteskönt. Har samlat på mig broschyrer och böcker om barn med sömnproblem fast jag vet inte riktigt när jag ska få tid att läsa dem, hon sover ju aldrig!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!