Nenne, jag tänkte skriva om illamående, dropp, smärta, uppgivenhet, i stället skicka några uppmuntrande ord men det har Sweet lyckats med så mycket bättre. Så i stället skriver jag bara att jag håller tummarna för att det blir er tur snart också, det är ju inte mer än rätt!
Cicci, jag fattar inte hur ni orkar ens fundera på en till, jag försöker överleva med den enda jag har att ta hand om nu!
Muggels, jag har ju också blandat amning och ersättning. Nu får hon ersättning några gånger per dag av olika anledningar för att annars vet jag inte hur jag skulle orka, hon får ersättning för att hon illvrålar i bilen eller för att få henne att somna t ex. Jag tror däremot inte att jag inte har mjölk så det räcker egentligen nu längre men som sagt, jag skulle inte orka med henne annars. Hon väger nog lite i mesta laget men det känns ju inte som att man ska börja banta en fyra månaders och hon är ju väldigt lång för sin ålder också. Iris kräks ofta, inte bara när hon nyss ätit, tror inte att det är bara därför de kräks.
När man ger både och tror jag att det är nästan omöjligt att räkna ut så att man ger precis rätt utan du får gå på magkänsla och på hur Moa verkar vilja ha det. Är hon nöjd så behöver du ju inte ge mer ersättning bara för att gissar jag, verkar hon hungrig så ge mer ersättning. Det är ju inte säkert att det blir exakt lika mycket varje dag heller.
Lapinette, trist att bli dålig, magsjuka är ju verkligen inte kul, hoppas att du känner dig bättre nu, det brukar ju som tur är gå över fort.
Vickan, jod är det väl det brukar gurglas med här i tråden, låter himla hemskt tycker jag men det har ju rapporterats att det har fungerat för vissa här, minns inte vilka.