• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Vännerfan

Och precis när jag är ikapp vaknar prinsen!
    Nåja, det var underhållande läsning som vanligt iaf!

• Storasystern

Förresten, ni med koll....
    Det står när jag loggar på BT in att jag har ett nytt meddelande. Var finns det? Jag ´kan inte hitta det... *BT_inkompetent*

• Liten med Mindre

Kanske i din inbox? Lilla rutan högst upp på sidan länkar till den.

Annars vet jag inte.

• Lapinette

Själv märkte jag på FL igår att jag hade flera meddelanden och några som så gulligt hade skrivit i min gästbok. Snacka om novis men jag hade inte alls varit där inne och kollat. En tjej kände igen mig från BT.

Syrran - gällande sprayen så är den 8 ml och jag har för mig att man får ta med sig 10 ml i handbagaget. Utifall att så har jag ett intyg från min läkare att jag måste ha med nässprayen på flyget. Måste bara komma ihåg att ta med brevet *kliar mig huvudet* var har jag lagt det?

• Storasystern

Liten - tack, där var det!

Lappis - bra att du har kollat. Det var hopplöst jobbigt i somras och allt tog evigheter att kolla... Det är trist att det ska behöva vara så stökigt att flyga nu för tiden!

• Piggelin1

Hej goingar!
    Läste igår, men hann aldrig riktigt in & skriva ngnting! Men alltid lika skoj att läsa ikapp, ditt prat, Sweet, är alltid lika skoj att plöja igenom!

Sitter här & är grymmefrustrerad på byråkratin på firman, när det gäller att få loss pengar till en produktion som egentligen redan är godkänd - grrr! Så varför inte coola ner sig lite genom att skriva lite här?! Om allt går vägen så tänkte jag dra från jobbet efter ett möte hos en leverantör i em, som slutar kl 15. Behöver kasta bort Luther från axeln lite oftare, tror jag bestämt

Var på Magplasket igår för första gången - supermysigt! Jag ligger först av alla i gruppen vad gäller BF, sista omgången är faktist två dgr efter min BF, så fram tills dess kniper jag gärna

Idag på morgonen var det besök hos BM igen & vi fick faktist ta en snabbtitt på bebben via UL - BM skulle kolla om h*n lagt sig tillrätta med huvudet neråt & det hade h*n gjort exemplariskt Lite större nu jämfört med den lilla bönan som vi spanade in första gången i vecka 9-10-ngnting!

Muggles, ni verkar ha det mysigt nu! Hann aldrig ringa igår, men gör ev ett försök idag istället!
    En annan sak - lite oväntat fick vi också inbjudan till V's disputation! Har varit på en tidigare, påminde mkt om ett bröllop i upplägget (förutom att man inte fattade så mkt av en del tal av folk från institutionen...!) & minns att vi jazzade loss ganska långt fram på småtimmarna.

Vänner, såg ditt mail - ser fram emot lördag!

• Piggelin1

Lappis, glömde skriva: SPÄNNANDE att hela processen dragit igång nu!! Snart har du ett befruktat ägg i dig

• Mrs  B

Hej!

Nu äntligen har vi fått vårt internet tillbaka. Det var lite som skulle fixas, bla en ny router. Men nu är jag tillbaka.....

Dock inte i mitt vanliga skick eftersom jag har åkt på magsjukan.
    Allt började i tisdagsmorse (04.00) och slutade inte förrän i natt runt 2. Inget roligt alls.......
    Sonen är dock på dagis både igår och idag så jag får chansen att vila och ta det lugnt för mig själv. Har börjat äta lite banan, rostat och blåbärsoppa. Får nog vara hemma från jobbet imorgon också tyvärr. Måste äta lite mer för att kunna jobba.

Brudsommar 2006
    Ja, det är verkligen inte roligt att ha magsjuka och amma samtidigt, har också haft det några gånger, men nu är det heller inte så roligt att vara gravid och ha magsjuka. Usch!!!!!
    Det är så skönt när man har föräldrarna i närheten som kan hjälpa till. De är guld värda!

Frejis
    Ja, det där med sent MF och att komma över sorgen tror jag aldrig man gör tyvärr. Det finns i ens tankar mer eller mindre hela tiden. Det var ju faktiskt ett barn som jag födde ut, litet men ändå. Sorgen sitter i en liksom som jag tror att det gör i många fall när det gäller tidiga MF också.

Blev jättenojig igår när jag hade som mest ont pga magsjukan så jag ringde både sjukvårdsupplysningen och förlossningen för att höra vad de tyckte om min magsjuka och bebisen i magen. Vid mitt MF hade jag ju en magsjuka då också (veckan innan)som höll i i en vecka, så tankarna på det kom direkt tillbaka och jag bölade.......
    Båda sa att så länge som jag känner sparkar så är det ingen fara och DET känner jag i stort sätt hela tiden, men tankarna springer iväg ändå ibland. Tom maken är orolig och ringer och kollar mig hela tiden så att bebisen sparkar och att jag har börjat äta.

• Mrs  B

Vänner, BS med flera

Min son älskade och älskar fortfarande att sova på "mage" med rumpan i vädret. Då sover han som bäst!

Annars får man nog prova sig fram vad som fungerar bäst.
    Min son gillar som sagt denna variant men även på sidorna och på rygg, bara han är trött så fungerar det mesta.

• muggles

Vänner: på BB ( Mölndal) sa de att rygg OCH sida var ok som sovställning men på BVC är de hårda och rekommenderar endast rygg. Efter BB lät vi Moa sova på sida några ggr men när BVC var så hårda på det här med bara rygg så har vi gjort så att hon på natten (när vi har mindre koll) sover på rygg men på dagen (när hon sover kortare pass och man är i närheten) ibland sover på sida. Anledningen är att hon verkar ha lättare att sova på sidan pga att när hon ligger på rygg så ulkar hon så mkt (bröstmjölk som vill upp).

Just nu sitter hon i mitt knä och tittar granskande på mig...

Idag ska jag iväg på "underedesbesiktning", dvs efterkontroll. Efter det kanske jag ska köpa glidmedel, say no more...

Nä nu var hon inte nöjd längre - so long!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!