• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Oj, vad lugnt det var här inne.

Ville bara meddela att maken precis fick ett mail från sitt företag att läkarvård är ok att dra av från lönen så länge som den är privat. Ska nu bara kontakta CvL och höra hur de gör med fakturering etc. Tjohooo!!! På så vis kommer vi betala för lite drygt 1 IVF men får 3 försök.

• junilejon

Lappis...vad bra! Det är ju kanon ju...

• Lapinette

Förresten, länge sen Frejis var inne!

• sweetstreet

Junilejon!
    Jag tycker det låter plussitivt!!!
    Det är flera här inne som har haft en liten blödning runt BIM och trott det var tanten men sedan har det visat sig att det inte blev mer och så har de testat plus!

Så jag tycker definitivt du ska testa idag!!!!!!!!
    Särskilt som du gått såååå länge över tiden också! Jag gissar faktiskt på plus!

Spännande!!!!!!

• sweetstreet

Lappis å vad bra!!!!!!
    Det låter suveränt!

Och visst ska du tänka som Koko! Gravid kommer du att var om ca 6 veckor! Cooooolt!!!!!

Gumman hoppas din mage slutat uppföra sig som en torktumlare nu! *hytter med pekfingret åt din mage och visar upp arg rynka mellan ögonbrynen*

• sweetstreet

Jag saknar också Frejis.
    Men kasnke har hon mycket att göra nu.
    Hoppas iallafall att hon mår bra med sin lilla "mage"!

• sweetstreet

Liten tack för pulsinfo!!!

Jag tror mest att jag försökte ha en puls som ska vara "kardiovaskulär" dvs det ska vafra den optimala träningen för hjärta etc. Typ lågintensiv som man orkar göra länge och som ändå inte sliter. Vare sig på muskler eller senor eller annat.

Jag fick en siffra som man skulle ta minus sin ålder. Minns inte riktigt i detalj nu, men jag hamnade iallafall runt 145 tror jag. Men jag har en rätt hög maxpuls insåg jag så jag tänkte att jag skulle lägga på lite till den siffran.

Men det gick ändå inte att hålla så låg puls om jag inte skulle börja gå istället för jogga. Så det slutade som sagt med att jag struntade id et och lufsade vidare men fortfarande med en mycket lägre puls och fart än vad jag brukar.

• sweetstreet

Jag tror att det är så att den där lågintesniva pulsen är något som är bra om man vill ha optimal fettförbrännin också. För vid högre puls bränner man mer kolhydrater än fett, och då tar kroppen tydligen av musklerna också.

Men, men jag vet inte?
    Det bra med att ligga på lägre puls och fart var att jag orkade springa längre utan att bli så överhiskligt trött. Och att jag itne har superträningsvärk idag utan bara lite "stel" i benen. Det tråkiga med lågpulsträning (eh, jag klarade ju inte ens av att hålla så låg puls som jag egentligen skulle) var att det är tristare att springa långsamt. Tycker jag.

Men nu ska jag sluta med dessa totalt OT-inläggen och fortsätta jobba istället!

• Lapinette

Jag sitter fortfarande och jobbar. Så typiskt mig när jag jobbar hemifrån. Lullar lite hit och dit under dagen och så kommer jag igång riktigt bra vid 17-tiden.

Måste snart äta något då magen kurrar. Ett gott tecken! Har blivit rekommenderad potatis eller ris. Visst låter middagen inbjudande!!

• Mrs  B

Tjo hopp och hej, här är jag!

Trött som sjutton men sonen ville inte gå och lägga sig.
    Men tror att han nu har somnat framför tv. Bollibompa visar en film och olika djurfamiljer, sövande kanske?????

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!