• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Victory

Hade förresten alla bra väder igår? Var det bara hos oss som det regnade konstant hela dagen? Men det gjorde inte så mycket för då fick jag sitta inne och mysa, dricka te, läsa en bok och tycka synd om mig själv (och vara lite bakis, hihi)

• Tinga

Victory - jag förstår mer än väl att du inte testade ända till dag 37! Då skulle man ju bli ruinerad på kuppen. Skönt att du iallafall inte fick en 70-dagarscykel den här gången, om man nu ska försöka att vara lite positiv.

Hur går det med er utredning egentligen? Vad är nästa steg?

• Liten med Mindre

God morgon!
    Tillbaka i kvarnen efter en alldeles för kort helg.

Tinga - mina aladåber började alltid komma två dagar innan ÄL-testet gav utslag, om jag minns rätt. Innan var det i alla fall.

Grattis till mens Victory. Skönt att få börja om äntligen. Angående i helgen så har jag lyckats bjuda hem familjen på kalas söndag em. Men om ditt schema tillåter fika under lördagen så säg till. Är solokvistig då.

Under den alltför korta helgen har vi äntligen kommit till skott och börjat shoppa möbler. IKEA på en lördag var makens mardröm, men han överlevde utan utbrott, och vi kom hem med vitrindörrar, garderob och byrå. Nu ska vi bara få tid att organisera och bygga bara. Men det fixar sig - tror mer och mer på det.

Hade för övrigt en trevlig söndag då jag tog tag i saken och fick liv i lite sedan länge slumrande känslor. Tur att inte batteriet dött helt i leksaken. Och ni som minns historien om kålmasken förstår säkert att ett hysteriskt skrattanfall var nära, när blivande moster gav oss en jättefin present till Mindre - en body med en väldigt kålmasklik tusenfoting på. De lär aldrig få veta vad som var så skoj...

• Liten med Mindre

Förresten - är det någon som vet hur väldigt lågt blodtryck yttrar sig och vad man gör åt det? Funderar på om det är det som spökar - känner mig helt kraftlös, får ta tunga andetag. Ungefär som jag hittills bara känt av att ligga på rygg med bebismagen tryckande på venerna.

• Tinga

Liten - oj, nu gjorde du mig osäker igen! Jaja, jag får väl se vad tempen visar imorgon, innan jag funderar vidare. Problemet är ju att maken är på kurs med internat den här veckan, så jag måste be honom att inställa sig hemma på kvällen om det ska bli "åka" av. Hade han bara varit hemma som vanligt hade det ju bara varit att köra på, men det känns ju lite onödigt att be honom köra hem om ÄL redan är passerad. Dessa ständiga dilemman!

• BrudSommar2006

Jaha, så har man fått prova på hur det är att ligga magsjuk och amma med en hink bredvid sängen, det var ju inte så kul men det gick ju det med. Tur att det hände när vi var ute hos mina föräldrar så att vi fick hjälp med Iris, hon sov mellan dem i deras sovrum så tog vi gästrummet och så kom mamma in med henne när det var dags att amma. Jag fattar inte hur de ens lyckades få henne att somna, det lyckas inte jag med utan att amma henne till sömns, även om hon tydligen vaknade en gång i halvtimmen för dem med. Fast jag blev bättre redan under natten så jag tror att jag helt enkelt var så slut efter att inte ha fått sova mer än någon timme i sträck i fyra månader kroppen sade ifrån. Så jag missade ju min egen födelsedagsmiddag, jag kände ju själv att jag var helt färdig bara av att ha åkt och handlat mat och stått i köket en stund, jag hade helt enkelt inga reserver att ta av. Skönt att ha fått sova ikapp lite en natt men i natt var vi ju tillbaka hemma igen och nu är det ju lika illa, att sova ikapp en natt räckte inte långt, suck. Jag bara vet inte hur jag ska få henne att sova längre än i tjugo-minuters intervaller, hon vaknar ju inte för att hon är hungrig, hon bara vaknar ändå för att hon sover så lätt. Gissar att hon ärvt det efter mig tyvärr, jag har också alltid haft svårt att sova. Problemet är ju att det tar så lång tid för mig att somna så även om jag har en halvtimme på mig så hinner jag oftast inte ens somna på den tiden. Nåväl, det blir till att stå ut tills jag slutat amma och vi kan turas om med henne på nätterna.

• Telemarkgrrl

Tinga, min kommer fem dagar innan.

• BrudSommar2006

Liten, ni måste ha rensat lite hemma då för att få plats för nya möbler?

Själv drömmer jag om allt nytt vi ska skaffa när vi flyttar till huset, bl a nya sängar, jag tänker slå till på en bredare säng än de två 90-sängar vi har nu, det bara går inte att ligga bekvämt med barn och hund och allt som lyckas samlas i sängen, jag som har så svårt för att sova redan. Funderar på att åka och köpa nytt täcke redan idag, står inte ut med vårt jättevarma duntäcke längre, jag börjar bli desperat av allt som stör min nattsömn när jag har så små chanser att få sova som det är!

Har lagt ett bud på en jättesöt byrå åt Iris, får se om det blir något.

Hon är i alla fall jätteförtjust i gröten vi börjat med. Däremot tycker hon att potatispuré är riktigt hemskt!

• Liten med Mindre

BS - vi har skaffat saker för att stänga in de prylar vi har. Det enda som verkligen flyttar ut är gamla soffan i köket (YES!!), och skrivbordet. Det senare lånar vi ut till föräldrarna tills vi någon gång flyttar till hus.

Det kändes helt fantastiskt skönt att äntligen få dörrar på Billyhyllorna. Gillar verkligen inte att titta på alla saker som står i bokhyllor. (Det blev glasdörrar med med svart/vit skiva i som vi kan sätta foton eller någon gullig tapet på.)

Gissar att vi får putsa bort många pussmunnar och kladdiga fingrar från dörrarna i framtiden, men det får det vara värt. Trädörrarna var definitivt inte i min smak.

• Tinga

BS - ojdå, du verkar ha haft det riktigt tufft! Man är ju säkert mer mottaglig för olika typer av sjukdomar när man inte fått sova ordentligt, och ibland kan ju kroppen reagera med sjukdom som ett tecken på sömnbrist. Skönt att dina föräldrar tog hand om Iris medan du var dålig, så att du iallafall fick sova ordentligt då. Sen verkar ni ju vara på gång med riktig mat också till Iris, så snart kanske du kan sova mer och amma mindre på nätterna.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!