Hej!
Tittar in lite snabbt... jag ska ge dig en uppdaterad lista på vad jag tycker är väsentligt Liten och även Piggelin!
Men Liten jag kan ju redan säga att hoppa över alla gulliga tyger med en massa björnar på, du kommer käkas på allt med björnar på... Mitt tips är att satsa på en pyjamas eller liten tröja med Nalle Phu och Laban och allt vad det är för figurer på allt, det är ju ngt som de växer ur och man inte trötnar på. Jag skulle akta mig för det på tyger för barnrum, men det är min åsikt...
BS, jag kommer nog amma till 6 månader och sen följer jag bvc råd och startar med smakportioner nu vid 4 månader. De sa att man skulle börja med de vita rotfrukterna som palsternacka, potatis osv, sen även gröt och banan/aprikospuré och sådant. Sen är tanken att succesivt minska med amningen och förhoppningvis så slipper jag det helt vid 6-7 månaders ålder, men vi får väl se hur Victor känner...
Ähh jag har ju lite tid iaf nu....
Från start hade jag:
-barnvagn
-babybjörn bärsele
-vagga/korg/säng + sängkläder, kiss-skydd, mjuka filtar/snutte
-bilbarnstol
-skötbord
-2 ombyten (knappt)+ pyjamas + mössa (man får massa)
Sen köpte jag på dag 4 (han kom ju för tidigt, jag hade inget hemma....)
-blöjor, Pampers 2-5 kg
-nappflaska, liten
-2 nappar
-badolja, barnängen för badningen
-operfymerade blöta tvättlappar
Bra från apoteket:
-mjölkuppsamlare
- vanliga tvättlappar som passar att ha till lite allt möjligt
- idominsalva (Apoteket)
- inytiolsalva (Apoteket)
- stjärt-temp (Apoteket)
- koksaltlösning och pads, alltid bra om infektion uppstår
- alvedon för rumpan
Sen köpte vi en spegel som man hakar på nackstödet i bilen, för vi har bilbarnstolen bak, så jag kan se honom när jag kör själv.
Det var det hela i början, sen kommer babysitter och gosedjur etc vid 2 månaders åler, det hade vi inte i början
....
Tja, jag tror inte jag hade så mycket mer i början. Anldeningen till alla apotek grejor är att han fick gult klegg i ögat vid 5 dagar gammal, ganska vanligt eftersom tårkanalerna inte är utvecklade så bra, så jag fick tvätta med koksalt grejs...
Sen är det alltid bra med termometer för rumpan, för OM det händer något och man ringer till exempel vård guiden, så frågar de alltid om tempen och sen om man har givit alvedon...
kanske kommer på mer, men man behöver inte så mycket i början...
Å nu har lille Junior vaknat, så jag får ta hand om honom, de var inte länge han sov
än..........
Tjing!