• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Liten med Mindre

BS - ingen aning om hur länge jag ammar. Funkar det så vill jag helamma till i alla fall 6 månader som rekommenderas, och sen börja med smakportioner och så. Men jag vet ju inte hur jag känner när jag väl står där med bebis i famnen.

Tiden får utvisa.

• nennesjuttioåtta

hejsan alla (så att jag inte glömmer någon)

Här är allt bra. Faktiskt! Redan på tisdagen efter att jag fick reda på att hon var gravid så träffades vi och nu känns det bara positivt och kul! Hon fick "på smällen" och pratade ut en massa. SKÖNT! Hon är jätteorolig för missfall och jag förstår ju att det är en oro men samtidigt - hon vet ju att hon funkar i alla fall. Men vi kämpar på...

En anann grej som är sååå jävla typiskt är att jag - som inte är särskilt nyfiken av mig - fick även reda på varför jag inte ska vara det heller.

Oki, here we go. Först och främst: Jag har ALDRIG snokat i någon ananns mobil tidigare. Och i lördags gjorde jag det. Vi träffade ett annat kompispar som även känner hon som är på tjocken. Hon fick reda på det nu i lördags också och jag såg att hon messade en massa och när hon var borta så tänkte jag bara kika och se vad gravidtjejen hade skrivit. Fast det var inte gravidtjejen som hade skickat messet utan hennes tvillingsyster som också är en av mina närmsta vänner - och hon var minsann också gravid fast det var så tidigt ännu så att hon inte ville berätta det för alla än. Snacka om att sätta sig med skägget i brevlådan. OOOOPS! I wasn't supposed to see that!

Varför, varför, varför skulle jag göra något sånt?!?!?! Och vad gör jag NU? Jag vet ju redan och så ska alla vara hänsynsfulla mot mig... GAH! Dumma, dumma jag... Fast lite komiskt också. Snacka om att få sig en smäll på fingrarna... Oj vad jag skäms fastän det inte är någon som vet att jag vet... Jag har inte ens vågat säga det till min man för då tycker han väl att jag är en idiot. hehe!

Jaja, nu har jag - tada - köpt CB ÄL test. NU läl ska jag se om det lossnar något här eller inte. Jag ska börja testa idag, enligt bipacksedeln. håhååå, antingen så stressar det mig MER eller också så blir det mer sportslig chans att få berätta för folk att jag är gravid lagom till jul.

Tack Omsan och Sweetie för era gulliga meddelanden och ala ni andra för ert support. Vad skulle jag göra utan er?

kramar!!

• viktualia

Nenne - tjeeeeeeeeeeeeeena!

Aj vilken bökig sits... sånt brukar möjligen jag hamna i som är tidernas nyfiknaste.. och sen skäms man i all evighet.. hm. Fast snoka i andras mobiler vet jag inte om jag har gjort..

Mitt hetaste förslag är att låtsas som att du inte vet något. När gravidtjej nr 2 till slut avslöjar att hon är gravid kan du säkert klara av att gratulera utan att hon behöver ana att du redan visste det. Att avslöja klantigheter som att man snokat i andras mobiler är bara besvärligt... och du har ju redan lärt dig din läxa eftersom du fick veta en hemlis på det sättet...

• nennesjuttioåtta

jaaaa inte tänker jag berätta det för någon... o

• start september

Nenne Kul att se att du är lite piggare! Knepig sits med mobilen. Men du får väl vara en superskådis och spela överraskad? Kanske är det skönt att veta om det ändå?

• viktualia

Nenne förresten - har inte maken och du ettårig bröllopsdag nån gång nu i dagarna?!?! får gratulera!!!

• nennesjuttioåtta

jo, i söndags firade vi ett år!

• FruCicci

Hej!

Tittar in lite snabbt... jag ska ge dig en uppdaterad lista på vad jag tycker är väsentligt Liten och även Piggelin!

Men Liten jag kan ju redan säga att hoppa över alla gulliga tyger med en massa björnar på, du kommer käkas på allt med björnar på... Mitt tips är att satsa på en pyjamas eller liten tröja med Nalle Phu och Laban och allt vad det är för figurer på allt, det är ju ngt som de växer ur och man inte trötnar på. Jag skulle akta mig för det på tyger för barnrum, men det är min åsikt...

BS, jag kommer nog amma till 6 månader och sen följer jag bvc råd och startar med smakportioner nu vid 4 månader. De sa att man skulle börja med de vita rotfrukterna som palsternacka, potatis osv, sen även gröt och banan/aprikospuré och sådant. Sen är tanken att succesivt minska med amningen och förhoppningvis så slipper jag det helt vid 6-7 månaders ålder, men vi får väl se hur Victor känner...

Ähh jag har ju lite tid iaf nu....

Från start hade jag:
    -barnvagn
    -babybjörn bärsele
    -vagga/korg/säng + sängkläder, kiss-skydd, mjuka filtar/snutte
    -bilbarnstol
    -skötbord
    -2 ombyten (knappt)+ pyjamas + mössa (man får massa)

Sen köpte jag på dag 4 (han kom ju för tidigt, jag hade inget hemma....)
    -blöjor, Pampers 2-5 kg
    -nappflaska, liten
    -2 nappar
    -badolja, barnängen för badningen
    -operfymerade blöta tvättlappar

Bra från apoteket:
    -mjölkuppsamlare
    - vanliga tvättlappar som passar att ha till lite allt möjligt
    - idominsalva (Apoteket)
    - inytiolsalva (Apoteket)
    - stjärt-temp (Apoteket)
    - koksaltlösning och pads, alltid bra om infektion uppstår
    - alvedon för rumpan

Sen köpte vi en spegel som man hakar på nackstödet i bilen, för vi har bilbarnstolen bak, så jag kan se honom när jag kör själv.

Det var det hela i början, sen kommer babysitter och gosedjur etc vid 2 månaders åler, det hade vi inte i början
    ....

Tja, jag tror inte jag hade så mycket mer i början. Anldeningen till alla apotek grejor är att han fick gult klegg i ögat vid 5 dagar gammal, ganska vanligt eftersom tårkanalerna inte är utvecklade så bra, så jag fick tvätta med koksalt grejs...
    Sen är det alltid bra med termometer för rumpan, för OM det händer något och man ringer till exempel vård guiden, så frågar de alltid om tempen och sen om man har givit alvedon...

kanske kommer på mer, men man behöver inte så mycket i början...
    Å nu har lille Junior vaknat, så jag får ta hand om honom, de var inte länge han sov än..........

Tjing!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!