• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • -August-

Halla dar Sweeeet! Ja, jag ser att du har varit hemma pa traddejt! Gud sa roligt . Jag kan inte ens tanka mig vilket ovasen ni maste ha fort...

Tack sa hemskt mycket for kommentarerna om kosten i dessa lander. Jag trodde inte att jag var nojig, men da jag val har stoppat i mig nagot som kan vara riskabelt kryper oron sakta men sakert fram.

Pa Sardinien pratade nastan inte en kotte engelska. Inte ens damen i turistbyran! De tva servitorerna jag lyckades formedla mitt tillstand till sa pa en gang "no fish". Men, sedan ar det ju en HELT annan sak vad de gravida mammorna gor. Skont att hora att fetaostar och mozarella ats utan att fundera.

Hur gar det for dig Sweet? Jag skummade forbi att du var sugen nu minsann .

• sweetstreet

Telis,
    kram till dig gumman!
    INTE kul att ha en ond (i dubbel bemärkelse) tantjävel på besök!!!!!
    Skönt ändå att du jobbar hemifrån för det är alltid skönare att kunna lägga sig en stund om man har ont.

• -August-

Tinga - PCO var det ja . Skont att de kan rada bot pa det sa snabbt. Kort och regelbunden cykel later ju for bra for att vara sant!

• sweetstreet

Tja jag fick tantbesök precis innan jag drog till Sverige. trist trist. Men eftersom det bara är vårt 2:a försök sedan operationen så försöker jag tänka logiskt och hålla humöret uppe. Nu ska jag till gyn idag och göra VUL för att kolla äggisarna. äter ju hormon även denna cykel så han vill se om det går som det ska.

Sedan är det väl "bara" att pöka på....

• Tinga

Sweet - jag är inte säker på att jag kan förklara, men jag kan ju åtminstone försöka!

Lång cykel får man om man inte har någon ÄL alls. Om man haft en "stark" ÄL, dvs att det verkligen släppt ett ägg, som bildat en gulkropp, som bildat progesteron kan det, enligt min gynekolog då, leda till att lutealfasen blir något längre. I mitt fall har jag kanske inte haft en enda "rejäl" ÄL tidigare, så min lutealfas kan ha varit 12 dagar för att jag haft en "svag" ÄL, men om jag har en "normalstark" kanske den snarare ligger på 16, och i det här fallet blev det av någon anledning 18. Jag ser med spänning fram emot vad som händer den här cykeln och vad som händer när jag väl börjat med Pergo. Men jag håller med - det här med cykelns längd känns väldigt oklart, och framför allt vad den beror på.

Hur har det gått med dina cykler nu när du äter ÄL-stimulerande medicin? Hamnar du på runt 28 dagar då, eller?

• sweetstreet

Min cykel blev kanske något kortare, men inte 28 dagar. tror jag hade ÄL runt dag 17-18 senaste cykeln och totalt 31 dagar. Vilket är något kortare cykel än tidigare då jag ofta låg på 33-36 dagar och hade ÄL på dag 19-21.

Men jag tror att första gången jag åt hormonet så var cykeln 29 dagar och ÄL kom runt dag 14. Om jag minns rätt.

Men jag har ju inte kissat på stickor så mycket nu eftersom jag går på VUL och då säger min gyn till mig vikla dagar ÄL kommer infalla.

• -August-

Hjalp! Numera ser man (i alla fall pa den har datorn) bara de senaste ca 10 sidorna. Om man vill ga tillbaka 40 sidor, hur gor man da? Det tar ju en evighet att klicka en gang for varje sida.

Vet ni hur det gar for Pudan forresten? Jag hoppas verkligen att allt ar bra.

• sweetstreet

Nu är jag mest nyfiken på vad för "behandling" han syftade på att man skulle börja göra ifall det inte blir något denna månaden heller. För detta var tydligen sista gången med just Clomid (motsvarande pergo) för mig. Om det inte tar denna gång så ville han ju att vi skulle prova med något annat.

Kanske annat hormon??
    jag har verkligen ingen aning.
    Men jag hoppas han kan svara på det idag.

• sweetstreet

August
    Jag har klickat på sidan längst till vänster (alltså sidnumret) och så håller man på så bakåt...
    Då kan man ju gå åtminstone "10 sidor i taget"
    Men kanske finns det smartare sätt.

• -August-

Sweet - Sa lyxigt det later att ha AL under uppsikt av gyn pa det dar viset.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!