• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • pirr!

Heej på er!
    Skäms på mej att det var så läge sedan jag skrev! Har haft tokiga veckor med mycket på jobbet, illamående (fortfarande!!!)och tilltagande trötthet vilket gjort att energin helt enkelt inte räckt till.
    Anar av min skumläsning att det är ett VUL på g för August och att Clown ska få ägget idag!! Håller tummarna!!

Ni andra då? Hur har ni det. Tänker på er även om jag inte alltid är närvarande i tråden..

Jag har nu berättat på jobbet och omgivningen börjar märka.. Känns spännande med kroppens förändringar. Går in i v 16 i morgon! UL om två veckor..

Kram på er!

• sweetstreet

September,

skönt att du försöker att inte noja trots att jag förtår att det är svårt.
    Hoppas verkligen att du kan njuta av din graviditet snart ändå!

• sweetstreet

Å heeej Pirr!!!!!
    Kul att se dig! Mår du fortfarande lika illa eller hr det lättat något iallafall???
    Härligt att bli "officiellt gravid!"

• sweetstreet

Clownis,
    jag håller tummarna!!!!! Tänk att du kommer vara gravid idag! Helt otroligt!
    Ska du ta det lugnt efteråt sedan som Koko eller hur har du planerat?

• -August-

Tillbaka fran varldens basta videosnutt!

Oj sa haftigt att se en liten baby dar den ska vara!!! Jag sag hjartat sla och kroppen rora sig upp och ner. Den roade sig med lite gympa for tillfallet, sparkade till med benen sa att lillkroppen guppade upp och ner. Langsamt och ytterst smatt

BM havdade att jag var i vecka 12, enligt deras satt att rakna. Jag var valdigt snabb med att saga att processen nog ar forskjuten 2 veckor pga mastodontcyklerna.

Hon skrattade till (forst at min sprangfyllda blasa som jag nastan fick ga och tomma pga storleken... men ocksa at) att det lilla fostret hon skulle undersoka "more looks like a bean than a baby". Mycket riktigt ar jag ju bara i vecka 10, sa vi skrattade gott at att det verkligen sag ut som en bona.

Mrbean far nog bli vart nya arbetsnamn

Men, Mrbean, aven om han ar liten sa sag allt jattebra ut. Han far naring fran moderkakan redan och ar som sagt 3 cm stor.

Det dar blev nu en bonus-scan eftersom jag om tva veckor maste tillbaka och gora vad jag skulle ha gjort idag. Nasta gang blir det bara ett glas vatten, fick jag beordrat.

Tjihooooo! Ett foster i livmodern!!!!!

• sweetstreet

Haha!
    Ang svärmoderns besök så är det ju lite krångligt när man bor såhär långt bort. OCH dessutom har haft en cykel som "flyttat på sig" i-och-med min op etc. Så det är väldigt svårt att planera in sådant här som besök med tanke på ÄL.

Svärmors besök är väl bokat och planerat sedan ja, minst 6-8 månader tillbaka om inte mer!! Och det är ju som sagt svårt att veta sin fysiologiska status 6 månader framåt. För typ så länge sedan hoppasdes jag väl att jag skulle vara gravid vid det laget...

Min svärmnor är jättemysig och jag gillar henne skarpt, men maken och jag har bestämt oss för att inte berätta något om våra försök alls till vare sig hans eller min familj. Båda tycker att det skulle kännas extremt jobbigt, och öka pressen, om de vet att vi försöker. Främst för att de är så långt bort och för att man vill slippa frågor som "hur går det?" när man pratat i telefon eller chattar. usch! Näe, det räcker gott o väl att vi själva lägger press på oss.....!
    Ett par av våra närmaste vänner vet dock, men det känns så annorlunda. De vill ju också självklart att det ska gå bra för oss, men familjen blir ju ännu mer oroliga/ivriga och det orkar vi inte med.

Fördeleln är att svärmor inte kommer bo hos oss utan på hotell!
    Hon är här med en kompis så de ville hellre bo tillsammans på hotell än i vår lilla lägenhet. Så det ska nog gå finemang ändå. Fast man får isåfall säga att man har ngt viktigt möte eller annat som vi måste gå på i våra jobb, som förklaring till varför vi ev inte kan "turista" med henne just då...
    OM det nu blir under hennes besök. Ev. blir det under helgen?? Allt beror ju på när man ÄLar.

• Lapinette

åhhhh vad härligt august!!!! stor lyckokram

• sweetstreet

Å August!!!! HÄÄÄÄÄRLIGT!!!!!
    Måste kännas helt otroligt att få se det lilla livet!
    mr Bean! Hahaha!
    var din man också med och såg bönan?

• sweetstreet

Lappis! Jotack jag mår bra men är seeeen till jobbet pga av jag var så jädrans seg i morse att jag inte orkade upp när klockan ringde. och nu har jag fastnat här på BT! Suck!!!

Hur mår du själv??
    Magen erkar bättre nu iallafall va?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!