• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

På tal om ställningar & teorierna kring det. Låter som om det finns risk för att vi får en konstig "hybrid" då... Eller hur i hela världen ska man räkna det om man hade sex ståendes i duschen

• Lapinette

Piggelin - invänta det värsta! Ha, ha!!

• Moppy1

Visste ni förresten att många som varit gravid går upp en stl i skor för att fötterna plattas ut av all tyngd? Därför är det viktigt att ha bra skor med stöd för hålfoten när man börjar bli tyngre.... Känner faktiskt att jag har ont i fötterna på kvällen, men kan fortfarande ha mina vanliga skor...peppar,peppar...

• Lapinette

Moppy - har hört det där men trodde det gällde i allmänhet, större fötter när man blir äldre pga att man trampat runt i så många år.

Förresten, någon som hört något från Frejis?! Undrar så hur hon mår.

• Moppy1

Piggan - när är din BF igen? Jag har ju också 5-6 v kvar. Skiiit börjar närma sig. Har också en lista på allt som bör göras och köpas och börjar bli stressad av att få det klart. Har hört så många som fött tidigare på sistone, vilket även min mamma gjorde (2 v), så om det är ärftligt får man ju vara beredd på att något kan hända innan ...

Alltid när jag tar tag i listan och besöker en bebisaffär, så är allt slut! Jag blir galen, blir en himla springande och ringande. Hoppas att jag har bättre tur i helgen...

• Moppy1

Tänkte också på Frejis idag, hoppas hon mår bra och bara pausar lite här. Det har jag full förståelse för!

• Liten med Mindre

Angående hålfot och skor borde jag väl vara trygg då. Går med specialinlägg i ena paret och supersköna och mjuka promenadskor det andra paret. Fast det skulle ju vara skoj med nåt snyggt ett tag. Men å andra sidan har jag inte haft särskilt många fog-problem sen jag bara går i gympaskorna. Eller problem med hälen. Peppar peppar!

Håller på att packa flyttlådor på jobbet. Kan ju vara schysst mot de som flyttar mina saker imorgon, om jag stuvat ihop det lite. Fast det känns att Mindre protesterar - livmodern drar ihop sig. Tur att jag inte behöver göra nåt mer ansträngande än veckla upp lådor då.

Och så kan jag ju ägna några trevliga timmar nästa vecka åt att rensa och organisera om. Skylla på att jag rensar ut för den som tar över, när jag ändå packar upp.

• Liten med Mindre

Piggelin - att ni inte slog ihjäl er?!? Säkert blir det en dykare av det, och i dykardräkt (den "riktiga" sorten) ser alla likadana ut - killar som tjejer.

• Piggelin1

Liten, Lappis mfl - tur att det finns väggar i duschen

• Vännerfan

Hallå i tråden!

Sitter inne och käkar praliner för glatta livet. Var nere på Linné och lunchade med en kompis som börjat jobba efter sin mammaledighet. Hon har två små hemma, så när vi ses med alla tre barn blir det inte mycket pratat. Lite mer blev det väl idag när bara prinsen var med, men vi får nog träffas snart på kvällstid då alla barnen sover för att kunna snacka mer. Sen, av en händelse, gick jag förbi Steinbrenner och då blev det lite praliner shoppade igen

Hade det för övrigt rätt bra hos svärisarna i helgen. Fick lite egen tid. Hann läsa en bok, lära mig lite mer om min nya mobil och sortera foton. Tyvärr fick jag en lättare förkylning också så jag kunde inte vara ute i det fina vädret så mycket men en liten cykeltur blev det iaf.

Fy, vad jobbigt med magsjuka! Jag hade en teori om att kroppen inte startar igång en förlossning när man är sjuk, men det visade sig inte alls stämma. Har hört om många som har fött under influensa eller magsjuka. Fy vad jobbigt!!

Nej, nu ska jag gå och pressa lite majskorn genom vitlökspressen så får vi se vad prinsen tycker om det!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!