• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • nennesjuttioåtta

hur vet man att det inte är ett X? *fortsätter spela dum*

• nennesjuttioåtta

eftersom min man inte bor hemma så funderar jag på att åka och hälsa på honom över natten för att samla simmare i min burk, moahahaha.... Vickan! Han bor ju numera i din gamla födelsestad! Det är ju inte så långt härifrån. hehehehhe! Här ska nuppas!

• nennesjuttioåtta

alltså inte inatt, utan ifall att jag får böj (japp, numera är även böj i mitt vokabulär! )

• viktualia

Nenne - näee hem till MIN stad är det ju inte ett dugg långt från din metropol - så " de e bar å åk" för att citera dig själv.. ha ha ha.. minns nog dina utläggningar om utgångsmusiken i kyrkan.. att ni ville ha den låten alltså... *garvar fortfarande*

• nennesjuttioåtta

jaaaa, haha! Lite töntigt men det hade varit grymt kul! Fast det kanske var lika bra att det inte blev så... Jag kom inte ihåg att det spelades någon musik, hahahahaha!

• Tinga

Guten heute, alle Leute!

Nenne - kul att se dig på besök! Och skönt att höra att allting rett ut sig med din kompis. När det gäller "mobilsnokandet" kan jag inte annat än hålla med föregående talare - spela överraskad när du får veta. Borde inte vara så svårt, trots allt!

September - nu är du ju i princip halvvägs till magiska v. 12, från plusset räknat, så förhoppningsvis känner du dig snart lugnare och tryggare. Kram!

Själv kollade jag tempen igen imorse, och nu har jag bestämt mig för att ÄL har passerat, tidigare än någonsin. (Fast fortfarande ganska lång cykel; typ 33 dagar.) Trolig BIM är 21-22 oktober, om nu Lappis forstätter att föra lista!

• Liten med Mindre

Tack Cicci för listan! Visste att du hade koll.

Jag kom fram till alldeles själv igår kväll (när vi skulle sova, som vanligt - tänker nog bäst då) att det blir naturvitt/beige på hela klädseln, utom kanske något brunt/vitt/grönt band runt kanten. Men nalle-tygerna var så söta. Fast jag har ingen aning om vad man skulle sy i flanell - så det får vara.

Nenne - jag tror säkert att du kommer att fixa att spela glatt förvånad när vännen kläcker nyheten. Ingen idé att säga nåt om mobilen. Fast - om hon beter sig lite lustigt så kan du ju alltid "luska" lite nyfiket, och kanske få svar tidigare. (Kan ju vara skönt för henne om hon mår dåligt - att slippa "spela" inför dig.)

Ikväll börjar gravidyogan - valde det framför vattengympa. Blir kul att se vad det är för något. Inser att de flesta av de övningar jag gjort på yoga tidigare inte kommer funka - så det är bäst att det är andra aktiviteter.

• Telemarkgrrl

God morgon!

Även jag ska ha ÄL i veckan. Men det är inget roligt alls, jag har något hemskt ont i ryggen och magen är svullen och öm. Jag fattar inte det där, om tanken nu är att man ska fortplanta sig, varför mår man inte som bäst och känner sig som snyggast under ÄL:en? Istället mår jag apa och vill bara hångla med min vetevärmare och inte komma i närheten av maken.

Igår hämtade jag ut sprutan jag ska ta den här cykeln för att boosta ÄL:en. Den kostade 500 spänn! Och maken höll på att svimma när han såg den, jag blir nog tvungen att sätta den själv.

• Tinga

Shit, Telis - vad är det för grejer du ska "gå" på? Och sätta den själv - huvaligen! Har du fått någon intruktion?

• Lapinette

Telis - du vill inte veta vad meducinen till en IVF kostar!!!! Men jag fick ju desto fler sprutor än dig så om man tänker på mängden var ju mitt riktigt prisvärt!

Jag börjar spruta imorgon bitti. Känns riktigt spännande. Hoppas så att jag inte ska få några biverkningar. Vill kunna leva normalt under tiden och inte sitta som någon gammal kärring och klaga. Ni får säga åt mig om jag börjar låta som en (klimakteriekärring).

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!