• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • start september

Sentimentalt dravel är fint Liten - det behöver vi här .
    Det är hör också till tråden.

Jag är nog väldigt hormonstyrd - pendlar snabbt och ofta mellan lite svag lycka och en stor mängd oro för att det är något fel.

• Liten med Mindre

Vänner -

Lappis - snacka om trevlig personalvård! Champagne och kanelbullar??

Vi fick bullängder igår istället. Fast det var inte ens kanel i dem. Nåja - fler än jag som passar på att gynna andra bullsorter.

• Lapinette

Vänner - antar att det blev lite "svårtuggat".

• start september

Junilejon,

stor kram till dig. Det blev en tung dag för dig igår. Fruktansvärt hemskt med tjejen som dog och en smärtsam påminnelse om att vi ska sätta värde på det bra vi alla har.

Kanske var det ändå skönt att få veta att det var ett MF du hade?

• Lapinette

Liten - tror inte jag ska dricka skumpan här och nu utan tar hem den och delar den med maken. Men om jag hittar bullar så kan de nog gå ned.

Själv har jag inte ätit normalt på hela veckan så min make är innerligt trött på omeletter och soppor. Har inte vågat då jag fortfarande inte är helt kurant. Har en blåbärssoppa stående här på jobbet. Attans vad gott det är med varm blåbärssoppa.

• Liten med Mindre

September - vänj dig vid pendlingarna. De kommer med stor sannolikhet att fortsätta, men förhoppningsvis med andra teman.

En till skoj sak (vagn-allergiker varnas),

imorgon ska vi äntligen kika på vagn. Först en tur till butik och sen till makens kollega som vill sälja sin Brio. (Fast köper vi Brion får vi den inte förrän i december. Men det funkar ju det med. Slipper trängseln i hallen.)

Och ikväll kommer nya stora frysen - så att vi kan börja laga mat och baka på riktigt! Härligt! (Chefen ska inte bara få mecka cykel, han får hjälpa till och bära frys med. )

• Liten med Mindre

Lappis - kanelbullar är säkert kanon för magen.

Du ska se att du är på banan till helgen, eller nästa vecka.

• Moppy1

Kram till dig också Junilejon! Skönt ändå att MF kom relativt tidigt, måste vara värre ju senare det är. Kram igen!

• BrudSommar2006

Vänner, hihi, dina mathistorier är alltid roliga att läsa!

Annars har det ju hänt en del dystert här i tråden de senaste dagarna och det är nog bra för mig att läsa och bli påmind om att det finns annat som är mycket värre än våra sömn- och matproblem, jag har en tendens att gnälla ordentligt om mitt annars! Tänk om jag skulle försvinna och maken skulle bli ensam kvar med lillbebisen, det orkar man ju inte ens tänka på.

Junilejon, har du varit på undersökning? Kanske kan vara bra att kolla så att allt kommit ut och inget sitter kvar och blidar infektion?

I natt tror jag att hon har vaknat en gång i halvtimmen hela natten, suck, jag tror inte ens att hon vaknar för att hon är hungrig, hon vaknar ändå, bara för att. Klockan fyra satte jag henne i köket medan jag blandade mer ersättning och åt en smörgås och det verkade vara vändningen för sedan när vi lade oss igen sov hon i alla fall två timmar i sträck till strax efter sex och sedan nästan en timme igen till sju. Jaha, se där, nu gnäller jag igen!

Så idag ska man in till stan för första gången, gulp! Fast jag har ju förvarnat om den busiga bebisen, eller jag kanske borde säga ilskna bebisen, och tänker ställa bilen på Valhallavägen. Hellre trängselskatt än illvrål i tunnelbanan tror jag.

• Moppy1

Lite OT här också - jag fick också kanelbulle igår. Mmmm... I like kanelbullars dag! Är egentligen ingen gottegris, men nu under graviditeten har jag börjat uppskatta fika mer och mer Har även börjat bli sugen på semlor. När är det dags för dem egentligen? *längtar*

Blåbärssoppa är också en favvo för mig när jag är sjuk, Lappis. Finns inget bättre när man är magsjuk!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!