• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

September,

en kram till dig också!!! Jag förstår ifall du fortfarande känner oro. Helt naturligt. Men jag tror verkligen att det kommer gå finemang denna gången! Och lite illamående verkar ju iallafall pigga upp dig lite!

• sweetstreet

Liten

låter som om det kommer bli en fin korg!!
    Jag tycker att ni var duktiga som tog er till Ikea en lördag och lyckades få med er så mycket hem!

• sweetstreet

Tinga!
    Oj höll ju på att glömma bort det jag tänkte säga till dig!!!
    Först o främst: SKITBRA JOBBAT TJEJEN!!!!!
    Det är så man ska göra! Ta tag i saker o ting. Fråga ansvariga för att få svar på oklarheter. Tala om sitt missnöje men på ett "bra" sätt. Både till "chefen" samt för din kompis. Kanske egentligen extra strongt att ta upp det med din vän för sådant är alltid svårare att göra med någon man har en bra relation till. Som en vän eller en familjemedlem. Man har ju så mycket mer att "förlora" ifall de tar det på fel sätt...

Men hon verkra ju ha tagit det på ett jättebra sätt och själv håller jag med henne. Jag gillar också "raka rör" och ärlighet. Hellre att folk talar om för mig vad de gillar/inte gillar än attt hålla tyst och antingen dra sig undan eller prata bakom min rygg. Sedan ska ju självklart kritik vara framförd på ett bra sätt och inte när man kanske är jättearg eller superledsen/besviken för då blir det oftast fel. Så det var verkligen bra gjort tycker jag!

Och det där med utlysta tjänster som redan "har en tilltänkt person) är tyvärr mer än vanligt. En kompis till mig sökte så många olika tjänster somd et senare visade sig att de redan ahde en person som var "tilltänkt och mer eller mindre bestämd" att få tjänsten, att hon til slut kände att hon knappt orkade söka utannonserade tjänster. Det tar ju ganska mycket tid och energi att skriva en bra ansökan så det är inte konstigt ifall man tappar sugen om man varit med om detta flera gånger.

Men efterosm man enligt "lag" måste annonsera ut en tjänst även om man redan har en ultimat person till tjänsten så blir det ju såhär. Tyvärr!
    I min kompis fall var det ofta någon som varit typ projektanställd på just den tjänsten i kanske 6 mån - 2 år som de sedan ville ge eller i vissa fall "tvingades" ge en tillsvidare anställning. Och då var det ju rätt självklart att just den personen var den bästa till just den tjänsten. Men sådant såtr det ju inget om i annonserna så det går ju liksom inte att förutse...

• sweetstreet

Men himmel vad jag babblat på!!!!
    och detta enbart för att kommentera!

Ojoj, nu ska jag verkligen sluta och kanske göra något mer nyttigt istället.....!

• Lapinette

Ser att Sweeatan varit inne!

Ville bara säga godmorgon och nu har jag startat med IVF-processen. Nässpray i vardera näsborre denna morgon. Har läst att somliga tycker den smakar hemskt men jag kände inget. Kanske pga att jag nästan alltid har snuva. Nåja, ska försöka ta detta med ro och inte känna efter.

• Tinga

Hej Sweet! Kul att ha dig tillbaka i tråden, och det märks direkt när du är här för då har man en hel sida att läsa ikapp på morgonen! MEN... det är jättetrevligt! Jag är alltid lite segstartad på morgonen, så det är lagom att ägna några minuter åt att läsa ikapp här, innan man tar tag i något.

TACK för dina gulliga kommentarer om hur jag hanterat situationen med tjänsten jag sökte! Jag känner mig själv väldigt nöjd med hur jag skött det, men det är jättekul med feedback från andra också, och skönt också att få bekräftat att man handlat på ett bra sätt.

Angående Pergo så vet du väl inte ännu hur det tredje försöket utföll? Har du inte BIM om typ en vecka eller så? Ser med spänning fram emot att höra hur det gått, och håller tummarna stenhårt. Eftersom jag själv ska prova med Pergo i nästa cykel känns det bra att höra att de "enda" biverkningarna du haft är lite deppighet och nedstämdhet. Illa nog förvisso, men jämfört med listan i FASS verkar det ju ändå OK.

• Tinga

Lappis - se där; redan något positivt! Du märkte inte att nässprayen smakade hemskt, och det är ju jättebra om du nu ska spraya två gånger om dagen i tre veckor. *pepp, pepp*

• Liten med Mindre

Godmorgon!

En massa skön morgonläsning. Härligt - känner mig väldigt segstartad.

Muggles - stämmer in i Sweets beskrivning av disputation. De tekniska disputationer jag varit på har tagit ca 2 timmar för presentationen. Middagen kan vara av varierande längd och innehåll. Allt beror på hur tal-benägna vänner och kollegor till festföremålet är.

Present, brukar vi ha med oss. Oftast går det att få någon form av önskelista, som till andra kalas. Jag tycker det är lite "passande" att ge mer praktiska prylar - som kan passa för livet utanför universitetet, för nya hobbys som man tycker personen bör skaffa sig tid till etc. Ibland har det varit kuvertavgift och då blir presenten lite mindre.

Lappis - lycka till med sniffandet!

• viktualia

Och jag får hoppa in och säga att Sweetan och Mindres tillägg till min miniutläggning om disputationer är helt i samma linje. Jag har betalat kuvertavgift på flera dispfester och då krymper ju presentbudgeten.

Är f ö bjuden på dispfest om två veckor... men för att gå på den så måste jag troligen ha bil och det är ju ruttet trist att behöva vara nykter.. så njaaa vi får se hur många andra som går... men jag är skeptisk..

• viktualia

... eller så ska jag gå på festen, vara nykter och öva på hur det är att gå på fest och vara tvungen att låta bli att dricka... allt inför en ev kommande graviditet...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!