• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • -August-

Tack!!!

Ja, mannen var ocksa med. Det blir verkligen dubbelt sa spannande och mysigt da

Sweet - Svarmor pa hotell later nagra snapp battre...:D

• fru AM

Grattis August! Kul att mrbean har det bra därinne!

Hej Sweet! Lycka till med ÄLandet under svärmorsbesöket ...

Och Piggelin som undrade om Normandieresan:
    Vi flög till Paris (CdG) och åkte bil upp till Caen ungefär där vi bodde på ett hotell i två nätter (byn heter Crepon)( www.ranconniere.fr/ ). Gjorde utflykter till Bayeux (den berömda Bayeuxtapeten) och till Omaha Beach (landstigningsplats Dagen D) och lite andra ställen. Tredje dagen åkte vi med pick och pack till Rouen, tittade på folklivet samt katedralen och dagen efter var det färd til Monets rädgård i Giverny och sedan såsmåningom hemfärd. En härlig helg med mannewn, Livia, svärisarna och mannens syster med man!

ytterligare några detaljer/betraktelser finns på minn blogg ...

• Tinga

August - så härligt det låter! Grattis till Mrbean!

• Piggelin1

Pirr! - vad KUL att se dig härinne - har undrat hur det är med dig & var nästa lite orolig

August, vad kul med UL'et!! Det är verkligen en milstolpe när man ser det lilla livet med sitt pyttethjärta för första gången! Mrbean - kul namn

• Piggelin1

AM - känner igen de alla ställena du varit på utaom byn Crepon förstås, jag gillar verkligen både Normandie & Bretagne skarpt & har hälsat på vänner, varit på bröllop etc i de krokarna flera ggr!

• Piggelin1

Pirr!, nu kanske du hinner försvinna igen - men är du fortfarande på för att ses den 13 okt? Muggles & Vänner hade pratat om nästa dejt när de sågs häromveckan & det lutar åt att vi kör på First Hotel G's lördagslunch (de har börjat med den nu igen - länkade dit häromveckan). Men jag mailar också, jag har din adress sparad sen förra gången!

Om det är ngn annan Gbg:are som vill joina, så är ni självklart jättevälkomna med - hojta bara till, så kan jag boka bord även denna gång.

• Moppy1

September - jag började med mammabyxor i typ v 18. Innan dess var det gummiband och jobbigt nerkasade byxor som gällde. När jag väl började använda mammabyxor kände jag dock "varför har jag inet gjort det tidigare?" Så mkt bekvänare och om man har någotsånär snygga så syns det inte att det är mammabyxor. Så kör på så snart du känner för det! Jag har också ofta kostym på jobbet och har en lite längre kavaj (ingen mammamodell) som jag använder till mina P&P byxor. Inte världens snyggaste men det funkar. Kan även rekommendera P&Ps smala jeans, har fått många komplimanger för dem. När de blivit för trånga över resåren nu de senaste veckorna, har jag helt enkelt tagit ur resåren och kör med bara tyget. De sitter uppe ändå :)

August - GRATTIS till Mr Bean! Härligt!!

Oms- tack för din "förklaring" om amning vs ersättning. Känns som om man får göra det som funkar bäst för en själv och ens bebis. Och inte känna för mkt press från omgivningen. Framförallt vara inställd på att det kanske kommer bli problem, och att det är ok också (även om det självklart är jobbigt).

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!