• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Usch! Låter inte trevligt gosnosen men tänk på att biverkningarna drabbar inte alla och inte alltihop på en gång...förhoppningsvis. Själv ska jag börja spraya för nedstimulering imorgon och listan över biverkningar på den medicinen vill ni inte veta. Själv ska jag försöka förtränga att det finns annars kommer jag att gå och känna efter hela tiden men visst har jag läst den och den är inte skoj.

• Tinga

Ibland känns det som att de verkligen tar med ALLT i de där biverkningslistorna, om det så bara drabbar 1 på miljonen, bara för att ha garderat sig. Den där biverkningslistan ser förvisso inte trevlig ut, men jag tror att det är bra att försöka göra som Lapinette säger - att inte tänka eller känna efter alltför mycket (lättare sagt än gjort; jag vet!).

• Tinga

Gosnosen - vad är förresten FSH-värde?

• gosnosen

lapinette och tinga

tack för lite peppning! börjar känna mig beredd att ta till vilka knep som helst bara för att få till den där "bullen i ugnen". är trött på att tiden springer iväg...

lapinette! vad spännande med att vara igång med IVF snart. det känns som att det är där vi kommer att hamna så småningom också så jag kommer nog att följa din resa här...

tigna:

FSH-värde är Follikel Stimulerande Hormon. Det som gör att ägget mognar och släpper tror jag. Har med hypofysen att göra. Värdet ska helst ligga kring 10 och jag hade ca 15.

• Telemarkgrrl

Men såna där biverkningslistor finns det ju på alla mediciner, även på Alvedon och sånt. Så det bästa är att inte läsa dom och hoppas på det bästa.

Jag har ingen aning om varför man ska äta Pergotime om man inte har problem med ÄL:en men om läkaren har rekommenderat det så kan det ju inte skada. Jag skulle nog ge det ett försök en månad.

• BrudSommar2006

Tror inte att någon som ätit Pergotime av de som jag känner, är väl inte så många i och för sig, har råkat ut för några hemska biverkningar faktiskt. Det kan väl vara bra att stimulera ÄL och se hur det går.

Suck, nu har Iris fått ett rekommenderat brev som ska hämtas ut med namnteckning och leg och fullmakt gäller inte står det på det. Vet inte vem som skickat eländet men jag får väl knalla upp till posten och se hur det går. Gissar att det kan ha med hennes aktiedepå och göra.

• Tinga

BS - du får väl ge Iris en snabbkurs i hur hon ska skriva sin namnteckning! Eller så får hon göra som förr i tiden, när folk i allmänhet inte var skrivkunniga, utan satte sitt bomärke som signatur.

Gosnosen - tack för förklaringen! Själv har jag fått en diagnos på PCO-S "light", så förmodligen har jag inte ÄL varje månad och behöver därför extra stimulans. Min cykel är dessutom oregelbunden.

• gosnosen

jag får väl helt enkelt lita på att läkaren vet vad han talar om när han vill ge ägglossningen lite extra boost... hoppas bara att det har effekt!

lycka till alla här inne som kämpar! har själv upplevt frustrationen under lång tid nu och beundrar alla som inte bryter ihop!

• Lapinette

gosnosen - du får absolut titta in här, fråga och skriva av din frustration. Har fått massor med tips och hjälp av tjejerna här utmed vägen. Vi påbörjade våra bebisförsök i juni 2006 och är nu utredda och klara sen i somras. Har gjort 4 inseminationer på Sophiahemmet i Stockholm och går nu vidare till IVF på Carl von Linné i Uppsala. Varför vi kör på i snabb takt är pga att jag är 37 år och bör göra försöken då alla värden fortfarande visar att jag är fertil.

• gosnosen

tack lapinette!

hur kommer det sig att ni går vidare med IVF i uppsala och inte fortsätter på SH?

vi bor också i stockholm och jag har så smått börjat titta lite på alternativen och SH känns ju mer praktiskt...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!