• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Glömde skriva att jag hade värsta IVF-mardrömmen i natt. Det var så illa att jag vaknade och trodde att det var sant. Enligt någon slags undersökning de gör precis när ägget skall återföras så hade vi 10 % chans att bli föräldrar. Vi matchade inte varandra alls och jag hade supersvårt för att bli gravid just med min make, inte med andra. Jämförde detta mot Kokos resultat som låg på 55 % och någon annan tjej på FL som hade 65 % chans. M a o våra värden var värdelösa och de rekommenderade oss att ge upp!

Snacka om att jag funderar på om det är värt att ens försöka.

• Page

Lappis, skapligt detaljerad dröm, det procentsatser och allt!
    Det är så lätt att drömma massor med konstigheter när man är så inne i något. Inför opponering för en uppsats drömde jag att jag kunde inte få min uppsats betygsatt för den var för konstig.

• Lapinette

Halloj Pagen!
    Det var ett tag sen sist. Hur går det för dig? Faktum är att jag aldrig brukar minnas mina drömmar så det kändes otroligt verkligt när jag vaknade mitt i natten av denna dröm.

• Page

Du sover väl oroligt nu när du har mycket nytt att tänka på.

Allt bra här i hålan. Jag planerar ett kort besök i Norge och förundras över att min tant har ändrat karaktär. Det nya verkar vara: brunkladd i några dagar och sen en störtflod. Har varit utan p-piller i ett år nu, undrar när det ska stabiliseras.

• Oms

vänner mfl ang barn o sovställnignar -

dessa rön har ju ändrats ca var 4:e år eller sådär (fråga bara era föräldrar så får ni höra hur många olika råd de har fått genom åren m de olika barnen) men idag vet man att sova på magen ökar risken för plötslig spädbarnsdöd mm och därför säger man överallt alltid nej till det. när dottern var liten - 96 ja då skulel de ligga på magen för att känna sig lugna och speciellt de ban som ahde ont i magen (hon var en av dem)spydde de dessutom mkt( även där var dottern i topp) ja då skulel de inte ligga på rygg i öht! detta då det var en förhöjd kvävningsrisk....

min dotter låg alltid på magen när hon vaknade oavsett hur vi lagt henne när vi nattade. och precis som Mrs B's son så låg hon som en groda m knäna under bröstet o rumpan upp i vädret - hela vägen upp till mellanstadiet *jättegulligt*

i de flesta länderna i världen så avråder man från att lägga barnet på magen nu men på sidan är det ignen som pratar om, även på Neo lägger man barn på sidan om det behövs.

jag kommer helt klart att växla mellan sidan o ryggen, ska försöka undvika mage men om barnet vänder sig så vad göra? (dottern vände sig redan efter 2 mån till mage från rygg)

• viktualia

Page - *vinkar*

Min mens har muppat till sig innan jag ens hunnit sluta med pillren... är numera lagom olika varje gång...

och nu *scary moment* har jag bara två omgångar mens med piller kvar... *darrar* och surar samtidigt över att bantningen inte hinner bli färdig innan pillren är slut... jag VILL ta mig ner under gränsen för övervikt innan vi börjar "skjuta skarpt"

• Page

Vinkar tillbaka Vickan! Stress? Egentligen så är det kanon ju, att p-pillrerna tar slut innan slutmålet. Banta klart, kör med regnkappa och mensen hinner att stabilisera sig under tiden. Du kan i lugn och ro ta reda på din cykel och har då några månader till på dig för att förbereda dig inför tanken.

• Page

Eller....någon här har kanske en eller två överblivna kartor med rätt sort. Själv är jag villig att skänka ett par kartor med Restovar. Någon? Får jag fresta med Restovar?

• viktualia

Page - det kanske du har rätt i... att jag kan behöva några månader att för att acceptera tanken... och min menscykel vet jag väldigt lite om... *hm* ...*grubbel grubbel*

• Lapinette

Page - en väninna till mig hade efter sitt pillerstopp väldigt oregelbundet i drygt ett halvår och när det väl stabiliserade sig och kom i en jämn cykel så har hon fått ett slags droppelidroppande i några dagar innan den kommer igång. Låter nästan som din beteer sig likadant.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!