• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Liten med Mindre

Vickan - jag hade trevligt på förra disp-festen fast jag var nykter. Tyvärr kändes fötterna för svullna för att dansa, vilket annars hade gjort kvällen till en höjdare.

OK, eller kanske jag förskönar det hela. Min gode vän som disputerade hade sånt förtroende för min vänskap, att jag och hans mamma fick äran att sitta på var sida om den högst asociale professorn för institutionen. Trodde ett tag att det var mig det var fel på: ovan att festa? blond? gravid? Sen sket jag i honom och umgicks med kompisen på andra sidan istället. Lite komiskt i efterhand. Plus att personalen kunde matcha de i Faulty Towers.

• Telemarkgrrl

Hahaaaa, Sweet du är ju bara för gooooo!

• viktualia

Liten - dispfesten som jag är bjuden på är nog helt utan dans... det är en småbarnspappa som bjuder till lite buffé... men men.. jag ska sondera terrängen om hur många andra som ska gå..

• Liten med Mindre

Vickan - mina vänner som disupterat är alla dansfantaster, så det har varit en given aktivitet. Fast första disputationen var nog utan tror jag. Minns inte så mycket av den utom att det blev mycket att städa dagen efter. (hjälpte till)

• Vännerfan

Hej tjejer!

Hemkommen från svärisarna försöker jag läsa ikapp. Eller skumma ikapp snarare. Håller på som bäst, men har mailat er Götesötisar ang. lördag!

BS,
    Prova att blanda i nåt som Iris gillar i potatisen. Prinsen gillade banan, så jag blandade i lite och så lite mindre till nästa dag och så åt han bara potatis tredje dagen. Har fått göra likadant med morot nu, men där blandade jag i potatis i stället.

Ang. att hon sover i så korta intervaller kan jag våga mig på en gissning att hon sover på rygg? Precis som alla rekommenderar? Vi upptäckte dock rätt fort att prinsen sov jättelätt på rygg så han sover alltid på sidan nu. Ibland har han sovit på mage också, men det vågar man ju nästan inte skriva. Det får de ju absolut INTE göra. Men vi tyckte inte sömnbrist var ett bra alternativ det heller, så efter att i ren desperation lagt honom på mage då inget annat funkat och han somnade omedelbart vaggade vi honom ofta till sömns så och vände över honom på sidan sen. Ibland vaknade han av det, så ibland fick han ligga kvar på mage. Jag vill inte rekommendera nån det då bvc säger att de ska ligga på rygg och inget annat, men för oss har det funkat kanon...

• Storasystern

Hallåå!!!
    Min jobbdator är fortfarande inte fixad, så jag hinner bara titta in här när jag är hemma och jobbar... som idag!

Gosnosen, om du fortsätter att hänga här, så har jag ätit Pergo. Jag fick inga biverkningar alls som jag minns, och jag fick en väldigt hög dos för att verkligen kicka igång ÄL (det var osäkert om jag hade någon alls). Cykeln efter pergon blev jag på smällen, så något måste ha funkat!

Sweet - kul med shopping, jag bli alldeles avis. Vill också shoppa i NY! Så himla kul!!! Har du bestämt när du kommer "hem" igen förresten??

Lappis - häftigt med påbörjad sprejning!!!! Har du kollat med flygbolaget att du får ta med dig nässprejen på flyget? Det var otroligt svårt att få med sig någonting medicin/vätske-liknande ombord när jag var ute och flög i somras...

Vi har varit på profylax för första gången och det var klart intressant. Verkar som en bra grej än så länge, så vi får väl se om det hjälper när det väl är dags!!!

• Liten med Mindre

Storasystern - sitter du med blåmärken överallt nu då? Eller ömma fläckar?

• Liten med Mindre

Jag fick rejält ont efter att maken skulle nypa mig som smärtövning. Fast det blev förvånansvärt nog inte blått.

Är det någon av er fredags"lediga" (eller mammalediga) stockholmare som vill ta en förmiddagsfika på fredag? Bokade in min pt-timme till fredag morgon istället - och kommer att vara klar med det till 10.

Drar ut på det i det längsta att åka hem och ta tag i alla bilder och sånt jag ska göra... Fast, klart, shoppa bh och korg-tyg ligger ju också på att göra-listan, så jag har en anledning att vara i stan och inte hemma.

• Storasystern

Liten, nej faktiskt inte! Inte som jag har hittat än iallafall, men jag misstänker att min man inte tog i ordentligt, för det gick alleles för lätt.... Jag fick be kursledaren att nypa mig för att jag skulle få känna "på riktigt"...

Mannen grinade illa när jag skulle nypa honom iallafall!

• Storasystern

Gudrun Schyman var ju riktigt snygg i sin 70-talsoutfit också!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!