• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • junilejon

Men eftersom tanten inte dykt upp än så vet jag inte....har i å för sig inte testat mig på över en vecka nu. Men förra fredagen ´visade det minus....så det är nog inget plus här inte!!!

• Lapinette

Vad krångligt! Själv skrev jag precis in nästa ÄL för min läkare sa att det kan hända under dvs att man blir gravid även fast man startar för nedreglering. Inte för att vi tänker stortsatsa men lite skoj kan man väl passa på att ha. Har ju inte blivit något av den varan på jättelänge, först tanten i 1 vecka och sen blir jag lagom magsjuk direkt därefter . Men då har man ju något härligt att se fram emot .

• FruCicci

Just det ja, glömde ju säga stackars dig Lappis som blivit sjuk, det är inte skoj alls att vara magsjuk.
    Själv sitter jag nerspydd, fast man börjar bli van, jag byter varken kläder på mig eller Junior nu för tiden, utan jag väntar snällt till jag får nästa kaskad över mig, när det är tillräckligt illa, så byter jag. Går dessvärre inte att byra kläderså fort han spyr ner sig och mig, då har man inte så mycket kvar till slut

Vilken dag det var idag i sthlm, óm man jämför med igår. Solen har verkligen tittat fram idag och det har ju varit varmt! Så nice! Var på Djurgården och promernerade och gick förbi skansen, ska köpa års kort där tänkte jag, kostar bara 500 kronor, så det tjänar man ju lätt in....

Tjing tjing

• muggles

Tinga: oj vad jag känner igen mig! Jag tycker verkligen du ska ringa och fråga varför du inte blev kallad till intervju - det kanske finns en väldigt bra förklaring. El så får du veta ngt som kan vara nyttigt att ha reda på. Men jag förstår att det känns surt att bli snuvad på det jobbet du ville ha. Dock är det ju så att man ofta kan titta tillbaka på en sådan grej som inte gick som man ville och tänka att "det var tur att jag inte fick det jobbet för då hade jag ju inte suttit här idag" (du kanske får en helt annan möjlighet istället). Ofta är det faktiskt så... Försök tänka så - det kommer fler - och kanske bättre chanser! KRAM!

Cicci och Mrs B: ja vi ger nog lite mindre än vad som står på paketet (iom att hon verkar nöja sig med det), så då är nog allt väl. Och som sagt, hon kan ju ha en tillväxtperiod. Ville bara kolla vad andra tror - skulle vara skönt att "vila" i att hon får lagom... Men som sagt, mitt sunda förnuft (som de predikade på BB att vi skulle utnyttja!) säger mig att bebisar borde reglera sådant själva - annars skulle det ju bli fel på väldigt många bebbar...?

• viktualia

Sweetan - tack för sympatierna!!!!! Min röst kom tillbaka tillräckligt för att jag skulle kunna prata ordentligt med bästisen. Jag passade på att "komma ut" med makens och mina bebisplaner och då är det ju viktigt att man kan prata ordentligt! Bästisen har redan en dotter, men kämpar just nu med att bli gravid med nummer två - vilket ju inte heller är självklart att det går helt enkelt.. så vi hade RIKTIGT givande samtal... direkt efter vår "tumanhandpromenad" pajade rösten igen och nu kan jag bara väsa.

Tinga - fy faaaaaaaaaaaaaan för att få sådana där besked på det sättet! Näeee vilken rutten arbetsgivare som inte ser till att ALLA sökande får besked av DEM!!! Usch!!!!

• BrudSommar2006

Nenne, jag tänkte skriva om illamående, dropp, smärta, uppgivenhet, i stället skicka några uppmuntrande ord men det har Sweet lyckats med så mycket bättre. Så i stället skriver jag bara att jag håller tummarna för att det blir er tur snart också, det är ju inte mer än rätt!

Cicci, jag fattar inte hur ni orkar ens fundera på en till, jag försöker överleva med den enda jag har att ta hand om nu!

Muggels, jag har ju också blandat amning och ersättning. Nu får hon ersättning några gånger per dag av olika anledningar för att annars vet jag inte hur jag skulle orka, hon får ersättning för att hon illvrålar i bilen eller för att få henne att somna t ex. Jag tror däremot inte att jag inte har mjölk så det räcker egentligen nu längre men som sagt, jag skulle inte orka med henne annars. Hon väger nog lite i mesta laget men det känns ju inte som att man ska börja banta en fyra månaders och hon är ju väldigt lång för sin ålder också. Iris kräks ofta, inte bara när hon nyss ätit, tror inte att det är bara därför de kräks.

När man ger både och tror jag att det är nästan omöjligt att räkna ut så att man ger precis rätt utan du får gå på magkänsla och på hur Moa verkar vilja ha det. Är hon nöjd så behöver du ju inte ge mer ersättning bara för att gissar jag, verkar hon hungrig så ge mer ersättning. Det är ju inte säkert att det blir exakt lika mycket varje dag heller.

Lapinette, trist att bli dålig, magsjuka är ju verkligen inte kul, hoppas att du känner dig bättre nu, det brukar ju som tur är gå över fort.

Vickan, jod är det väl det brukar gurglas med här i tråden, låter himla hemskt tycker jag men det har ju rapporterats att det har fungerat för vissa här, minns inte vilka.

• BrudSommar2006

Obs, här kommer långt amningsinlägg, hoppa över om ni inte vill läsa!

Tror att jag ska gå och lägga mig srax faktiskt, Iris somnade vid åtta och jag är helt slut, vi har haft så mycket för oss i helgen. Jag får ju inte sova så bra på nätterna heller, hon vaknar och vill äta nästan en gång i timmen, ibland varannan timme tror jag. Fast jag har kommit på att om jag har en flaska till hands och stoppar i munnen på henne när hon börjar vakna så snuttar hon lite och somnar in fortare igen än om jag vänder mig i sängen så att hon får amma, det är väl lite jobbigare att amma gissar jag. Jag har ju så ont i ryggen också så det är bökigt för mig att vända mig i sängen och ondast gör det att ligga på sidan. Nu kan jag ligga kvar på rygg och bara sträcka henne flaskan. Men i dag har det straffat sig för jag vaknade med så mycket mjölk i brösten att det gjorde ont och inte var hon så intresserad av att amma ur heller, hon brukar inte vara så hungrig när hon precis vaknat. Sedan var vi tvungna att åka hemifrån och då vrålade hon i bilen så klart så att jag blev tvungen att ge henne flaskan, maken körde, sedan var hon nöjd och när vi kom fram till en lämplig affär där jag kunde sätta mig och försöka amma så var hon återigen inte speciellt intresserad och så där har det hållit på eftersom vi varit hemifrån. Inte förrän framåt kvällen började jag få ordning på det och jag har haft ont och läckt mjölk hela dagen! Så om det var värt det för att få sova vet jag inte, i morgon ska jag vara hemma under förmiddagen så då kan jag nog amma ur utan att göra henne mätt på ersättning men jag är orolig att jag ska få mjölkstockning om jag håller på så här, jag är ju så van att amma typ jämt, dygnet runt nu så jag har fått ganska mycket mjölk vad det verkar. Lustigt, efter att inte ha haft tillräckligt den första månaden!

• BrudSommar2006

Vi har vid det här laget tittat på hur mycket kakel som helst men det är ju helt omöjligt att bestämma sig när man får välja precis själv, suck! Inte har vi tagit tag i att ringa runt och hitta någon som kan göra badrummet heller, nu får vi det väl inte gjort förrän nästa år, det är bara så mycket hela tiden.

I morgon kväll ville de som köpt våran lägenhet komma förbi och titta igen och planera lite färger och så för ommålning så det gäller att hålla hyfsat fint så de inte blir besvikna, de kunde nämligen inte gå på omvisningen så de har bara sett lägenheten en gång och man upptäcker ju alltid saker andra gången man tittar som man inte såg första gången.

• BrudSommar2006

Jaha, nu har jag tydligen lärt mig göra sådana där gubbar, då kan jag sluta fundera på det.

Nu går jag nog och lägger mig faktiskt.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!