• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Telemarkgrrl

Piggelin, skoj!! Jag kommer definitivt ha tid att träffas. Min man har massor med släkt och gamla pluggkompisar i Göteborg som vi alltid flänger som små torra skinn emellan. Nu är det min tur att träffa någon som jag känner.

Mrs B, ordet skubba var nytt för mig i den bemärkelsen, är det dialektalt på skånska? Så tråkigt med din farmor! Min mormor gick också bort som 95-åring för ett par år sedan, det var jättesorgligt ända fram till begravningen. Efter den var det lite lättare, hon var ju ändå så gammal och trött och fick dö på det bästa sätt som är möjligt. Nu minns man alla fina stunder man ändå fick med henne.

koko, ha en fantastisk semester!!

• Clownis

Koko: hur mår man efter att de har plockat ut äggen? Har man ont så att man är sängliggande?

• _koko_

Tack Telis!

Clownis - Den dagen de plockar äggen är man rätt mörbultad. Jag sov rätt länge på kliniken efteråt, och sen fortsatte jag när jag kom hem igen, man blir ju lite nerknarkad. Jag minns dock inte att jag hade särskilt ont.
    Rent fysiskt klarar man nog att jobba dagen efter (lite beroende på hur svullen man bli, jag klarade mig bra kanske pga att jag hade så få äggblåsor), men det är skönt att bara få vara hemma och rå om sig själv. Man kan ändå inte koncentrera sig på något annat.
    Har du fått datum för ÄP ännu?

• Lapinette

Koko - ha en superhärlig semester!

Jag har precis varit hos läkaren och fått remisser men kom på att jag inte fick recept. Antar att allt sånt sköts mekaniskt och att jag bara stolpar in på ett Apotek och visar mitt legg. Eller?

Tack för infot om 1 800, fick det även via FL. Är inne där och surrar lite grann och ska följa en tråd där för oss som börjar spruta i oktober. Kan vara bra att hänga med och se hur andra gör.

Clownis - min läkare har rått mig till semester veckan äggplockning. Kommer troligen att ta semester halva tiden och de andra dagarna jobbar jag hemifrån. Kan ju sköta mitt jobb likväl därifrån och hålla veckan fritt från presentationer.

Förresten Clownis vilka preparat tar du? Jag ska ta Synarela som spray.

• Piggelin1

Koko, lyllos dig som redan har en vikarie som är installerad & klar! Jag har fem veckor kvar att jobba nu & det enda som hänt hittills är att de intervjuat två kandidater (interna), men tydligen har båda lite svårt att komma loss från sina avd, speciellt början av november, min sista dag blir förmodligen 2 nov.
    Men iofs, ska jag vara riktigt ärlig så bryr jag inte ihjäl mig just nu - jag gör jobbet så bra jag kan & försöker dokumentera allt på vettigt sätt innan jag lämnar - så mkt mer kan jag inte göra... Det känns som om det är så mkt som är ganska misskött från början på denna avd, så mkt av det jag gjort sen jag började i januari är bra mkt bättre än hur det var innan, mao det känns somom det är ganska lätt att bli hjälte här, jämfört med mitt gamala jobb Så jag får väl ta nya hjältetag när jag kommer tillbaka 10-12 månader senare

Koko, ha en underbar semester!

Telis - vad kul om du har tid att ses!! Muggles vill bergis gärna träffa dig också!

• Lapinette

Mrs B - beklagar sorgen! För två år sedan gick min mormor bort. Även hon över 90 år och mot slutet väldigt skröplig. Kändes ändå otroligt tomt då jag är uppväxt hos mormor (dagbarn). Ett halvår senare dog morfar och ytterligare ett halvår efter det makens farfar. På ett drygt år blev det 3 begravningar och 1 bröllop (vårt)!

• Mrs  B

Telis
    Har aldrig tänkt på att "skubba" kanske är en skånsk dialekt för att inte gå till jobbet/skolan. Men det kanske är så......
    Hoppas också att det ska kännas bättre efter begravningen.

• Mrs  B

Lappis
    Tack!

Jag förlorade min mormor 1989, min morfar 1990 och min syster 1990 så vi hade mycket just då. Farfar gick bort när min pappa var ung.
    Nu har man kommit ifrån det på min sida men maken har haft 2 begravningar på senare år. Usch inget roligt alls!!!

• Lapinette

Mrs B - är lyckligt lottad. Hade aldrig varit på begravning innan dess dvs inte en enda under mina första 35 levnadsår.

• Clownis

Tack koko för svaret! Mina ägg ska plockas på måndag. Har 10 äggblåsor (tydligen bra med mellan 8-10). Har en anställningsintervju på tisdag morgon (inte perfekt direkt men det kanske löser sig).

Lappis: Jag tar suprecur nässpray och menopur i spruta. Ägglossningssprutan är pregnyl och fr.o.m måndag ska jag ta progesteron i form av vagitorier. Allt såg mycket bra ut igår på VUL. Har ömma nipples och känner av äggisarna, annars mår jag finfint. Tillbakasättingen av ägget planeras till ons eller tors. Så då är det bara att ta det lugnt och hålla tummarna. Det får ni alla hjälpa mig med...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!