• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • viktualia

Piggelin - den där boken är ju bara fööööööööööööööööööör sanslös! *fniss fniss'

Själv har jag fortfarande ingen röst, så min rumskompis här på jobbet lär få en hemskt lugn dag idag....

• Lapinette

Tinga - skulle nog vara mer besviken på din arbetskollega än på chefen och det nya jobbet. Varför har hon inte sagt något när hon vet att du sökt samma jobb? Tycker absolut du ska ringa upp och höra varför du inte fick komma på intervju. Det verkar ju otroligt konstigt alltihop. Förstår om du är besviken och arbetsmotivationen inte är på topp.

Själv börjar jag fundera på om det verkligen var maten som var dålig eller om jag fått något annat i magen (och då tyvärr ingen liten bebis). Nåja, mår fortfarande bokstavligen skit men sitter hemma och jobbar. Tur att jag kan göra sånt för det är så attans dyrt att vara sjuk.

• Telemarkgrrl

Tinga, det låter smart att vänta ett litet tag med att prata med din kompis. Jag har en tendens att prata/skälla/gnata av mig medan jag fortfarande är arg och ledsen och det brukar inte bli så bra... Jag sökte också ett jobb för ett par månader sen där min CV passade in jättebra men dom har inte hört av sig överhuvudtaget. Funderade på om jag skulle mejla och fråga om tjänsten är tillsatt och säga att det hade varit trevligt med ett tack för visat intresse-mejl men det är kanske drygt.

• Lapinette

Telis - så klart du ska höra av dig! Har du lagt ned en massa tid för att skriva CV etc är det minsta man kan begära är att de hör av sig till dig.

• Snartis

vilken underbar morgon

Lillkillen vaknade med ett leende på läpparna och har varit en liten solstråle sedan 7 imorse. Han har för första gången sovit hela natten i sin egen säng (dvs undantag för matpaus kl 3), så himla skönt att få sova själv

Shit idag har jag och sambon varit ihop 13 år, helt otroligt! tiden går så fort och vi är inte ens 30. Ikväll ska vi ut och äta i närheten, skönt att kunna tajma med lillkillens mattider

Träffade en kompis igår som jag inte träffat sen i våras och fick reda på att hon var i vecka 11. När vi träffades sist så pratade vi massor om att skaffa barn och gav henne massa tips från tråden. Sluta med piller i tid, ÄL-test, aladåber, rosenrot mm hahhahha och hon följde dessa och blev gravid nästan omgående

Muggles, tror bebisar sköter hur mkt de vill äta, du ska inte oroa dig att Moa går upp mkt. De går upp mkt i början och sen brukar det stabilisera sig.

Lappis, *ryser* usch magsjuka är nog det värsta man kan få. Massa krya på dig kramar.

Cicci, du är galen gumman!!! Nr 2 redan?? hahahhaah det finns verkligen inte i min värld än...

Ojj nu är det dags att byta en välfylld blöja...

• Snartis

blir lika förvånad varje gång över hur mkt det kan komma ur en sån liten kille hahahha

Fick flera rejäla leenden på skötbordet och skulle ta kort för att skicka till sambon. Min sabla mobil är helt värdelös, har för lite minne
    Lite OT, någon som kan tipsa om en bra mobil? behöver en med bra kamera+minne resten är ganska oviktigt. Min är när jag tänker efter 2 år gammal....

• Liten med Mindre

Godmorgon! Eller kanske förmiddag...

Kul att se sån fart i tråden. Stora kramar till Nenne och Tinga - helt ok att vara ledsen, besviken, avis, arg och allt annat som känns rätt när livet eller någon människ är orättvis mot en.

Krya på rösten Vickan, tappar ofta bort min, och givetvis just när jag har som mest att säga...

Och så massor med kramar till alla andra här inne som av någon anledning haft en toppen eller mindre toppen helg.

Själv har jag, förutom återkommande nackspärr, haft det rätt bra. Rotade i gamla bebisprylar hemma hos föräldrarna i lördags. Det mesta de satte på oss var verkligen gräsligt (i alla fall av det vi hittade nu). Stickade bodys med blixtlås - urk!

Kikade på korgen som mamma köpt, och det ska bli kul att pyssla ihop en klädsel till den. Och så gjorde jag en Piggelin och grävde ner mig i gamla mamma-böcker.

Eller snarare - reklam och informationsmaterial från Semper anno 1970 eller däromkring. Den var givetvis riktad endast till mamman, och handlade om barnet "som vi för enkelhets skull antar är ett gossebarn". Stereotypt om något.

Vet inte om ni nyblivna mammor känner igen er. För när mamman efter 5-8 dagar på bb kommer hem, så äter bebisen 4-5 gånger per dygn, och att äta på natten är inte nödvändigt. Efter 2-3 månader kan det sista målet vid 22-tiden slopas.

Låter inte mycket som dagens verklighet.

• Storasystern

Piggelin - tack för de underbara citaten! Lyser upp en grå dag helt klart!!!

Tinga - din stackare. Jag förstår att du är arg och besviken. Det är liksom illa nog att inte få jobbet, men att bli "brädad" av en kompis som man vet har sämre meriter.... SKIT!!!

Nenne - stackare. Skitjobbigt det där. Hade också en nära vän som blev på smällen medan vi försökte, och det är svårt att hålla masken och god min, och ännu svårare att vara glad för dem!!!! Håller tummarna för er och att det ska funka nu!!!!

Vickan - det var minsann din pappa som var svärfars "guru" Vi kokade mos hela dagen igår och även om jag gillar svärfar och hans kvinna var det obeskrivligt skönt när de gick hem och vi fick vara ifred.

Muggles - jag tycker fortfarande att det är befriande att höra att allt inte är rosenrött med småbarn. Det är jätteskönt att kunna inse redan innan pyret har kommit ut att det inte bara kommer att vara mysigt. Jag tror att jag skulle bli så besviken då...

• Piggelin1

Liten - de broschyrerna låter helt underbara

I min bok kan man även läsa detta med att alla bebisarna ligger i speciella barn-rum & bara är med mamman dagtid. Då ska mamman lära sig sköta barnet, naturligtvis under överinseende av kunnig sjukvårdspersonal. Nattetid behöver mamman all vila hon kan få, så då är det verkligen inte tal om att bebisen ska vara hos henne. Fast de nämner faktist en nymodighet från USA, som finns på vissa sjukhus, sk "rooming-in-system" där bebisen är med mamman dygnet runt, men självklart är detta inget som man tvingar mamman till

Angående din babykorg, måste nog hämta "min" hos parenteserna snart, iaf tyget som finns idag, så att jag kan kolla på det & se hur det är sytt, för att kunna köpa nytt tyg & svänga ihop detta. Muggles, kan jag möjligen låna din symaskin på nytt?!

• viktualia

Storasystern - komiskt sammanträffande!!! En inte helt ovanlig situation för mig som har en pappa som är väldigt mycket expert inom vissa speciella områden... *fnissar*

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!