• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Tinga

Clownis - nej, jag känner mig ganska cool på den fronten. Blir det biverkningar så blir det, och det är ju för en god sak!

Hur är det själv? Känner du dig gravid? När ska du testa? Nyfiken i en strut!

• Lapinette

Clownis - vill också veta. När har du testdag? Så spännande! Jag tror stenhårt på att ni lyckas på första försöket.

• Lapinette

Glömde lägga till - imorgon börjar jag spraya. Uuuuhhh!!! Har mått så bra de här veckorna när vi inte har jagat ägg, varit tidiga mornar på SH och jag har faktiskt inte ens längtat efter barn. Det är nästan så att jag har kännt "varför försöker vi så hårt"? Men nu kör vi racet och så får vi se.

• FruCicci

Mugglan, härligt att höra ditt pladder! Skönt att allt har ordant sig lite nu!
    Jag har verkligen haft tur med min bebis, han är grymt lätt och vi har inte några särskillda problem, mer än spyorna då Han kräks hela hela hela tiden, men jag har massor med mat, så han får i sig det han ska och mer därtill, antaligen därför han spyr. SÅ tvättmaskinerna går varma i vårt hem. Mamma gav mig 3 haklappar för kräk, säger en del Ha ha ha ja ja .......
    Ag den 20 oktober, så har jag inte bokat ngt än, tanken var att jag skulle hinna ner till GBG innan svägerskan, som är gudmor och faster till Junior, ska dra till Frankrike i slutet av oktober, sen har jag möhippa 27e så jag tänkte att den helgen var bäst, men jag kan lika gärna komma senare eller i mitt i veckan. Hur som så hör jag ju av mig, jag känner ingen mer än er i götet liksom, och innan har jag ju varit där i samband med jobb....
    PS, jag går och lägger mig senast 22, annars funkar det inte för mig heller, skulle bara säga det! DS

• FruCicci

lappis!
    WOW tänk att det är dags att börja! Tjohoooo.
    Snart har du din bebis i magen och vi får följa dig! Jätte kul!

• Tinga

Lapinette - men känns det inte lite spännande också att börja med sprayen?

• Lapinette

Det är verkligen skräckblandad förtjusning hela den här processen som startar imorgon. Har bara haft det så himla skönt i "ingemansland" dessa veckor. Ingen press, ingen ångest!

• viktualia
    muggles skrev 2007-10-09 20:09:13 följande:
    Hörni, ni har snackat om disputation här flera ggr. Vi har blivit bjudna på en disputationsfest nästa vecka - tar man med sig present då? Det kanske passar bättre med en blomsterkvast el en flaska champagne? Vet inte hur folk brukar göra, har aldrig varit på det förut. Skulle varit kul att gå på själva disputationen också men det är kl 10 och det är för tidigt för att jag ska hinna dit tyvärr. Man är inte lika snabb på morgonen nu som förr...
    Disputationspresent är en ganska relativ historia. De jag känner som disputerat har fått alltifrån skumpaflaskor, nån antik bok som angränsar till forskningsområdet eller upplevelser såsom SPA-helg eller liknande. Senaste kompisen som disputerade fick konsertbiljetter till frun och sig. På mitt jobb brukar folk få dukar från ett närbeläget väveri - luften är fri och det gäller att presenten passar personen!

Presenten har man för övrigt med sig till festen, inte till själva disputationen. Själva disputationen brukar vara nån timmes diskussion där avhandlingen diskuteras och därefter blir det mingel/fika i väntan på att betygskommittén avger sitt utlåtande. På mitt jobb brukar det vara snittar eller smörgåstårta. Men sådant är olika mellan olika institutioner och lärosäten - enklast är att fråga disputanten om vad som gäller om man är nyfiken!
  • start september

Tinga,

tack för peppning. Det behövs ibland!

Muggles,

tack för klok kommentar om svullen mage. Jag är helt övertygad om att det syns på mig, jag har haft lite magproblem förr och vet att magen lätt blir svullen och nu är den STOR. Jag satsar på en lång sjal över axlarna som hänger för lite, och på att om folk undrar så har de ändå vett att hålla tyst.

• Clownis

Ledsen att jag lämnade er utan svar på era frågor. Hade lite strul med BT, blev utkastad gång på gång så jag tröttnade.

Känner inget ovanligt i kroppen så föhoppningarna att det har fäst känns just nu väldigt små. Jag försöker tänka som koko - att man faktiskt är gravid under dessa ovetande veckor. Samtidigt vill man inte hoppas på för mycket. Den stora testdagen/domedagen är den 21 okt (uähä, tiden går för långsamt).

Lappis: Ska du bara spraya morgon och kväll? Jag sprayade 4 ggr per dag i 2 veckor.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!