• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Lappis,
    jag tror att ris och potatis är bra för magen när man varit magsjuk. Liksom kokt fisk och vitt bröd. Kokt ägg ska också vara bra.

Den mesta mat är nog bra som är mild och dä magen ändå får jobba lite lagom.

Skönt att höra att du börjar må bättre iallafall!

• Fru Nyberg

Hej tjejer!
    Junilejon- låter väldigt plussitivt tycker jag!
    Lapinette- usch, det är verkligen vidrigt med matförgiftning. Man blir darrig flera dagar efter.
    *viskar*
    Vi tjuvstartade bebisförsöken igår... tror iofs att ÄL har passerat denna månad men lite spännande känns det ändå allt.

• Nu är jag fruLlan

Hejsan alla raringar...
    Minns ni mig

los fruLlos

Hur är det med er allihopa??? Jag har inte varit inne och hunnit läsa mer än lite inlägg nu ikväll.

Nenne hjärtat
    En STOOOOOR kram till dig !!!
    Vet precis hur du känner dig och det suger verkligen att känna så
    Usch
    Men det är heller inget fel med att känna som du gör.
    Hoppas att du mår bättre snart gumman och hoppas verkligen att det plussas för dig snart.

Lappis: jag snappar upp att ni verkligen är på spåret med ivf nu!!!! Fyyyyyy vad kul!! Och jäklar vad jag håller tummarna för att det tar då!!!!

Mugglan¨
    Jag har inte läst allt du skrivit men jag ha5r förstått att ni haft det lite jobbigt och att du inte bara tycvker att det är super kul att vara hemma och vara småbarnsmorsa.
    Kram på dig gumman och du ska verkligen inte känna dig som en sämre mamma för det.
    Heer gud... jag satt ju bara dagarna inna förlossningen och undrade om jag verkligen ville byta ut vårt utan barn liv ... knäppt... men det gjorde jag. Jag tror att alla någpn gång känner som du gör.
    Hoppas att det löser sig med sömn och mat.

Cicci
    försöker ni få till nästa redan nu????
    Du är ju galen!!!
    men eftersom junior verkar vara det snällaste barn som existerar så....

Själv vet jag verkligen att jag vill ha flera barn. Absolut!!!!! Men jag vill nog inte börja jobba på dom än.... Vilket jag ju inte "får" ån heller.... Näe till sommarn kanske...

Idag är vår lille sköldis 17 dagar gammal
    Fy faaaan vad tiden går fort.
    Han är så himla mysig och söt och vi har turen att han redan från början har sovit som en stock på natten. Han sover brevid mig och äter ett par gånger men sen sover vi hela nätterna sååååå skönt.

Men sen några dagar så har han börjat få lite ont i magen på eftermiddagarna. usch jag får ont i hela hjärtat av att se hur han vrider sig av att han har ont, Usch. och att inte veta hur man ska hjälpa... det är enormt tugnt.

Dessutom så har jag inte riktigt lärt mig alla signaler än så man undrar ju vad det är som orsakar skiken. är det att han har ont eller är det hunger? eller nåt annat. det är jobbigt att inte veta tycket jag... man vill ju bara hjälpa.... men det är inte så lätt. Facit saknas ju liksom...

Men vad jag förstått så skriker han faktiskt ovanligt lite egentligen... så man ska vel vara glad. Men jag kände också här omdagen udner en attack att va faaan skulle vi ha barn till???? Så mugglan... det är nog normalt.

men nu har vi hittat lösningen på skrikproböemen BABY_BJÖRN.

Sitter han i den så slutar han skrika. Så det är ju ganska snabbt avhjälpt. Men man tycker ju synd om honom att han ska behöva få ont överhuvudtaget.

Vi har börjat med minifom droppar men han får ont ändå....

Men den absolut mesta delen av tiden är han en sån fin och nöjd liten pojke. Det är just de där attackerna efter matningen på eftermiddagen som ger lite skrik. Men det verkar som de flesta barn har lite ont i magen till och från pga av att tarmen inte orkar med maten. Och sätter man honom bara i baby-björnen så försvinner skriken oxå...

Såååå
    det hela går faktiskt riktigt bra. Jag hoppas dock på att få bort det onda helt och hållet... men det kanske är att önska det ouppnåliga....

Nåja
    Nu sitter han här varm och gosig i sin baby björn på min mage och snusar så gott. Tänk att ALLT kan bli bra i en bebis liv bara man får sitta i en baby björn. Vilket fynd den är den prylen.

Näe ni nu ska jag äta godis och senare bada lillen'
    Kram på er alla
    och extra kramar till nenne
    puss till er alla
    kraaaaaaaaaaaaam

• start september

Hej!

Efter en lång dag på kurs får jag äntligen logga in här.

Imorse var jag på VUL och fick se ett litet hjärta som slog på rätt ställe! Visserligen supertidigt, men helt i rätt storlek för sin "ålder".

Helt underbart kändes det, nu verkar risken för X som hängt över mig vara borta. Även om det är långt kvar till vecka 12 så känns det nu hoppfullt!

Kram på er och tack för all support!

• viktualia

Skoj att höra av dig, FruLlis!!! *kramar*

Och September - en liten lättnadens suck kanske får passera?!?! *kram till dig också*

• Telemarkgrrl

Men GRATTIS September! Förstår verkligen att det måste kännas underbart skönt!

• start september

Tack för grattis!

Jo, det känns skönt men ändå väldigt skört. Maken grät av lycka, för mig snurrade bara tankarna. Det sjunker väl in så småningom.

• Lapinette

Jaha, så skrev man ett långt inlägg och allt bara försvann. Det får bli en kortare variant.

Härligt September!!! Så glad för er skull.

Frullan, skoj att du tittar in och visst nästa onsdag börjar jag snorta näspray. Lyxigt värre! Nu ska kaninen ned i klimakteriet.

Sweet, tack för mattipsen. Det blev ris och kyckling och jag kan säga att en del av magen skrek efter mat medan den andra absolut hade problem med att ta emot den för attans vilka kramper jag fick. Ca 1 timma efteråt lugnade magen ned sig och är nu bara lite lagom pratglad.

• sweetstreet

Å SUPERGRATTIS September!!!!!!

UNDERBART!!!!!!!!

Önskar dig all Lykca till nu! Och vad jag förstått så minskar MF-risken drastiskt när man väl sett att hjärtat slår!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!