• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Moppy1

Oms & co - tack för infon. Jag misstänker att det är fixering på G, men som förstföderska vet man ju aldrig vad det är som känns. Har ingen aning hur förvärk, ligamentsvärk, fixering etc etc egentligen ska kännas. Det är en djungel helt enkelt Ska dubbelkolla med min BM imorgon när vi träffas...

Appropå semester - tänkte jobba hemifrån på fredag. Ja jobba och jobba, kolla lite mail och så och sedan åka till IKEA och fixa lite grejer Skönt att kunna relaxa lite, man blir ju bara tröttare och tröttare för varje dag...

• Liten med Mindre

IKEA på en fredag dag låter sunt Moppy. Helgen är ju bara vansinne, i alla fall om du samtidigt vill kika runt lite utan att veta exakt vad du vill ha.

• Lapinette

Jag ska också jobba hemifrån på fredag till 13:00. Sen tar jag helg och sticker med maken till Bryssel .

• Moppy1

Härligt det där med att "jobba hemifrån". Helgen blir så mkt längre

• Liten med Mindre
    Vädrade idén om att ta ledigt på fredag med chefen - och han tyckte att det vore utmärkt eftersom vi ändå ska flytta runt möbler på kontoret hela eftermiddagen, och då vill han inte att jag är med.

Nästan så att jag ångrar att jag inte lät honom föreslå ledigt först - hade kanske kunnat få den "på köpet" då.
  • Liten med Mindre

Oj vad många bra saker jag vill få gjort på fredag! - ska nog gå upp med maken och sätta igång direkt på morgonen. Kan ju i alla fall inte sova så gott när ryggen bråkar (har styrketränat den för lite på sistone).

• Moppy1

Här var det lugnt idag. Snart kommer väl Sweet in i tråden och rör om i grytan som vanligt Hoho Sweetan, var är du??

• muggles

--- skrivet igår ---
    Ikapp, puh!

Har haft en jättemysig helg (jag också ) - första helgen som vi kände att vi kan börja leva igen, inte bara överleva. Har varit iväg en sväng både lördag och söndag ute och shoppat och fikat - ung som vårt liv såg ut förr innan Moa fast bara att nu var hon med istället. Känns så skönt att kunna göra saker igen. Bla hittade jag ett schysst regnställ så att jag kan gå ut och gå med barnvagnen även om det är regnrusk så småningom. Jag får tyvärr fortfarande inte på mig mina ringar så nu ska jag ta tag i min vikt. Jag tror inte att det är vätska längre utan det måste vara mina 5-6 kg som jag fortfarande dras med, som jag inte hade innan graviditeten.

Idag har jag varit ute och gått 2h med kompisar - såå härligt i det fina vädret!

Jag har fått mer ordning på sovandet. I natt var det visserligen bara ung 2h mellan målen (jag tror hon har en ökningsdag igen) men oftast är det 3-4h mellan målen på natten. Och ibland är det bara mha amning faktiskt, förutom första målen vid 23-tiden som hon får ersättning av maken (det var tydligen meningslöst att amma då iaf).

BS: jag fattar verkligen inte hur du står ut!!! Jag klappade ju ihop efter bara några veckor av den varan. Men iofs är jag väldigt beroende av sömn har jag insett. Min mamma säger att jag tydligen varit det sedan jag var liten. Det är ju bara att inse sina begränsningar, man har ju olika svaga punkter och min är uppenbarligen sömn. Jag fungerade inte efter ett tag, det var bara att inse.

--- skrivet idag ---
    Sept: magsvullnaden i början beror på tarmarna (hormoner), det kan försvinna litegrann men för mig så svullnaden magen tidigt, typ i v8-9 och det gick eg aldrig bort. Själv tyckte jag det syntes jättetydligt men ingen annan tänker ju på det när man har kläder på. Det är bara när man står där framför spegeln och spanar som det syns...

Telis: hörde skvaller från Piggelin att du har samma förnamn som jag!

Lappis och Telis: spännande, nu kör det igång. Jag hoppas järnet för er skull!!!

• Lapinette

Sweet har besök så hon hinner nog inte titta in. Det blir tomt utan henne.

• muggles

Apropå amningslängd: jag hade tänkt amma minst 6 mån pga allergier. Tex är det bra att introducera gluten (tex välling) parallellt med amning så att man inte får ett glutenallergiskt barn. Men med alla de problem jag har haft med amningen så lutar det snarare åt att jag håller på och ammar till slutet av okt - då har Moa fått 2 månaders amning iaf, och det är ju bättre än ingenting. Kanske att jag kan hålla liv i det några veckor längre så att hon får åtminstone en gång per dag (enl min Bvc-tant räcker ett amningstillfälle per dag för att de ska få i sig immunförsvaret - vet inte om hon säger så bara för att trösta mig?).

I natt tex hade jag suttit och ammat tills hon verkade mätt. Satt sedan och försökte få henne att rapa och när rapen äntligen kom så spydde hon samtidigt upp en rejäl blaffa över min och sin pyjamas och över pläden i soffan Jag blev så trött! Jag blir inte frustrerad på Moa för det är ju inte hennes fel att hon har en defekt magmun men på situationen. När jag nu har så lite mjölk - ska den lilla skvätt jag lyckas få ur mig inte komma till användning! Kombinationen lite mjölk / defekt magmun är inte helt lyckad...

Nåja. Idag har jag iaf haft en härlig dag! Vädret i Götet har varit super med illblå himmel, sol och varmt (iaf i lä). Jag tog mig en lång promenad och satte mig på ett fik ute i solen och tog en lunch. Sedan en lång promenad hem igen - blev säkert 1,5h. Känns som om jeansen sitter lösare redan

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!