• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

...och som vanligt får ingen annan en syl i vädret när jag hoppar in

Vi kikade förresten förbi mina föräldrar på en kaffe på hemvägen idag & spanade även i babykorgen på hjul, som vi ska låna. Har funderat på att sy ett nytt överdrag, som är lite mer up-to-date, men så hade mamma tvättat, strukit & "fäst det" - och det såg ju faktist helt OK ut - nästan lite retro sådär, plus att jag insåg att det skulle blir mer jobb än väntat att sy ett nytt. Så nu kör vi på samma korg med samma överdrag som mina fyra syskon & jag alla sovit i Gott med en grej att kunna bocka av på "att-göra-listan"!

• Piggelin1

Japp, igår var det en sån där helt underbar höstdag ute med strålande sol, "hög luft" & inte ett moln på himlen - som det är några få av varje höst! Vad trist att ballongflygningen blev inställd igen! Kan ju bara säga (om det är till ngn tröst...) att jag tappade räkningen på hur många ggr vår ballongflygning blev inställd, var superluttrad till slut. Säsongen han ju tom ta slut (dvs förra året) & först runt midsommar i år blev det av... Se det som att ni förmodligen hinner avverka ett gäng flaskor champagne som tröst innan ni kommer iväg - det är ju inte det sämsta!
    På tal om champagne, när vi kom till rummet på Gässlingen igår, så stod det en halvflaska Deutz champagne & väntade tillsammans med chokladdoppade hallon, björnbär & jordgubbar INte för inte som det kallades Gourmetpaket! Så några minimunnar skumpa unnade jag mig - mmmm!

• Lapinette

Ja, ballongsäsongen är över och vi lär nog boka in nästa flyg i maj och då hoppas jag att jag inte får följa med för de har en regel som säger att gravida får inte flyga.

• MSW

Godmorgon alla!

Hoppas att allt är bra med er? (tänker på junilejon och frejis i första hand, men gäller alla andra också!)

Har fått en ny tid till doktorn, ska dit den 5 november, och ska då ha bestämt mig.. Men jag tror att jag har bestämt mig för operation!

Känner mig annars lite rastlös/frustrerad.. Vill sätta igång bebisverkstad nu.. (Delvis känns det säkert så för att vi inte "får" innan operationen..)
    Men vi har iaf en plan, skydden kastas vid nyår och sen börjar vi jaga ägglossning efter operationen..
    Känns bra att ha en plan att gå efter..

• Tinga

Piggelin - tycker inte att det var mer än rätt åt den "första" chefen att han blev snuvad på dig som anställd! Drar man ut på tiden med en anställningsprocess får man ju räkna med att det kan komma annat emellan. För övrigt kör jag samma taktik som du inför intervjuer - fräschar upp gamla anteckningar. Bekvämt att inte behöva börja om från början varje gång, och det mesta är ju trots allt detsamma.

Kul att ni hade det så trevligt i Skåne i helgen! Och Louisianas uteservering är verkligen helt underbar när det är vackert väder, och särskilt på förmiddagen, eftersom solen då lyser rakt in där. Ibland är nästan uteserverigen bättre än själva muséet! (Beroende på utställning och väder, naturligtvis!)

60- och 70-talsmönstrade tyger är ju verkligen helrätt igen nu, så jag kan tänka mig att tyget till er babykorg är helt perfekt! Kul när man kan återanvända gamla grejer, och att de dessutom känns moderna.

Lappis - vilken otur att ballongflygningen inte blev av! Synd att ni inte bor i Skåne, för här hade det inte varit några problem att genomföra den!

MSW - vad skönt att beslutet om operation äntligen är fattat! Och beslutet om "bebisverkstad" också!

Själv upplevde jag min första aladåb igår! I sanning en chockartad upplevelse! Dock vet jag ju inte om jag är en så'n som aladåben visar sig före, under eller efter ÄL. Jag mätte tempen imorse och naturligtvis gav den ett utslag som kan tolkas både som lågt och högt (i relation till vad jag normalt har före och efter ÄL). För säkerhets skull testade jag med CB imorse, men fick inget utslag. Jag misstänker starkt att ÄL är förbi, baserat på att tempen faktiskt höjts några tiondelar och att sexlusten var hög under helgen, men jag får väl se vad temepen visar imorgon bitti innan jag beslutar om jag ska ge upp CB-testandet för den här cykeln (nästan redan innan jag börjat ).

• Tinga

Förresten, ytterligare ett skäl till att jag tror att ÄL är förbi är (ni som är äckelmagade bör sluta läsa nu ) att aladåben som kom ut var väldigt "äggviteaktig" och trådig i konsistensen, och trådigt sekret lär ju vara ett säkert tecken på ÄL. Jag blev så exalterad över min första aladåb och över att man verkligen kunde se trådigheten att jag var tvungen att visa min man! Som tur är gjorde han lumpen som sjukvårdare, så han har sett diverse "kroppsvätskor" förut! Han sade dessutom att han var intresserad av att följa med i vad som händer i min kropp, så då får han skylla sig själv!

• junilejon

God morgon i tråden....här är allt nästan bra! Känner att migränen är på in språng
    Men annars så är allt bra....försöker att inte deppa så mycket iallafall.

Piggelin,vilken mysig helg ni har haft! Var själv i Helsingör i helgen....det är ju inte riktigt lika mysigt där, men det få duga

Lappis, vilken otur ni verkar ha med er ballonflygning. Det är ju nästan som att det inte är meningen att ni ska på någon tur!!! Hoppasa iallafall att champangen gjorde susen

Tinga,grattis till din chockartade upptäckt av aladåben låter ju verkligen som något man vill visa för sin man men vill man vara med så få man ju ta sånt med!!!

MSW, vad skönt att du bestämt dig nu!! Hoppas att allt bli bra nu med!!!

• Victory

Tinga: Hehe, undrar vad min man skulle säga om jag började visa upp mitt sekret! Men han är verkligen inte känslig så jag tror bara han skulle tycka att det var intressant.

Jag ÄL-testade t.o.m. dag 26. Det är ju möjligt att jag hade ÄL på dag 37 eller nåt men så länge orkade jag inte testa (dyrt blir det ju också). Tyvärr så har vi inget sexliv mellan ÄL-perioderna så chansen var ändå obefintlig. Fyra gånger per vecka i ett halvår! Nä, det finns inte ens på kartan!! Om vi får till det fyra gånger per månad är jag glad!

Tack för kramen, Piggis! Underbar helg ni verkar ha haft!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!