• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Frejis

Fru UH2 - jag har känt så här som du gör jättemånga gånger tidigare och det stämmer att jag inte blev gravid just då. Vi har försökt i över två år när jag fick se plusset för första gången i mitt liv i början av september och då hade vi bokat tid för ivf-samtal på Sophiahemmet; jag hade släppt taget tidigare men inte helt eftersom vi hade "tvångssex" i alla fall en gång under ägglossningen (eller då när jag trodde att jag hade ägglossning). Och just då fungerade det, jättekonstigt fast sant.

Jag skulle nästan vilja säga att ni ska låta bli att ha sex om du känner så här starkt, försök att prioritera er relation i stället. Men... jag vet att det är lättare att säga det när man en gång har sett plusset.

Massor med kramar till dig tjejen!

• start september

Åh Freijs,

vad ledsen jag blir för er skull. Orättvist och onödigt. Du är fantastisk stark och duktig som fokuserar på nästa steg.

Stor kram

• Telemarkgrrl

NEEEEEEEEEEEJ, Frejis!!!!!!! Så j*vla orättvist och taskigt och onödigt och FEL! Så här skulle det ju inte alls bli! Åh gumman, usch vad ledsen jag blev nu. Men det är verkligen rätt inställning du har. Nu ska dom F*N-I-MIG fixa det där så att det går bra för dig! För visst är det så att om du har blivit gravid en gång så kan du bli det igen och då ska det gå bra, så det så. Massor med tröst- och styrkekramar!

• Tinga

Åh Frejis, vad ledsen jag blir! Jag blev alldeles kall när jag läste vad du skrivit, och tårarna dök upp i ögonvrån. Åh, vad jag lider med dig! Som ni kämpat för det här plusset, och ni var så otroligt väl värda det. Skickar en jättekram till dig, tjejen!

Fast det glädjer mig att läsa att du verkar ta det här så bra, och att du är så stark. Bra att du känner dig målmedveten snarare än helt nedtryckt i skorna, för det borde ju hjälpa dig att komma vidare. Fast man måste såklart få känna sig ledsen också, så att man kan bearbeta känslorna.

Vet inte vad mer jag ska säga, men jag tänker iallafall på dig, Frejis! Kram igen!

• Tinga

Och oroa dig inte för att dra ner stämningen - det är klart att vi lider med dig när något så här tråkigt inträffar!

• Lapinette

Nej Frejis, vad läser jag! Åhhh, vad ledsen jag blir!!! Så ledsen, ledsen! Fast attans vad stark du verkar. Kanske har du blivit så stark av att veta att det faktiskt går!! Hoppas ni får all hjälp ni kan få och att du snart får se ett plus igen.

• Frejis

Jättestort tack tjejer och bli inte ledsna nu!

Hehe, jag har hunnit bli jätteirriterad och sur bland annat på Mama Mia som sade till mig vid flera tillfällen när jag ringde och bad om ett ultraljud att det säkert är ingen fara, etc. Gullegullsnack när man är orolig och vet vad man vill. Riktigt intressant blev det igår kväll när maken ringde sjukvårdsupplysningen och sade exakt samma som jag hade sagt och svaret blev att ni kan åka in. Vad f*n är det med kvinnor, tänker jag då, och varför bemöter man en orolig man på ett annat sätt än en kvinna? Sådant retar gallfeber på mig och jag ska bara få ut det på ett snyggt sätt hos en rätt person sedan skulle jag ju få missfallet i alla fall, men... japp, ni förstår säkert vad jag menar.

Måste iväg till min praktik, men kommer tillbaka till tråden på kvällen. Har ingen anledning längre att gå och lägga mig klockan 8 ikväll så jag kan hänga i min favvotråd i stället

• Lapinette

Fru UH - jag tror de flesta av oss här inne har varit mer eller minder deppiga i perioder men tvingat till oss sex ändå. Det är inte själva sinnesstämningen som gör det. Själva sexet behöver inte ens vara bra. Man kan bli gravid ändå. Tycker du dock att detta börja tära på ert förhållande så kanske ni ska försöka ta ett break. Strunta i ÄL och allt annat under ett par månader.

Själv är jag inne på försök nr 17. Har nog ÄL någon gång idag t o m söndag. Testar inte med stickor denna gång då vi i nästa vecka börjar vår IVF men vet att det finns en liten chans att jag kan bli gravid även denna gång.

• Fru UH2

Freijs, vad du är stark! Tack för ditt stöd till mig! Jag tänker på oss här på tråden o förbannar att det ska vara så svårt. fast många har ju lyckats här också, inte glömma det.

• Fru UH2

Ja, kanske borde ta en paus, men det känns inte som jag vill det, alltså inte offra chanserna att bli gravid. Men nu känner jag mig redan mkt starkare efter att ha skrivit av mig här o fått så bra svar.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!