• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Liten med Mindre

Rödvin...mmmm! Sniffade djupt i syrrans glas på kalaset igår. Maken anklagar mig för att sniffa i mig vinet istället.

• Piggelin1

Go middag,
    precis tillbaka efter en lunch på stan - gott att komma ut från en sväng "gruvan" med jämna mellanrum Kanonväder även idag, härligt!

Tinga - fnissade gott åt att du visade aladåben för maken

Liten, jag har nog lite dåligt minne som inte riktigt kommer ihåg historien kring din "leksak"! Minns att det var diskussioner kring leksaker vid ngt/några tillfällen (antagligen när jag fortfarande tillhörde släktet Smygläsare) Kan du inte friska upp minnet för mig/oss lite?!
    Tinga, du kanske minns annars - du brukar ha stenkoll på roliga detaljer!

Hmmm, lågt blodtryck - det har jag haft förr, vilket resulterade i att jag svimmade ganska lätt. Nu tror jag att det är hyfsat normalt, möjligen lite lågt fortfarande.
    Kanske ngt av detta stämmer in på dig, Liten?
    www.growingpeople.se/templates/Page.aspx
    www.growingpeople.se/templates/Page.aspx

Moppy - här är en till som är flåsig! Trappor nerför är lugnt, men en lång trappa uppför, fyyyy vad flåsig jag blir Mitt promenadtempo är för tillfället en skugga av sitt forna jag (brukar annars springa ifrån de flesta...) - börjar längta efter att vara normalt rörlig igen utan fogar som bråkar etc. Men inte sååå långt kvar nu, igår var det sex veckor kvar till BF.

Fyra veckor kvar på jobbet nu - lyllos dig Moppy som bara har tre! Fast iofs, jag trivs faktist jättebra med jobbet just nu & det rullar på som vanligt - känns helskumt att jag snart ska vara borta i 10-12 månader! Mitt uppe i ett projekt, lite skillnad om jag hade gått hem som Muggles, dvs ism att alla andra går på semester - då varvar ju alla kollektivt ner, men nu smiter jag mitt i liksom, känns helskumt!

• Piggelin1

Cicci - på tal om att du skrev om att du knaprade Rosenrot, på stället i Skanör som vi bodde i helgen, så hade de (förutom en dignande frukostbuffé bestående av bla croissanter & plättar) diverse vitamintabletter. När mannen kom tillbaka från en vända vid buffén, så hade han även med sig en tablett - & vad var det, om inte Rosenrot. Fnissade stort - enda gången jag hört talas om rosenrot är ju just i denna tråden & därför ser jag det inte riktigt som ett piller som MÄN kan tänkas knapra på

• Liten med Mindre

Pigglin - storyn var nog inte så avancerad, men handlade om att när min roliga leksaksdelfin gick sönder så bytte jag upp mig mot en söt kålmask. Trevlig att roa sig med när fysiken inte riktigt medger annat. Och den gulliga bodyn som min syster köpt till Mindre hade en snarlik figur på framsidan. Rätt komiskt tyckte vi. Tänk att få såna associationer när man kikar på sin nyfödda bebis. Kanske bra för föräldrarnas lust...

• Liten med Mindre

Hallå!!

Så pinsam var jag väl inte med mask-story att alla försvann i flera timmar? *skäms*

Kom tillbaka!

• Piggelin1

Säger detsamma - vart är alla idag?! Det är så tyst & lugnt & jag har en sån där skööön dag på jobbet utan ett enda möte

• Syster Vilma

Hallå! Tittar in en snabbis! Måste fråga, kan man göra något själv (vitaminer, speciell mat, akupunktur mm) för att få igång ägglossningen? Kroppen jävlas fortfarande med mig och nu börjar jag bli riktigt less. Slutade ju med p-piller för 3 månader sen! När jag beklagar mig för kompisar så får jag alltid höra historier om att någon känner någon som fick vänta 3 år osv. Alltid lika upplyftande!

Orkar inte läsa igenom hela tråden, så vill någon göra en snabb sammanfattning om nya plus mm?

Kram!!!

• Piggelin1

Har iofs inte så himla mkt spännande att berätta...

En kompis kommer förbi på te & macka efter jobbet idag - har inte setts på länge, så det blir skoj!

På onsdag ska BM kolla mha ngn apparat huruvida Piggelin Junior lagt sig tillrätta med huvudet ner eller ej. Lite spännande sådär! ...och imorgon är det dags för första gången på Magplasket (vattengympa) - ska bli mysigt!

Sweet - har du fortfarande besök?! Saknar dig!

• Tinga

Vilma - Apiforce (bidrottningsgelé) som säljs i hälsokostaffärer lär vara bra för att få fart på ÄL. Äter det själv för andra cykeln i rad bara, så jag kan tyvärr inte säga något om utfallet än. Min ÄL hade kommit igång efter pillerstopp när jag började, men under ett par cykler fick jag inget utslag på ÄL-test, så det är möjligt att jag inte har ÄL varje gång. Förra cykeln, som var den första med Apiforce, fick jag iallafall ordentligt utslag på ÄL-testet.

Vet inte om jag var till någon hjälp, men det här är iallafall vad jag vet. Victory, som också haft strul med ÄL, skulle också börja med Apiforce i den här cykeln, så om några månader har vi kanske mer feedback.

• Liten med Mindre

Vilma - har tyvärr inga råd om mat. Folk har prövat apiforce, rosenrot och annat spännande i olika syften - har inte riktigt koll på om något av det sparkar igång ägglossningen.

På du är vad du äter-programmen så lider ofta de kvinnor som har gräslig pms av b-vitaminbrist (eller var det zink, eller båda). Så lite bättre mat och vanliga multivitaminer kanske behövs en period?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!