• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Telemarkgrrl

koko, hur länge gick du på endobehandlingen?

• _koko_

lappis - Ja, det finns så mycket att oroa sig för på vägen, och det är svårt att låta bli... Det som gjorde att jag faktiskt kunde njuta lite av ruvningen var att jag ju visste att det fanns ett befruktat ägg i mig, det hade jag ju aldrig vetat tidigare!

Telis - 4 månader sprutor blev det för mig, sen gick jag över på nässpray i 2 veckor, så 4½ månader totalt. De hade ju rekommenderat 6 månader, men vi ville hinna med ett ivf-försök före sommaren, så vi fuskade lite. Hoppades ju på att det skulle fungera och då resultera i en lååång endo-"behandling".

• _koko_

Hahaha, det här gick jag verkligen igång på! Har nog inte skrivit så här mycket i tråden sen, ja, minns knappt...

• Lapinette

Kokisen - superbra att kunna rådfråga dig. Man känner sig lite vilsen när man ska börja med all medicinering.

• Lapinette

Ska själv försöka ha en positiv inställning under behandlingen. Har dock läst om folk som spyr och blir nedstämda av nässprayen men attans vad jag ska försöka hålla en positiv attityd. Sen får vi se hur långt det räcker.

• Clownis

Härligt koko! Vi är såååå glada för din erfarenhet och hjälp till oss okunniga oerfarna ivf´are.

• Clownis

Lappis: tror (läs vet) att det blir för dig som för mig....märker i stort sett ingenting.

• Lapinette

Clownis - jag hoppas!!! Vore så skönt om man lyckades gå igenom processen utan att må dåligt. Frågade faktiskt min doktor idag hur nära på man kan göra försök nr 2. Han sa att det räcker med en vanlig mens emellan fysiskt men oftast behöver man längre tid psykiskt.

• BrudSommar2006

Mrs B, jag hann inte med förut, tråkigt med din farmor!

Själv måste jag hitta en födelsedagspresent till min farmor tills på söndag, om ni kommer ihåg så blev hon ju alldeles konstig för ett tag sedan men nu verkar medicinen hon fått mot hallucinationer hjälpt för nu är hon precis lika klar som vanligt igen.

Just nu har jag fått Iris att somna en stund efter dagens fjärde klädbyte, suck. Först badade vi i morse eftersom hon blir så kladdig i håret av mjölkskorvssalvan (men det hjälper faktiskt så det är värt det), sedan blev hon alldeles blöt på ryggen, men inte efter blöjan, jag förstår inte, jag måste väl ha lagt henne i något blött men jag kan inte se hur jag skulle ha gjort det. Sedan har hon bajsat ner två omgångar kläder, nu sista inkluderat mina byxor, en filt och soffan. Suck, maken kommer inte bli glad när han kommer hem och blir tvungen att börja tvätta sofföverdrag och en massa kläder, hoppas vi får en spontantvättstuga, annars får vi ta vår tvättmaskin här uppe. Vi har ställt undan torkstället efter visningen, annars hade jag kunnat tvätta nu i eftermiddag.

• Clownis

Min värsta dag på behandlingen hittills var nog den första. Hade ingenting med nässprayen eller nedregleringen att göra utan psykologbesöket på reproduktionsenheten. var ett labilt nervvrak, bara grät och grät. Det slipper du!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!