• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Tinga

Tack för er support angående mitt jobb! Det är så skönt att få bekräftat att man agerat på ett vettigt sätt. Imorgon ska jag ringa till personalaren också, igen, för att ge feeback angående att de går ut med en tjänst som i princip redan är tillsatt. Så mycket möda jag lade ner i onödan på att författa mitt personliga brev!

Telis - shit, vilket råd sköterskan gav! Fyra gånger i veckan är inget för oss heller! (Bortsett från de senaste dagarna, som varit ganska intensiva! Men ett helt halvår - no way!)

Förresten, Telis, när vi nu ändå pratar jobb - hur går det med den tjänsten du var på G med?

Junilejon - vad skönt att du inte deppar alltför mycket nu när tanten dök upp. Trots allt kan man ju inte göra något åt det i efterhand, så ju tidigare man kan gå vidare desto bättre är det ju. (Lättare sagt än gjort - I know!)

Victory - när gav du upp att testa för ÄL? Kanske du faktiskt hade ÄL runt dag 37, eller?

• Telemarkgrrl

Tinga, jag ska på intervju den 19:e, det ska bli spännande!

• Tinga

Frejis - skönt att höra att du mår, efter omständigheterna, bra! Jag förstår att du vill rusa iväg och göra en massa saker så fort allting känns bra, för jag är likadan själv, men jag tror att det är bra att du och maken tagit det lugnt och tagit er tid att bara vara med varandra. Tror att man behöver det för att landa efter något jobbigt.

Jag tycker att det är jättebra att du reagerat med ilska mot mottagningen där du gick, för jag tror att det är ett bra sätt att få ur sig allting efter något tråkigt som hänt. Hoppas att du hittar en bra mottagning för framtida besök! Har ni funderat ut någon plan för den närmaste framtiden? Tänker på dig! Kram!

• Tinga

Telis - ah, då ska jag hålla tummarna för dig då! Personligen tycker jag att det är riktigt kul att gå på jobbintervjuer, och värsta egotrippen är det också! Det är sällan det är särskilt stort intresse för just mig som person (kanske skönt iofs - vem vill figurera i Hänt i veckan? ), men ibland är det kul att få prata en massa om sig själv.

• Telemarkgrrl

Jag kanske inte skulle säga att det är kul direkt men det är sannerligen nyttigt! Det är ju jättebra att "tvingas" fundera på, och formulera, vad man är bra och bättre på (för dålig är man ju inte på något, moooaaaahaaaahaaaa).

• Lapinette

Intevju, vad är det? Det var verkligen länge sen jag var på en sådan.

• Piggelin1

Go'afton i stugan,

tillbaka efter en underbar helg nere i Skåneland (med snabbvisit till Danmark/Louisiana igår), vilket väder det har varit, speciellt igår!! Satt ute i solen på Louisianas uteservering med utsikt mot Öresund igår - hur gott som helst! Hotell Gässlingen sen igår var grymt bra! Bland annat en grym femrätters middag igår kväll, yummie! Skriver nog lite mer om det i resetråden

Tinga, känner igen det du beskriver så otroligt väl från min arbetsplats - typiskt för stora företag att agera så (jag har gissat att ditt ftg är stort)?
    Minns när jag lade ner en massa jobb på mitt personliga brev för ett internt jobb för några år sen, bara för att uppäcka sen i efterhand att det jobbet hela tiden var förutbestämt för en annan kollega. Nu var denna kollegan i allra högsta grad minst lika meriterad som jag för jobbet, så ingen skugga alls på honom, men däremot det där att köra intervjuer som ett rent spel för galleriet - fattar verkligen inte varför man gör sådant?! Dock skötte iaf den tillsättande chefen det hyfsat proffsigt när han skulle göra det officiellt, dvs han var mån om att informera mig & de andra som varit på intervju att en annan sökande fått tjänsten, innan det blev officiellt. Det lyckades ju inte chefen på din firma med precis... Hallå eller, jag skulle faktist nästan kalla det tjänstefel?!

Men på tal om spel för galleriet, så hamnade jag i samma sits på nytt, förra hösten, men då var det ombytta roller, dvs jag visste att tjänsten var riktad till mig, när den utlystes & en kollega & tillika kompis frågade mig faktist rent ut om det var ngn idé att han sökte, eftersom han förstått att tjänsten var riktad till mig...
    Men hela den historien fick en ngt oväntad vändning, då en annan chef hörde av sig angående ett jobb jag sökt - på en HELT annan del av firman. Jag sa som det var att jag hade ett annat jobb på G, men vill ändå gärna ses för att höra lite mer om vad det jobbet handlade om. Döm min förvåning då det faktist verkade superintressant & helt plötsligt så hade jag två helt olika jobb att vlja mellan! ...och det blev det senare! Typ, dags att chansa & våga byta disciplin & "division" helt inom friman GISSA om chefen för det "första" jobbet blev NGT snopen... Jag hade iofs flaggat för honom att jag sökte andra jobb, eftersom tjänsten som han ville rikta till mig drog ut säkert ett halvår i tiden, men han hade nog trott att jag vackert skulle vänta in den... Så det hela slutade med att kollegan/kompisen som inte brytt sig om att söka (eftersom jag skulle få jobbet) - var han som fick tjänsten! Slutet gott, allting gott

Oj, lång utläggning i vanlig ordning, men ville bara säga att jag vekrligen känner igen situationen så otroligt väl, Tinga! ...och såååå proffsigt du agerat i situationen! All heder! Tänkte på dig förresten några ggr i helgen, minns att du sprang förbi Gässlingen i Skanör när du sprang ditt lopp för ett tag sedan!

• Piggelin1

Haha, Tinga - känner igen det där du skriver om att det är värsta egotrippen att gå på intervju! Har tänkt samma tanke jag med, flera ggr!!

Telis - kul att du ska på intervju! Ska hålla tummarna! Klart att du inte har några fel & brister, det har ju inte jag heller

Angående det där att gå på intervju & fundera över vad man vill/är bra på osv, så började jag ngn gång att skriva ner mina tankar inför ngn intervju & sen har jag behållit de anteckningarna & fyllt på/ändrat lite genom åren, när det varit dags för intervju. Friska upp minnet lite (påminna mig om vad jag är bra på ) & slippa börja fundera från början! Fungerar bra på mig iaf!

• Piggelin1

Victory & Junilejon - skickar kramar till er båda två!!

August, lite småkusligt med din synska svärmor

• Lapinette

Piggelin - ni verkar ha haft en grym helg. Fint väder? Inte här i Stockholm för vår ballongflygning blev inställd IGEN! Fast så fort vi fick veta det (igår kl 22.00) så föreslog jag maken champagne som plåster på såren. Det kändes åtminstone lite bättre.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!