• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • -August-

Piggelin - jag vill ocksa ha gourmet-paket pa spa!!! Gud sa lyxigt! Njuuuuut for mig med

• -August-

Jag har svarmor, svarfar och svagerska pa besok nu under helgen, men start igar. Vi skickade upp dem till lyckoland omedelbart genom att annonsera vart tillstand.

Svarmor blev overvaldigad som vantat, men drog da upp almanackan och visade att 24/8 (natten till vi plussade) hade hon dromt att jag var gravid.

Hon var sa saker pa sin sak sa hon skrev upp det i kalendern och gick och kopte ett par lackstovlar i storlek 21 dagen efter (som hon saklart hade knappt ett kort pa och visade upp med kameran).

Laskig svarmor...

Lilla blivande faster ar ocksa helt lycklig. Hon ringde imorse och sa att "det kanns sa bra i magen".

Sa himla mysigt det ar med allas medgladje. Nu far Mr Bean se till att halla sig kvar bara.

• -August-

Visst kan vi alla halla med om att utan egoinlagg skulle ju traden do, for vad ska man da till slut skriva om ifall det inte kommer in nya "egoinlagg" som man kan kommentera...?

• junilejon

Vickan, min kompis är präst och han säger många kloka ord presic som du! Han stöttar mig väldigt mycket så att jag kan stötta min jobbarkompis! Även om jag tvivlar på gud ibland,så könns det alltid mycket bättre när jag lyssnat på honom!

Izzie,storasyster,Tinga,Sweet och alla andra,TACK för erat stöd och era kramar...det betyder mycket!!!

Lappis, jag åkte in till MVC och dem konstaterade ett missfall! Dem undersökte mig och kollade att inget var kvar! Det var det inte... Jag frågade varför mitt test visat negativt om jag nu var gravid! Dem sa att dem inte kunde förklara det.
    Jag tyckte att det var en dålig förklaring och dem sa att det kan bli så ibland! Så då kan man inte lite på testen till 99% då sa jag,-jo det kan man säger dem,men ibland visar det fel ändå!!!Likadant som att mensen kan fortsätta komma trots att man är gravid...jag sa att jag tvivlar på att det verkligen var ett missfall jag haft! Då sa dem att det var det till 99%...jag sa- ja ni säger det! Men jag ska då inte fortsätta gå här om ni inte kan vara säkra! Jag tänker gå till någon annan här efter-någon som kan!
    Ja du gör som du vill säger dem då!!!
    J*vla byhåla....tänker inte gå dit i fortsättningen....så även om dem säger att det var missfall, så har jag mina tvivel!!

Vänner, ja visst är man lyckligt lottad,men tyvärr så uppskattar man det för sällan. Vi borde alla göra det varje dag!! Hoppas att lill prinsen mår bättre snart.

September,ja som jag skrev till Lappis så tvivlar jag på om att det var ett tidigt MF. Men det är väl bara jag som är knäpp...

Lappis,glömde gratta dig till Bullen och bubblet...alltid kul att få lite uppskattning!! Hoppas att dit nya projekt slår dem med häpnad

Idag känns allt mycket bättre och jag är på bättre humör...hoppas nu att det håller i sig och att inga mer tråkigheter händer på ett tag!!!

• junilejon

Oj vad rörigt mitt inlägg blev hoppas att ni kan läsa det ändå!!!

• MSW

junilejon: Jag har hört eller läst någon stans att på vissa människor (eller vid vissa graviditeter) så ger det inte utslag utan man måste ta blodprov för att kunna konstatera att man är gravid, det är väl låga hormonhalter som gör det skulle jag gissa..

Men på ett sätt måste det vara lite "skönt" (dåligt ordval egentligen) att du inte tror att det var ett missfall utan bara en jäkligt sen mens..? Lättare att komma över känns det som..

*kramar*

Trevlig helg på er alla!

• BrudSommar2006

Ja jag vågade mig ju in till stan till sist med den busiga bebisen och det gick ju rätt så bra, pust! Livia var gladast i stan och lille Victor sömnigast! Iris envisades med att inte vilja ligga i vagnen utan skulle sitta i knät så jag fick äta med en hand och så vispade hon runt med händerna som vanligt men jag börjar vänja mig! Sedan blev hon ledsen men var visst trött eftersom hon somnade nästan på en gång och sov en liten stund. Sedan gick det bra att ligga i vagnen hela vägen tillbaka till bilen utan att sura så det var en bra dag! Så kul att träffa AM och Cicci och så kul att våga sig ut bland folk utan att vara alltför nervös för att Iris ska illvråla och förstöra för alla andra gäster! Tror att jag väntar med att ge mig ut kvällstid med henne men mitt på dagen verkar det ju gå rätt bra nu, jippi!

Junilejon, någon måste ju höra till den där enda procenten som testet missar? Om det nu var ett MF, vilket jag ju inte har en aning om, så kanske hormonerna aldrig steg tillräckligt och hade du varit fortsatt gravid så hade väl hormonerna stigit tillräckligt för att testet skulle ge utslag för dig också även om det blev senare än för de flesta andra? Eller så var mensen helt enkelt bara sen, jobbigt att man så sällan kan vara exakt säker på vad som händer med ens kropp.

August, oj, vilken svärmor!

Lapinette, trevligt med champagne och kul att du upptäckt ett nytt ivf-stöd från oväntat håll!

Idag ska jag laga födelsedagsmiddag för släkten, fast inte här utan ute hos mina föräldrar, vi har ju flyttat bort alla extrastolar från lägenheten inför visning och vill inte flytta tillbaka någonting i onödan. Maken har hämtat tårtan och har nu åkt och köpt ny telefon, vår slutade helt plötsligt att fungera, tur att vi har fler.

• Mrs  B

Hej alla!

Har varit borta härifrån några dagar pga av en kraschad dator. Har dock lyckats läsa ikapp nu eftersom jag är på pensionatet FÖRÄLDRARNAS HUS just nu. Igår var vi på kalas nästan direkt efter jobbet och idag har det blivit både stan och Babysim. Imorgon blir det gympa för sonen och sen barndop. Stressig helg med andra ord, men nu gottar vi oss i solen......

Så härligt väder det är idag!!!!!!

Junilejon
    Skickar massor av kramar till dig och din man!!!!!!
    Konstig situation, MF eller ej????? Hoppas att du mår bättre nu i alla fall. Sök dig till en annan BM (eller läkare) nästa gång om du inte är nöjd. Jag blev ju nekad extra UL nu denna gång i stan så jag åkte till ett annat sjukhus istället och där var de så mycket trevligare. Har nu haft två UL där och det har fungerat hur bra som helst.
    Ja, det där med Gud och tidiga dödsfall har jag många gånger funderat över. Fick ju ett sent MF i februari, min syster dog 15 år gammal, mormor och morfar dog när jag var 10-12 år osv, så visst har jag ifrågasatt Gud många gånger. Full naturligt att göra det om man går igenom jobbiga saker.

August
    Grattis till ditt fina UL!
    Visst känns det bra att få det mer bekräftat?
    Men vilken svärmor du har, lite kusligt allt!
    Min svärmor gav mig föresten för en vecka sen en burk med torkad svamp som hon lovat mig för LÄNGE sedan. Dock bara en LITEN burk, men men man får vara glad för det lilla när det gäller svärmor.

Lappis
    Verkligen en spännande tid ni har framför er!!!!!
    Håller tummarna för att det ska gå vägen bra!

Frejis
    Skickar massor av kramar till dig och din man för ert MF.
    Det är verkligen inte rättvist livet ibland!
    Har ju också gått igenom ett MF och vet hur jobbigt det kan vara, men du verkar vara stark.
    Jag blev gravid efter jag fått tillbaka min mens efter MF, så i vårt fall stämde det med att försöka direkt igen.

Nu ska jag ut i solen igen innan klockan blir för mycket!

Puss och kram alla!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Frejis

Hej igen!
    Tack ännu en gång för alla kramar och omtanke, det värmer och behövs Jag mådde riktigt uselt igår kväll, men förstår nu i efterhand att det berodde mer på smärta i magen (som ett stort öppet sår, ajaj!) än på sorg. Idag känns det bättre, men så har jag försökt ta det lugnt, vilket jag inte riktigt kan, så fort det känns bättre vill jag springa ut och göra saker ikväll har vi i alla fall laddat med två videofilmer, chips och vin.

Mrs B - jag undrar i det tysta hur man överlever ett sent missfall, men jag inser nog att man måste eftersom det inte riktigt finns någon annan utväg. Massor med kramar till dig med!

Jag har blivit riktigt besviken på den s k mödravården på MamaMia på Karlavägen. Kommer inte att sätta min fot där igen, de var okänsliga, nonchalanta och oproffsiga. Det har fungerat bra tidigare när det inte hände så mycket, men nu... Det är kanske bra att vi har fått den här riktigt negativa erfarenheten (i synnerhet när det gäller vården) eftersom nu vet både maken och jag att det finns så mycket att förvänta sig. Bäst att ta en taxi, åka iväg till akuten, sätta sig där och vara så besvärlig att man får det som man vill ha. Vet i alla fall hur jag ska göra när det är dags för förlossningen

Junilejon, massor med stora kramar till dig med! Jag undrar också hur MVC kunde veta att det handlade om ett missfall. Mrs B gav ett jättebra råd, hoppas att du hittar ett annat bättre ställe att gå till!

August, jättestort grattis! Din svärmor verkar vara ganska intensiv, minst sagt...

Brudsommar, blir glad att du och Iris kunde vara på stan och har träffat A.M och Cicci och bebisarna.

September och Moppy, undrar om ni vet i vilken vecka man får missfall när progesteronhaltet är för långt. Eller rättare sagt, fram till vilken vecka. Frågan är lite bisarr, men jag funderar om det går att göra om progesteronprovet för att se om det är där felet eventuellt ligger. Känner inte riktigt för att få de rekommenderade tre missfall enligt vårdguiden

• Page

Hej! Vill bara inflika att jag finns kvar, jag läser, skrattar, förundras och sörjer med er.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!