• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Liten med Mindre

Oops - höll just på att skriva ett inlägg om att gå iväg och träna sista gången med pt - och så ringer killen precis och måste flytta passet.

Hmm...ska jag vara duktig och träna ändå, eller jobba lite längre för att komma ikapp tidbanken... Luther vet ju vad han vill i alla fall.

• Liten med Mindre

Eller kanske smiter jag bara lite tidigare, och kollar tygaffärer i stan. Vill ju hitta några snygga tyger att sy korg-klädsel av.

Ledsen alla, om jag är väldigt bebis/boa-enkelspårig. Tycker nästan att det är jobbigt att ha blivit så - men är jag igång är det svårt att göra något åt det. Har tappat lusten till en massa andra saker som brukade vara kul. Sen ibland slår det tillbaka och jag täcker över varenda barn & gravidbok/pryl hemma. Fast har fortfarande ingen lust till sånt som kan få en på andra tankar ett tag.

Hjälp någon? Bara att tvinga sig att göra "normala" saker? Eller inse att jag kommer vara lite hormonknäpp ett tag till?

• Liten med Mindre

OK, när jag ändå är ifarten.

CICCI - du gjorde någon kort och bra lista på grund-saker att ha hemma. Inget extra lull-lull. Har du den kvar? Några uppdateringar? (För all del, ni andra som hunnit kläcka får gärna skicka listor ni med.)

Det går ju fint att mejla, så slipper hela tråden drabbas:

kolijox1000@hotmail.com

• Syster Vilma

ok, tack för råden, ska genast kila till hälsokostaffären!
    om inte annat så blir det en placeboeffekt!

• Piggelin1

Liten/Cicci - skicka den gärna till mig med!
    Jag har inte orkat skaffa ngn ny anonym mailadress (hade en för massor av år sen, men lösenordet är bortglömt...), så om du har kvar min adress, Liten, så vidarebefordra gärna listan till mig med!

• Liten med Mindre

Om jag får tag i info så mejlar jag dig piggis.

Nu går jag till tygaffären. Börjar känna mig mysko igen, så det är nog dags att röra på kroppen med en promenad på stan.

See ya!

• Piggelin1

Liten, nu läste jag dina inlägg ovanför - om det är till ngn tröst så har jag också börjat inse att jag blivit sådär insnöad & mkt cirkulerar kring bebisen/graviditeten etc.
    På jobbet är det lugnt, här pratar jag faktist väldigt lite bebis - mest om ngn frågar hur det är, men inte så mkt annars. Däremot så märker jag att jag väldigt lätt snurrar in på bebis/grav-området när jag träffar kompisar - bla när jag lunchade idag med min manliga singelkompis & tillika fd kollega (för övrigt honom jag skrev om igår, som fick jobbet som var ämnat för mig, men som jag tackade nej till) - fast jag bad faktist om ursäkt, för jag VET hur tråkigt det är att behöva lyssna alltför mkt på sånt snack, speciellt om man är mil ifrån det själv... Så ngnstans försöker jag hejda mig & jag ÄR inte sådan egentligen, som person. Men som sagt, det är väl hormonerna som ser till att styra in en så att man blir lätt insnöad...!

• Piggelin1

Lycka till med tygshoppandet, Liten! Du får berätta vad det blir sen!

• BrudSommar2006

Liten, det är visst vanligt att man får lågt blodtryck under graviditeten men det ska stiga igen precis på slutet så det är nog bara att stå ut så länge.

Har någon koll på ungefär hur länge ni tänker amma förresten?

• Liten med Mindre

Det blev inget tyg. Kunde verkligen inte bestämma mig när jag stod i affären. Maken måste följa med dit, för han lät verkligen tveksam när jag började yra om alla söta tyger med gäspande Nalle Puh och bulliga får - när vi hade kommit överens om lugna, ljusa färger.

Sen mådde jag lite sådär - magen spänner så väldigt och ömmar lite. Och Mindre bökar runt. Kanske är stackars bebben hög på chokladen jag åt till lunch? Chokladsuget som var som bortblåst i början har slagit till med dubbel effekt. Attans!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!