• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Page

Ja, och så hinner du att shoppa loss på kläder i den storlek som du satsar på. Det kan också fungera som en lite sporre att rasa i vikt sedan efter graviditeten. Att du har massor med fina kläder i små storlekar.

• Page

Lapinette, ja, det är kasnske så. har inte haft koll på hur lång min cykel har varit under de senaste månaderna. Ska börja skriva upp det igen

• -August-

Hej hej! Den sporadiska tradmedlemen har!

Jag laser att Victory har fatt besok av tanten! Grattis!!!! Skont att fa borja pa en ny kula .

Tinga - Jag laste din berattelse om chefen och kompisen. Superskont att hon tog det sa bra och att du kanner att du kan lita pa henne. Det dar med att foretaget i praktiken har bestamt sig for en kandidat men anda maste annonsera ar oerhort fult och vi har samma regler har pa banken.

De tjansterna jag har haft (den har i London och den i Stockholm) var bada utlysta fastan jag hade fatt det redan. Det ar jatteroligt da man ar den lyckosamma i sammanhanget, men nar de klantar sig som den dar chefen pa ditt jobb ser det sa oerhort oproffsigt ut.

Ush och fy, men skont att du och din kompis har rett ut saker och ting...

• -August-

Muggles - harligt att lasa om livet efter gravid och att man faktiskt kommer tillbaka till en normal, om an ovan, tillvaro efter fodseln.

Det later underbart med promenaderna! Jag hoppas att min bebbe ocksa vill aka vagn. Jag hoppas att den tidigt lar sig ropa "fortare" nar jag och min man ar ute med joggingvagnen...

/Hon som drommer om att vara tillbaka pa ruta ett dagen efter forlossningen...

• -August-

Lappis - Ojojoj vilken stressande drom. Har ni fatt veta hur stor chans ni tva har, eller ar det pa gang?

• -August-

Har har det inte hant sa mycket mer an att mina gamla byxor ar for tajta och darmed oskona, sa nu har jag bara tva finbyxor/jobbyxor att valja bland och nagra kjolar. Kjol ar kanon eftersom jag kan dra upp dem en aning istallet for att ha dem hangandes pa hoften.

Jag blev sa glad over att kanna igan mig i Muggles beskrivning och forklaring till att kanna sig lite svullen i borjan. Tarmarna alltsa! Ok .

Det naturliga ar ju ocksa att man gar upp nagot kilo nar man borjar ta det lugnare och ater mer ordentligt. Jag kanner mig mest plufsig och lonnfet nu, inte gravid... men jag vet att jag inte kan saga det sa lange .

• Liten med Mindre

Hejsan August - skönt att höra att det går framåt för dig. Och var glad att det bara är dina "vanliga" byxor som är för tajta. Det känns värre när mammabyxorna som en gång var så sköna, plötsligt stramar...

Måste nog ut på en secondhand-runda. Det går ju inte ann att bara träningsbyxorna är mysiga.

Vad gäller jobb så är det nog tyvärr så att jag bara fått såna som aldrig lysts ut, förutom ett då. Men det var ett så knepigt företag att jag tackade nej. Och jag tror fortfarande inte att vi har några regler om annonsering här. Fast det är ju svårt att internrekrytera när det är ont om folk - någonstans måste det in någon ny.

• sweetstreet

Lappis gumman! Jag tror inte att det är någon fara med era procent!!! Det var ju "bara" en dröm...

Jag har drömt skitknäppt inatt jag med, men det tror jag beror på att jag blivit rejält förkyld och nog hade lite feber inatt. Skittrist. Men jag tror dessvärre att jag fått någon liten virus eller så från mina vänner som var här. Båda är ju småbarnsmödrar med 2 barn var och man vet ju inte vad de hade med sig för något gott från dagis.....

Maken har också blivit förkyld... Men han har gått till jobbet. Själv kände jag mig så hängig att jag mest sovit/slumrat hela dagen fram tills nu.

• sweetstreet

Här inne i tråden verkar det varit lugnt idag. Inte så mycket att läsa ikapp från igår. Och nu är visst inga inloggade ser jag. Bara tomma "prickar" inga gröna...

Jaja, kanske ska jag ta och göra lite te för min tennisbollshals och läsa vidare i min bok.

• Page

Oj, vad det har krånglat på BT i dag!

Sweet, usch, inte roligt med virus och feber! Men roligt med Sverigebesök!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!