• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Haha Piggelin!
    JAg är ju itne gravid och har ingen jättemage, men vi har insett att vi ofta "skedar" eftersom det är den ställningnen som kräver minst "kraft" och energi. Hm, kasnke borde man försöka 6-a till det på andra tider på dygnet istället när man inte är så förbenat trött...??
    Men just runt ÄL, blir det lätt så eftersom man försöker ha en sådan hög frekvens på 6-andet...

• sweetstreet

Hejdå Piggis!!!!!

Och du var inte stressad över din mans resa! Det kommer gå bra och man KAN faktiskt inte ställa in saker och sluta leva redan 5-6 veckor innan BF.

• sweetstreet

Förresten!
    Skulle inte Telis också börja md sprutor eller så snart????

• Lapinette

Sweet - börjar med sprutan om 3 veckor så det är bara nässprayen som följer med till Bryssel och visst den innehåller bara 8 ml så jag kan lägga den i plastpåsen. Vi har en bunt hemma då vi alltid får med oss någon vid varje resa . Maken har den t o m som necessär på sina korta businesstripper. Små skvättar av allt möjligt i den så han slipper lämna in någon väska.

• sweetstreet

Jag mår iallafall mycket bättre idag än igår. Tjohoooo! Förkylningen är på tillbakagång!

Men är ändå hemma idag också från jobbet. Men imorgon vill jag minsann gå dit!

Tamtiddelidam...
    Här verkar inte vara så många inne nu. Gissar att de flesta gått för dagen?

• Lapinette

Telis ska väl bara ta en spruta för att få ägget riktigt fint och fallfärdigt (eller hur man nu säger).

• sweetstreet

Moahahahahaaa! Lappis!
    Jag övertolkade nog det där med "små skvttar av allt möjligt" hehehehehe!!!

• Snartis

hallå i tråden,

Hahahah pratas det ställningar?? Kan bara säga att missionären+kudde gjorde så jag fick plusset

Idag har jag promenerat första gången med mammagruppen och fikat, så underbart att sonen blivit så snäll. Slocknar direkt när jag lägger honom i vagnen, superskönt!

Dagarna blir bara bättre och bättre vilket nog beror på att vi börjar få rutiner och amningen fungerar bra. Så nu kan jag vara en riktig latte-mamma hahahahhaha

Spännande att nästa omgång med BF närmar sig, snart kommer ett helt gäng med nya trådbebisar

• sweetstreet

Aha!! Så hennes spruta är en engångsgrej då eller?

• Lapinette

Jag ska också ta en spruta några dagar innan ÄP som gör att äggen/ägget släpper så man vet exakt när det är dags att plocka ... eller *kliar mig i huvudet* hur det nu funkar?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!