• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Page

Vickan, har svarat dig på mejl! Nu ska jag göra mig lite vacker och invänta maken som kommer hem på sina sällsynta "vardagsbesök".

• viktualia

oj.. BT kraschade och sen blev det stiljte här... jaja...jag förstår... dags att ta tag i stryktvätten.....

• viktualia

Page - typiskt att min mail är trögast i världen på att leverera mail... *surar men vill inte byta eftersom adressen är inarbetad*

Surar vidare över att jag känner mig småförkyld - Vickans häxbrygd är under tillredning..

• Lapinette

Sweet - insemination är inte dyrt åtminstone här i Sverige. Vi betalade 400 kr/gång på vardagar och 800 kr på helg. Nu lyckades ju jag pricka in en hel del helger så då rann pengarna iväg samt att vi gjorde 2-3 st vid varje cykel MEN det går ju inte alls att jämföras mot IVF i kostnad.

• sweetstreet

Heeeej Lappis!

Ja jag vet att insemination är mkt billigare än IVF. Men jag undrar ändå över kostnaden. Vissa saker är ju mycket dyrare än vad man egentligen betalar själv. Och här i USA är priserna ibland väldigt höga..

• sweetstreet

Bara "konsultation" hos min gyn kostar en hel del om man skulle betala för det. Nu har jag en försäkring som har en sk "copay" på 30 dollar oavsett vad man får för behandling. Så det är vad jag betalar för allt varje gång jag ser läkaren. För VUL, för vanligt gyn- och eller läkarbesök, för min operation etc.

Men jag vet att försäkringen inte täcker en del saker och frågan är om insemination täcks?

• Lapinette

Då har du lite att kolla upp. Vi har dragit inseminationerna på makens avtal om vård. De i Nordirland undrar nog vad han har för sig på Andrologen.

• sweetstreet

Jo jag får väl kolla detta med försäkringsbolaget.
    Ah det är det värsta med USA tycker jag. Försäkringar. Särksilt sjukvårdsförsäkringen. Att man hela tiden måste kolla saker! Att det är så krångligt att ta reda på vad som ingår och inte ingår. Och vad slutkostnaden blir. Grrrrr!!!!!! Byråkrati är bara förnamnet!

• sweetstreet

Hade ni det bra i Frankrike förresten????
    Och packade du om väskan med lite svalare kläder?

• BrudSommar2006

Hej, hej, idag lyckades jag vaccinera bebisen på Svea vaccin, jippi! Jättesmidigt, hon vaccinerade henne när hon låg i vagnen så blev hon inte lika ledsen som på BVC. Fast ikväll är hon helt otroligt hysterisk, makens skift just nu, så jag undrar om det kan vara vaccineringen som satt sina spår i alla fall.

Vi får tillträde till huset i mitten på november och de som ska flytta in här har tillträde i mitten på december så vi har en månad på oss att flytta ut. Egentligen hade vi velat ha tillträde här första december men, men, de som köper vill ha tid att sälja sin lägenhet och det är väl OK.

Nehepp, bäst att kolla om maken tycker att det är mitt skift strax, jag fattar inte hur vi ska få henne att sova, suck, så här brukar hon aldrig vara. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på för trix som vi inte redan provat nu. Fast hon känns inte varm så jag tror inte att hon har feber i alla fall.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!