• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Telemarkgrrl

Tinga skrev 2007-10-09 09:29:18 följande:

Telis och Lappis; var ska sprutorna sättas? I magen, låren, rumpan,...? Om det är i rumpan lär det ju kräva mer eller mindre gymnastiska övningar om man ska lyckas med det på egen hand!
    Enligt bipacksedeln så ska den sättas i magen eller på framsidan av låret. Och så mycket mage som jag har ska det nog inte vara så svårt att träffa.
  • Lapinette

Tinga - missade ditt inlägg men Telis är ju en skärpt brud. Min gonal-f spruta ska tas strax under naveln. Gärna varanna dag på höger respektive vänster sida. Antagligen så jag inte blir helt "nedstucken".

gosnosen - min gynekolog samarbetar med 3 kliniker, Storängsbotten, Falun och Carl von Linné vilket innebär att jag gör alla besök hos honom. Åker endast till Uppsala när det är dags att ta ut respektive sätta in ägget. Uppsala har även väldigt bra 3-pack som man kan köpa och på så vis blev det ekonomiskt mycket bättre än SH. SH har varit bekvämt under inseminationerna (det ligger mellan vårt hem och mitt jobb) men jag vill helst gå hos min läkare som jag känner till väl, tycker är bra och kunnig så då blir det ett hemortsalternativ. Och varför vi valde CvL och inte Storängsbotten som ligger i Stockholm är pga Koko som skriver här på tråden. Hon gjorde sin IVF där och lyckades! Samt Frejis som gjort sina inseminationer där.

Och tillråga på allt så fick jag i förra veckan veta att en av min kollegor gjort 4 IVF där och hon hade bara positiva saker att berätta om dem. Det känns bra!

Sorry, för alla er som redan har hört mitt resonemang tusen gånger. HOPPA TILL NÄSTA INLÄGG!

• gosnosen

ok lapinette, tack för info! får se hur vi går vidare om inte pergotime har någon effekt. vill nog testa insemination innan vi går på IVF och då kanske SH är enda alternativet.

önskar dig stort lycka till!

• Moppy1

Hej, hej,
    Fråga till Piggan och Mindre och ni som varit gravida - igår och idag har jag som stickningar och lite knip längst ner i magen, vid ljumskarna och neråt. Känns som om det kan vara Pyret som borrar sig neråt. Känner ngn igen det? Kanske han fixerar sig?

Mår även lite illa.... skumt....

• Oms
    Moppy1 skrev 2007-10-09 12:00:54 följande:
    Hej, hej,Fråga till Piggan och Mindre och ni som varit gravida - igår och idag har jag som stickningar och lite knip längst ner i magen, vid ljumskarna och neråt. Känns som om det kan vara Pyret som borrar sig neråt. Känner ngn igen det? Kanske han fixerar sig? Mår även lite illa.... skumt....
    det du beskriver är rätt så vanligt när barnet sjunker längre ned och inget farligt utan bara ett tecken på att det går framåt kan man säga vissa känner av det och vissa inte, bero lite på ens övriga besvär m ev foglossning samt en kroppsbyggnad och hållning om några nerver påverkas eller ej.
  • Liten med Mindre

Moppy - har ingen erfarenhet av stickningar. Men det kan säkert vara som du tror.

Jag kände mig däremot väldigt "tung" och spänd neråt igår, inte alls skönt. Tror inte Mindre vänt sig klart än, så det är nog något annat för min del. Jag får väl kolla med BM på torsdag varför jag mår lite mysko.

Går också och funderar på en dags semester i veckan. Mmm...det skulle vara så härligt. Har så mycket jag vill fixa med, så mycket ledigt skulle det väl inte bli. Men skönt i alla fall. Hamnade lite i vakuum mellan projekt på jobbet - och det kanske är läge att passa på? Fast jag får nog hålla mig till fredag, kan ju inte missa massagen imorgon. Fast torsdag kanske? Funderar...

Sen är maken borta hela lördag - så jag borde hinna fixa med saker då med.

• Lapinette

Liten - vi har massage idag!!!! Annars - ta ledigt! En dag med att hinna ikapp med saker som man vill få gjort är superbra.

• Tinga

Liten - en "oplanerat" ledig dag är ju lyx, så det tycker jag att du ska unna dig!

• Liten med Mindre

Härligt Lappis - hoppas du får det skönt på knådningen!

Det lutar mer och mer åt ledig fredag...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!