• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

Jag är plattfotad redan från början, så jag tror inte att jag kan bli så mkt plattare (& därigenom få större fötter)!

Liten, vad skönt med ledigt imorgon - njut av det!

Moppy, min BF är 18 nov - visst har du den 23 nov? Tror att min mamma inte har fött så jättemkt för tidigt, men heller inte vrållångt efter BF - får se om detta går i arv

Annars så bökar Piggelin Junior runt som sjutton för tillfället, köpte lite godis på lunchen som jag stoppade i mig efter min "mamma-sushi" - stackarn blir väl sockerberoede redan nu. Måste skärpa mig Har med mig både morötter & frukt till jobbet, men ibland vinner godissuget ändå matchen...

• Liten med Mindre

Och jag hade med mig nyttiga frukt-och frö-powerbars, men det blev i alla fall resten av chokladen som åkte ner efter lunch. Oops!

• Liten med Mindre

Vänner - vad skönt att svärisarna kan avlasta lite! Och praliner låter inte helt fel.

Måste nog sluta tänka så mycket på godis. Förmodligen ett resultat av allt mitt promenerande på slutet - energiåtgången ökade mer än matintaget.

En fin bortförklaring i alla fall.

• Lapinette

Vi kanske skulle skriva en BF-lista? Det är ju en drös nu de närmaste månaderna. Gällande min BIM-lista så måste jag erkänna att jag kommit av mig lite. Har ju själv inte BIM förrän i månadskiftet november/december. Världens längsta cykel blir det.

• Vännerfan

Ha ha! Ja, min bortförklaring är ju att jag inte har migrän just nu! Och då vill jag verkligen passa på!

Gällande hur länge man har tänkt amma som ni diskuterade igår, så har jag ingen särskild plan för detta. Nu har ju redan 5 mån gått och det har ju funkat väldigt bra för mig, så jag fortsätter ett tag till. Låter det nog vara mycket upp till prinsen hur länge han vill ha. Men vid ca 1 år går nog en max-gräns för mig. Har vänner som ammat ännu längre, men det har jag inte känt känns rätt för mig. Egentligen vore den enda fördelen jag kan komma på att sluta tidigare än så att jag blir lite friare och möjligen får bukt med foglossningen. Men fördelarna med att fortsätta amma är så många fler, så några fria kvällar för egen del kommer inte få spela in på beslutet.

• Moppy1

Piggan - ja 23 nov. Då ligger vi ju superlika till! Jag har också sånt sug efter godis, men hr försökt stå emot. Det är ju tydligen socker de rackarna växer av under slutet (fast nu om min är lite liten ska jag nog föda den lite extra med socker ändå ha ha) Även frukt, juice och mjölk är "bovar" som får barnet att växa... ja ja man är ju ingen wonder woman, herre gud det är så mkt man ska och inte får... lääängtar tills jag slipper bry mitt huvud om sånt här!

• -August-

Ar det sa att det gar i arv hur tidigt man foder? Givetvis ar det andra faktorer som spelar in forstar jag, men anda? Jag kom en hel manad for tidigt och vagde bara 2555. Jag som redan ar kort i rocken skulle garna vilja bara fostret sa lange det bara gar.

• Liten med Mindre

August - jag har ingen aning om ifall det går i arv. Hoppas i alla fall att preklampsi (havandeskapsförgiftning) inte gör det. Mamma fick det med min syster - jag var själv bara allmänt för tjockskallig för att komma ut normalt. Eller - något tog i alla fall emot som de inte hade förutsett. Hoppas att de är bättre på att förutse sånt nuförtiden.

• -August-

Moppy - Aha, det far bli fruktfrossa for min del da!

• -August-

Liten - Det mesta har ju forbattrats under de senaste 30 aren och forhoppningsvis ar en san forutseende sak en av dem. Far man hoppas...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!