• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Nu är det bara att vänta igen.
    Men just NU (obs läs dena timmen!!!! ) känner jag mig riktigt cool. Som om den där tanken på insemination verkligen är en bra "back-up". Att man får lite "hard-core-hjälp" ifalld et inte blir något denna månaden heller.

Fast det jobbiga är att svärmor kommer o hälsar på innan ÄL!!!!!
    Har vi tur så kommer hon hinna resa hem igen innan det är dags för insemination, men har vi otur så kan det bli så att hon är här när man ska göra första inseminationsförsöken!!!!!
    Mindre skoj! Men men. den dagen den sorgen. Vi får väl komma med en jädrigt bra ursäkt om varför vi måste springa och göra "ärenden" då'rå....

• Piggelin1

Härligt Sweet
    Go, go, go!!

Blev ju nästan lite sugen själv på joysticken här hemma nu Hmmm, tål helt klart att tänkas på!!

• sweetstreet

Telis hur går det för dig nu?
    Ska du fortsätta göra fler tester eller undersökningar på SH eller är det mer "åtgärder" som kommer att ske nu??

• sweetstreet

Piggelin!!!
    Tycker helt klart du ska "joysticka" lite om du är sugen!!!

• Liten med Mindre

Godmorgon! Tillbaka efter ett nyttigt men förvirrande seminarie på Försäkringskassan. Måste nog som någon sa sätta oss och räkna lite fram och tillbaka på antal dagar och semesterar hit och dit.

Storasystern - vår favvo-restaurang Mancini är stängd på söndagar, men jag tror att Döden i Grytan är öppen. Riktigt god italiensk mat. Mellanpris, och lokalen passar fint så här års när man vill krypa in och mysa. Annars är Linguini väldigt trevligt, om än lite stojigt, om ni kan tänka er bara pasta till varmrätt.

Det hörs kanske att vi är insnöade på italienskt...

Och till något helt annat - jag var med om en både kul och trist upplevelse igår. Behövde ny bh, och blev av damen på Twilfit uppgraderad från 75B till 80C. Det trista är att den enda bh de verkade ha (utan bygel) inte kändes direkt sexig och snygg. Lite spets och så, men annars pansarutrustning. Och alla övriga tyckte expediten var likadana som den sladdriga jag ratat.

Köpte monstret (som var dyrt - Chanelle), men ska nog leta annat idag. 80C är ju inte extremt på något sätt, och någonting utan bygel som också är lite snyggt måste det ju finnas? (Börjar inbilla mig att bygeln kommer att skava mot magen snart. Den är redan obehaglig att ta på.)

Någon lite mer välutrustad som har tips på bra affärer? Tänkte kolla in Samiras idag. Säkert dyrt där med.

• Liten med Mindre

Och på tal om att joysticka - behöver verkligen lite kul underkläder som kanske kan väcka liv i lusten. Inte så att jag inte vill - men jag kommer bara inte på tanken. Petade lite på mannen idag och sa att han nog får sluta vänta ut mig - behöver bli påmind om att det är trevligt att joysticka.

• Telemarkgrrl

Gomorron tjejer!

Piggelin, nej nej, det är klart att du inte gör mig ledsen för att du pratar om din mage! I så fall skulle jag nog inte hänga här. Nej, det är ju istället underbart skönt att höra att det KAN funka. Och så får jag fundera lite på hur det skulle kännas med en så stor mage med någon som ligger och buffar & puffar i. Det låter lite läskigt i min öron så det är bara bra om jag får öva lite på tanken.

Sweet, jag vet faktiskt inte om SH har någon längre planering. Jag vet bara att jag ska tillbaka vid nästa ÄL och göra UL och då få en spruta (eller kanske ta en själv! ). Men vi ska inte göra några inseminationer, min man är inte så förtjust i tanken på gå dit och lämna prov och mitt sekret var tydligen kanonbra så vi kör på naturliga inseminationer istället. Om inte det funkar heller vet jag inte riktigt vad som är tanken.

Det där med svärmor, vi har till och med flyttat om lite i helgplaneringen för hösten just för att inte hamna hemma hos svärmor just vid ÄL.

• Frejis

God morgon!
    Hoppas att ni kommer ihåg mig...

Lilla magen och jag mår bra än så länge, i början av vecka 8. Har inte känt av illamåendet, men är däremot förfärligt gasig (urk!) och det kommer små ljust bruna flytningar då och då, vilket ska vara helt normalt. Både maken och jag fick panik över det sistnämnda igår, i olika omgångar och vi lyckades stressa upp varandra ordentligt. Det resulterade... i ett par mörkt bruna snygga och ganska dyra mammabyxor (för tidigt, jag vet). Klädterapi!

Piggelin, massor med kramar till dig och jag hoppas i alla fall att läkarna har lite fel när det gäller prognosen. Som andra har skrivit, verkar du ju vara en så stark och positiv tjej som hanterar det hela på ett bra och klokt sätt. Kram!

Lapinette, hur känns det inför nedregleringen? Jag håller tummarna att det fungera på första försöket och att du inte ska må dåligt av hormonerna.

Sweetan, trist att vi inte pratade så mycket med varandra under brunchen, men det får vi se till att ändra på när du kommer nästa gång i december. Det var kul att se dig och alla andra!
    Läste också att du ska börja med inseminationerna. Och det här med svärmodern på besök känner ju min man igen min mamma och jag är så pass öppna att hon följde med i bilen till Uppsala och deltog i "försöket" att tillverka barnbarnet genom att vänta på mig i väntrummet. Alla inblandade tyckte att det var lite.. hm, pinsamt komiskt, men det gick ju bra.

Liten, vilken bh-uppgradering! Så de fortsätter att växa, jag är imponerad. Mina har stannat av, det känns i alla fall så eller så har jag vant mig vid dem.

September, jätteroligt att allt är bra med pyret! Blir jätteglad för din skull!

• Liten med Mindre

Frejis - skoj att se dig!

Jo, de blivande matfabrikerna har fortsatt växa lite i taget. Och nu kändes det som om en bh-uppgradering var befogad. (Märks ju inte lika tydligt när de smygväxer.) Fast jag vill ju hitta nåt fint också. Inte bara stadigt med klumpiga spetsar.

Var hittade ni fina mammabyxor?

Gasighet - hehe - minns det. Tack och lov inte den "gröna" varianten så ofta. Hoppas att det och flytningarna går över snart! Klädterapi låter synnerligen trevligt som behandlingsform.

• Liten med Mindre

Telis - det låter klokt att vara förutseende med svärmorsbesöken.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!