• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Clownis - japp, ska spraya vardera näsborre morgon och kväll i 3 veckor. Hoppas på att glida omkring på ett bananskal dvs inte få några biverkningar. Hoppas kan man ju alltid, jag är ju kanin .

• sweetstreet

Heeeeeej mina Gulletrådisar!!!!!!

Nu har jag ätnligen lyckats läsa ikapp!
    Har haft några helt underbart härliga dagar här med två av mina allra bästa vänner!!!!!! Åååå det var verkligen så roligt att träffa dem! Och utan barn och män dessutom!
    Det blev mest shopping, shopping och shopping...!!
    Bra fr mig som är en usel shoppare annars. Jag shoppar nästan alltid mest när jag har besök som ska ut och botanisera i affärerna. Så nu har jag iallafall lyckats få tag på en kappa samt ett par skor. Och lite annan smått o gott såklart.

Så blev det två kvällar/nätter med cocktails ute och en massa massa prat....!

Men idag åkte de hem och det är sååååå tyst i lägenheten. Jag drabbas alltid av lite sorgesenhet/vemodighet när man haft besök som åkt hem. Man blir så van att ha folk omkring sig att det känns ödsligt även om vi bara har ca 40 kvadrat..!

• sweetstreet

Nu ska jag se om jag minns vad ni har skrivit. Oftast när jag läser ikapp tänker jag att jag ska kommentera saker men sedan glömmer jag bort det....

Nu ska jag iallafall försöka minnas.

• sweetstreet

Nenne!
    Härligt att du verkar vara tillbaks på banan igen (i dubbel bemärkelse...! )Nu är det bara att köra så det ryker!!!!!!!! Utan skal!!!!!

Och det där med mobilen, jag håller med resten - säg inget låtsas som det regnar och gör inte om det...!

• sweetstreet

Mugglan,
    så skönt att i verar få in rutinerna nu med Moa!!! Jag är också beroende av sömn för att må bra så jag förstår verkligen att du "rasade ihop" där under den perioden du fick för lite sömn. Men det låter toppen att din man kan ta "sista" kvällspasset innan det är "nattmatning" som gäller.

Och ang disputationspresent så tycker jag det beror lite grand på upplägget. När jag dipsuterade fick de flesta av mina gäster betala lite av kuvertpriset eftersom jag annars inte skulle haft råd. Det handlade endast om en dryg hundring (vilket var mindre än halva priset) men för min del var det en stor hjälp. De flesta kom ändå med presenter och det var allt från fin champagne till smycken och upplevelser.

Om det är en kompis eller annan person ni känner väl så ge ngt som vi vet att den personen gillar!

En disputationsfest är ungefär som ett bröllop. Både till upplägget och i storlek. Iallafall de jag varit på. Ofta är det lång middag med en massa tal och spex, sedan dans och bar etc...
    Jag hade ett live band som spelade på min fest efter middagen (somv arade till typ 01-tiden...) och festen varade till efter 04 på morgonen. Och då serverade jag vickning vid halv tretiden!
    Haha! Shit! Det var en suuuuoerkul fest!!! Klart det mest egotrippade jag någonsin gjort. Ta bröllopet gånger 2!!!
    Hahahaha!!!!

Och själva disputationen håller väldigt ofta på längre än vad Vickan beskrev. Iallafall har de gjort det på KI. Allt har berott på hur länge opponenten hållt på och det har varierat från 1 timme till 4!!!!!
    Jag hde tur som hade en opponent som bara höll på i ca 1 timme. Men tillsammans med min egen presentation samt opponentens presentation plus kommitténs frågor så tog allt ändå ca 2,5 timmar. Men som sagt det finns opponenter som håller på i timtal vilket inte är kul varken för den som försvarar eller publiken som lyssnar...!

Kul iallafall att ni får gå på fest!

• sweetstreet

Gosnonsen
    såg att du undrade om Pergotime,
    Som ngn redan skrev här inne så har jag knaprat denna typ av hormonpiller nu ett par cykler. Det har fungerat bra på så vis att jag inte känt av så mycket biverkningar mer än lite nedstämdhet/deppighet kanske 2 av ca 4 gånger som jag ätit dem.

Det som fugnerat mindre bra är väl att jag fortfarande inte är gravid... Men det handlar egentligen endast om 3 gånger som jag har "kunnat" bli gravid eftersom första gången jag åt dem var det för att stabilisera min cykel innan min "livmoderoperation".

Så än har jag inte gett upp.

Men som du undrade så har jag enligt min gyn ÄL. Jag har visserligen inte alls tagit några sådana där hormontester som alla ni i Sverige verkar göra när ni undersöks, men enligt honom så visar mina äggfolliklars storlek samt antal att jag har fungerande ÄL. Utslag på ÄL-tester är också ngt han säger visar på fungerande ÄL. Han ville ändå att jag skulle äta hormoner (som pergotime) för att som han sa "boosta" min ÄL något och även göra min cykel lite kortare. Jag hade ofta 33-38 dagars cykel med medel på kanske 34-35 dagar.

Senaste gången jag var på VUL sa han dock att en av "biverkningarna" med dessa preparat kan vara att ens sekret blir lite för tjockt och därför gör det svårgenomträngligt för spermierna. Därför ville han att vi skulle göra insemination nästa gång (om det inte tagit för oss tills dess). Men men.

Jag tycker iallafall du ska testa pergo och inte vara rädd för biverkningarna. Enligt min gyn är detta preparat otroligt väl studerat eftersom man använt det under många många år. Och han sa att den värsta biverkningen som det kan ge (vilket är livslångt) är att det kan resultera i tvillingar... Men även detta är ganska ovanligt.

• sweetstreet

Clownis,

jag håller mina tummar!!!!!!!!

• sweetstreet

BS,
    oj vad du verkar ha det körigt!!!!!! Stor kram till dig iallafall!!! Och med tiden ska det ju som sagt bli lättare. Jättebra att Iris verkar gilla fast mat också! Även om detta endast är "i början".

• sweetstreet

Cicci!!!!!

Haha jag skrattar gott när jag läser att ni kör oskyddat!!!
    Det om något är väl det bästa betyget Junior kan få!

Såååå härligt att se dina positiva och underbart härliga inlägg i tråden! Lite kräks hit eller dit, du verkar ändå njuta järnet!

• sweetstreet

Lappis!!!

Ojojoj! Nässpray nu!!!!! IIiiiiiiiiiiiihhhhhhh!!!!!!!!! Såååååååå SPÄNNANDE!!!!!!!!!!!!!!

Ojojoj jag blir nästan alleles krullhårig av spänningen!!!!

Tänk tänk tänk OM vi båda skulle ha alkoförbud när vi ses i december...!

Shit! Vågar knappt ens tänka tanken eftersom det känns som om man jinxar varenda liten minimal chans man har då....!

*tuggarpå nagelbanden*

Men hoppas lite måste man väl få göra ändå...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!