• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Det är trevligt att jobba på ett litet företag t ex nu så är jag ensam kvar för alla går precis när de vill !!! Och jag är ju född i hundens år (har skrivit om detta på en annan BT-sida idag) så jag är så jäkla trofast och lojal så jag sitter kvar tills arbetsdagen är slut....tror alla . Ha, ha...idag ska jag gå 30 min tidigare för att just "funka".

• Lapinette

Piggelin - man kroknar efter man har druckit upp champagnen. Gällande korka så älskar jag det ljudet. Är så trist med flaskor som har skruvkork, vill höra ploooppp-ljudet. Jag och maken sparar våra korkar. Har en stor cylinderformad vas som står på golvet där de ligger. I början var vi duktiga och skrev plats och datum men nu när vi bor ihop känns det inte lika viktigt. Men det är bara de flaskor vi dricker tillsammans på tu-man-hand som går ned i vasen. Resten räknas liksom inte.

• Piggelin1

Mmmm, håller med - gillar verkligen också kork-ljudet (inte krokna-ljudet alltså...! Är det månnde det som hörs framåt småtimmarna efter en synnerligen livad kväl??! ). Har haft lite tankar på att spara korkar & skriva tillfället på jag med, men aldrig kommit till skott. Däremot så brukar vi ofta skriva på flaskorna när/var/för hur mkt vi köpt flaskorna - typ Nice maj-06, Franschoek okt-06 etc.
    Hmmm, inte alls sugen på vin nu...

På tal om att du skrev i en annan tråd - smygläste att du följde Sex & the City slaviskt när det begav sig - här är en till
    När mannen var i Kina i juni köpte han en dvd-box till mig, men kvaliteten var kass, så nu hade han gjort ett nytt försök på den senaste resan & denna gången verkar den vara helt ok! Så om jag börjar klättra på väggarna i nov innan bebisen kommer, då kanske jag ska roa mig med att återuppliva denna serien?! Australiensiska serien Vårt Hemliga Liv som gick i samma veva, den var också en favvo!

• Piggelin1

Nu ringde mannen & ska strax plocka upp mig, så dags att börja packa ihop & ta helg

Ha det gott allihopa!

Sweet- har saknat ditt eftermiddagsbabbel idag!

• Lapinette

Piggelin - så du är där inne och läser! Har förresten inte läst din US-skildring på resetråden än. Den behöver ju lite tid och koncentration så den tar jag i helgen.

Maken och jag har sparat våra sen första korken som faktiskt var en champagne. Jag köpte sushi och maken undrade om han skulle ta med sig vin...vilket resulterade i champagne. Inte illa för en första middagsdejt hemma. Drack självfallet även champagne på första dejten ute... han nog även med rött och några drinkar innan vi sa hejdå kl 05.00 på fredagsmorgonen. Kan tillägga att vi skildes som vänner...trodde jag.

• Lapinette

Ska snart bege mig också, 15 minuter till bussen passerar här utanför. Orkar inte gå ned till Stureplan med träningstrunk och dator.

• Piggelin1

Vilken mysig första middagsdejt!!
    Champagne är ju verkligen en ståndsmässig inledning! ...och lika bra verkar ni ju ha fortsatt sen - jiiiihaaaa! Härligt med livsnjutare - men det vet jag ju sedan länge att ni är fullblodsexperter på detta gebietet!

Japp, kikar in där ibland & smygläser lite, ofta roliga skildringar från livet utomlands, framför allt Kina resp. Rivieran...!

Tjing!

• Liten med Mindre

Trevlig helg alla!

Ät och må väl verkar vara temat. Maken meddelade just att han skiter i att jobba mer ikväll - vi ska bygga ihop vår byrå, skaffa nåt gott att äta och se på film (och mumsa praliner hoppas jag).

• MSW

MrsB: Tråkigt med din farmor, min dog för 4 år sen tror jag det blir nu i höst, men hon hade varit dålig länge även om hon inte var lika gammal som din.. Blir fortfarande ledsen om jag tänker på henne "för mycket"..
    Tycker att du förtjänade att vara hemma och mysa med sonen!!

Clownis: Hoppas att det går bra med plockandet (varför skulle det inte?!)

Annars får ni ha en bra helg!

• missZapon

Oj, har inte varit inne på hela veckan, har varit så mycket på jobbet, men det resluterade i en befordran igår! JIPPIEE!! men det gör ju att barn-tankar känns ännu mer avlägsna...

Ska försöka läsa ifatt lite nu

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!