Hej igen!
Tack ännu en gång för alla kramar och omtanke, det värmer och behövs
Jag mådde riktigt uselt igår kväll, men förstår nu i efterhand att det berodde mer på smärta i magen (som ett stort öppet sår, ajaj!) än på sorg. Idag känns det bättre, men så har jag försökt ta det lugnt, vilket jag inte riktigt kan, så fort det känns bättre vill jag springa ut och göra saker
ikväll har vi i alla fall laddat med två videofilmer, chips och vin.
Mrs B - jag undrar i det tysta hur man överlever ett sent missfall, men jag inser nog att man måste eftersom det inte riktigt finns någon annan utväg. Massor med kramar till dig med!
Jag har blivit riktigt besviken på den s k mödravården på MamaMia på Karlavägen. Kommer inte att sätta min fot där igen, de var okänsliga, nonchalanta och oproffsiga. Det har fungerat bra tidigare när det inte hände så mycket, men nu...
Det är kanske bra att vi har fått den här riktigt negativa erfarenheten (i synnerhet när det gäller vården) eftersom nu vet både maken och jag att det finns så mycket att förvänta sig. Bäst att ta en taxi, åka iväg till akuten, sätta sig där och vara så besvärlig att man får det som man vill ha. Vet i alla fall hur jag ska göra när det är dags för förlossningen
Junilejon, massor med stora kramar till dig med! Jag undrar också hur MVC kunde veta att det handlade om ett missfall. Mrs B gav ett jättebra råd, hoppas att du hittar ett annat bättre ställe att gå till!
August, jättestort grattis! Din svärmor verkar vara ganska intensiv, minst sagt...
Brudsommar, blir glad att du och Iris kunde vara på stan och har träffat A.M och Cicci och bebisarna.
September och Moppy, undrar om ni vet i vilken vecka man får missfall när progesteronhaltet är för långt. Eller rättare sagt, fram till vilken vecka. Frågan är lite bisarr, men jag funderar om det går att göra om progesteronprovet för att se om det är där felet eventuellt ligger. Känner inte riktigt för att få de rekommenderade tre missfall enligt vårdguiden