BrudSommar2006 skrev 2007-10-03 09:47:02 följande:
Muggles, jag har ju aldrig orkat prova att pumpa ur så jag vet ju inte hur mycket som skulle komma. Jag tror absolut att det är så att hon inte äter sig ordentligt mätt och att det är därför hon vaknar så snart igen men hon äter aldrig speciellt mycket på dagarna heller utan somnar när hon ammar och vill äta igen efter en stund. Ger man ersättning på flaska får man hålla på länge för hon äter inte tills flaskan är slut utan ligger och snuttar med flaskan i munnen och tar en slurk då och då, att få i henne så mycket som en hel flaska kräver ordentligt med tålamod, oftast går det inte för hon blir ledsen och tröttnar på att äta. Och så där håller hon på och småäter dygnet runt. Kanske man skulle tvinga henne att vara utan mat ett tag så att hon blev riktigt hungrig men gissningsvis är man snart tillbaka i småätandet igen eftersom hon verkar gilla det och det känns dessutom ledsamt att hålla en ledsen och hungrig bebis borta från maten, tror inte att jag klarar det...
Det här låter jättelikt min grannes dotter som jag hjälpte till med när hon var mellan 1- 5 månader(mamma fick inte sova och pappan kunde inte ta barnet pga sitt jobb) vi höll på som du o prövade ibland m flaska o ibland att hon bara ammade, det var jättejobbigt så jag förstår dig! MEN - efter att ha prövat tusen saker så sa en amningssköterska på amningshjälpen att låta henne skrika, ge inte bröst oftare än var 4:e timme. hon behöver bli riktigt hungrig för att orka och vilja äta så mkt som hon behöver. sen om hon somnar - väck henne, kittla reta lite, rapa ja se till att hon får i sig ännu mer tills hon är riktigt ful -DÅ får hon sova som först. grannen prövade detta under gråt - det var jättejobbigt men det tog bara en vecka sen så fungerade det- plötsligt hade hon lagom m mjölk och dottern blev mätt och sov mkt hårdare - såå skönt! hon kunde tom sluta m att ge tillägg varje dag utan bara ngn gång då o då...
kan det vara värt att pröva för dig? det e inte lätt men du ska inte behöva ha det så jobbigt som du har det! lycka till!