• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • BrudSommar2006

Frejis, hur är det, hade de rett ut färdigt hur det var med dina hormonnivåer eller gav ni upp allt det och fokuserade på ivf i stället? Nu när du vet att du kan bli gravid kanske det kan vara värt att verkligen reda ut allt det där så att du kan knapra tabletter om det nu skulle visa sig vara något sådant?

Oms, jag skickade också efter mycket från Gotland, tycker att det var jättesmidigt. Du har dessutom säkert rätt om maten att man ska försöka hålla henne borta från mat fast hon vill ha för att hon ska bli riktigt hungrig men jag tror inte att jag har styrkan att klara det.

Vi började i alla fall med gröt som smakportion igår och ska köra några dagar innan vi slår till på potatisen. Det gick rätt så bra faktiskt, tror att vi har hjälp av att jag stuckit in skeden med ad-dropar och minifom varje dag för henne att svälja!

• Fru UH2

O egentligen vet jag inte om jag är så orolig för relationen, utan mest för att min kropp inte är mottaglig för en graviditet. Nä usch, jag stressar verkligen upp mig fastän jag vet att jag kan blir gravid, o sen maler ändå allas "slappna av", "om man har bra sex o kvinnan för orgasm så är det lättare att bli gravid"... jag kan snöa in mig totalt på sånt. Fastän jag inte vill. O jag blir så arg på alla dessa "myter" (som jag hoppas att det är)

• Liten med Mindre

Frejis - KRAMAR I MASSOR TILL DIG OCH MANNEN!

Så trist att det skulle gå så där. Hoppas verkligen att det är som de säger - att har kroppen väl varit gravid så vill den "lättare" bli det igen.

Kan inte låta bli att fälla några tårar över orättvisan.

• Liten med Mindre

September - jag började med mammabyxor i vecka 12 ungefär. Kunde fortfarande ha vissa av mina jeans (de där dyra tajta ni vet), men alla oömma byxor var urvuxna midjemässigt.

• Piggelin1

Men vad FAAAAAAAAAAAEEEEEEEEEEEN!!!!
    Jag fattade faktist inte riktigt vad jag läste, Frejis - trodde verkligen inte att det kunde vara sant - fick läsa det flera ggr för att verkligen ta in det du skrev. Fy fasen vad arg & ledsen jag blir på ngn "däruppe" som faktist borde se till att allt skulle gå er väg nu!
    Så otroligt tråkigt, ditt pluss är faktist det som jag blivit absolut gladast över här i tråden hittills!

En stooooor & lååååång varm kram till dig, Frejis! Du verkar ta det bra, gott att du är så målmedveten nu! OM det kommer andra dgr då du känner dig låg - vräk ur dig här bara. Positivt är ju iaf att du vet att du KAN bli gravid!! Det visste du ju inte före plusset!
    Fy fasen vad arg jag blir på sjukvården å´ dina vägnar också!! Sånt gör mig vansinnig!!!! Män tar man minsann på allvar direkt, men kvinnor är bara "oroliga & nojiga". Grrrrrrrrrrr

• muggles

Frejis: finns inget kvar att säga som inte redan har sagts men så otroligt tråkigt att just du - som försökt så länge - skulle råka ut för missfall! Enda trösten är väl att det tyvärr inte var ett livsdugligt foster så det kunde inte bli ngt och att du nu vet att du kan bli gravid. Men det är ju en klen tröst...

Om du inte orkar vara stark och fokuserad hela tiden så ös ur dig här - du sprider inte alls dålig stämning!

Herregud, har jag fått älta mina miniproblem med amning och annat så får väl du älta det här stora!!!

Jag håller med Piggelin - ditt plus var det som gjorde mig gladast (ta inte illa upp ni andra!) eftersom ni kämpat så länge. Men det måste gå igen och precis som BS skriver, kanske behöver även du ett hormontillskott för att det ska gå hela vägen?

• Clownis

Frejis: Tycker så synd om dig. Varför finns det ingen rättvisa i barnproduktionsvärlden. Stor kram!

• muggles

Jag hade ju tänkt komma in här och tala om att jag har haft en jättebra natt med massor av sömn (7h - vilket är lite för mig i normalfall men nu känns som rena lyxen). Moa vaknade vid halv sju och ville amma lite (nöjde sig med bara ena bröstet?) och sedan la vi oss i vår säng och slöade till kl 8. Sedan ammade jag på andra bröstet och hon stensomnade igen??? Och har sovit så länge att jag hunnit äta frukost, läsa tidningen och mejl, och varit inne här. Hmmm, ska nog skynda mig in i duschen också när jag tänker efter...

I natt sov hon iaf 5h i sträck för andra gången. Det hände för ngn natt sedan också och jag tänkte då att antingen är det ett trendbrott el en tillfällighet. Men det kanske faktiskt håller på att ordna upp sig med sömnen? Gött i så fall! Man kan helt klart njuta mer av småbarnslivet nu!!! Tack igen för att ni lyssnade till mina små problem...

• FruCicci

Stor kram till dig Frejis!!!!!!!!!!!
    Jag är uppriktig ledsen för din skull, men jag är glad att du är stark. Fy fan säger jag bara!
    KRAMAR OM!

Nu ska jag gå och torka kräk igen .... tappade lusten att skriva, för jag fick en klump i halsen av det frejjan skrev... återkommer senrare...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!