• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

En helt annan sak - idag hade jag äntligen tid på hudkliniken på Sahlgrenska angående min alopecia (hårtappet). Gick ganska kvickt faktist, ingen som helst diskussion huruvida jag var ett tillräckligt "svårt fall" eller ej - de fixar en rekvisition inom några dgr/en vecka & sen kan jag plocka ut en ny snygg frissa (gillar inte ordet peruk - associerar till gamla tanter med illasittande peruker & gubbar med hemska toupéer) ganska snart, verkar det som. Fick veta att min variant av alopecia har ganska dålig prognos, så jag tvingas nog inse att mitt grymmetjocka hår kan vara ett minne blott, tyvärr. Det KAN komma tillbaka om ngt/några år, men det kan försvinna sen igen också. Kände mig lite deppig precis efter besöket, men nu känns det faktist helt OK.
    När jag kom ut så sken solen & det var knallblå himmel ute - en sån där helt underbar höstdag!! Hade tänkt åka hem & sätta mig & jobba några timmar, men jag skolkade helt - tyckte jag förtjänade det Fixade lite ärenden på stan, köpte en kaffe & satt ute i solen & bara njöt. Provade några plagg på bla H&M & insåg att jag inte varit i ett provrum med dubbla speglar sen i USA - JÖSSES, vilken mage jag har nu Fnissade stort åt min profil
    Hårtappet till trots så finns det faktist massor av bra saker i tillvaron, som gör mig glad! Jag är ju faktist helt frisk i övrigt dessutom!

Imorgon ska MissX & jag på behandlingar efter jobbet - för min del blir det fotvård/pedikyr, ska bli såååå skönt! Efteråt blir det middag på en ny italienare i närheten - mysigt!

Jaja, helt OT, som vanligt

• sweetstreet

Piggelin,
    ja jag tror att det är superbra att kunna dela på det viset! Ofta handlar det ju om vissa perioder när barnet sover sämre och då är det ju skönt om man kan ta sig igenom dessa utan att bli totalt sinnessjuk.

Kanske är det svårt med varannan natt ifall den ena föräldern arbetar, men man kanske kan avlasta åtminstone 2 gånger i veckan eller så. Eller även så att den arbetande föräldern kan "rycka in" fler nätter men kasnke inte hela natten alla gånger. Ibland kan det avlasta supermycket om man åtminstone får sova 5 timmar i sträck eller så. Det tyckte iallafall mina kompisar.

• sweetstreet

Å Piggelin,
    såg nu ditt inlägg om ditt besök på hudkliniken.
    Men blir trots de tråkiga nyheterna ändå så glad över att du verkar vara så stark och positiv som person!!!

Självklart vill inte någon vara med om en såpass stor utseendeförändring som håravfall ju är (även om det i ditt fall inte är pga av någon "farlig" sjukdom eller så) men du verkar ändå kunna ta det för vad det faktiskt är - man kan känna sig ledsen, besviken och kanske t o m lite arg över att just MAN SJÄLV drabbats. MEN sedan kan man ändå njuta av allt i ens liv som faktiskt är supergött!!!! Härligt!

• sweetstreet

Var har Lappis hållit hus idag förresten???
    Hoppas verkligen att det inte är magen som krånglat så mycket att du inte kunnat hänga här med oss!

• Telemarkgrrl

Hej Piggelin! Verkligen jättetråkigt med din prognos men jag säger som precis samma sak som Sweet, du verkar ju vara en otroligt stark och postiv människa så du hanterar det ju fantastiskt! Som tur är så kan dom ju också göra fantastiska "frissor" nu för tiden som är svåra att skilja från riktiga.

Jag vill också kunna se en stor mage i provhytterna som inte beror på för mycket ostbågar!

Sweet, hur mår du idag?! Inte lika låg som igår hoppas jag!

• Piggelin1

Going, Telis! Hoppas att jag inte gjorde dig ledsen nu med mitt magprat när jag vet att du verkligen längtar efter en! Fnissade åt din ostbågemage, jag har ju en sån också egentligen, men den har liksom glidit ner & ligger under/i nederkanten av gravidmagen nu Bokstavligen försvinner i det störa hela...! Men jag vet helt säkert att den lär komma fram tids nog igen

Tack Sweet också, för dina rara & omtänksamma ord!
    Letade efter en badmössa på stan idag - utan att överhuvudtaget reflektera så anmälde jag nämligen mig till "magplasket" för rätt länge sen Insåg för ngn månad sen dilemmat med hårbristen & efter lite peptalk & konsulterande med Muggles, så kom vi fram till att badmössa är det bästa & att berätta helt snabbt hur det ligger till första gången nösta vecka - tydligen är det ngn typ av samling i början, innan man hoppar i badkläderna. Enklast & minst dramatiskt så tror jag, vill ju inte att folk ska bli skraja & tro att jag drabbats av cancer eller dylikt!

• Piggelin1

Sweet - jag hoppas också att du inte är fullt lika låg idag. Du är en sådan härlig person & förtjänar att få må bra

Kram på dig, Sweet! ...och du med Telis!

• sweetstreet

Piggelin det tror jag också. Att det är bra att förklara lite "enkelt o naturligt" bara, sådär i början. Då kommer folk inte att undra och du kommer känna dig avslappnad o bekväm istället för att själv fundera över vad och om folk tänker.

• sweetstreet

Telis!
    Tack!!!!!!

jo jag mår mycket mycket bättre nu!
    Så jag tror helt klart att det var en del hormonpåverkan även denna cykel.

Det är så skönt när man slutar känna sig som en lipsill!

• sweetstreet

Haha! Jag har dessutom lekt med makens joystick flera dagar i rad nu!!! heheheheheee!!

OCH för första gången på länge så kändes det ine som om det var "bara" på grund avÄL och för babyproduktion utan det kändes nästan spontant!

Eller, ja kanske inte igår då. För det ska erkännas att det kasnke mest var för att jag ville vara säker på att vi verkligen "ringat in" ÄLen denna gången. Men det braiga var att när vi väl börjat så var det verkligen härligt och roligt, och kändes inte alls som tandborst6!!!!!!

Jeeeehooooooo!!!!!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!