• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Victory

Okej, så du laddar bara upp inför IVF:en än så länge då! Synd att du åker bort den helgen, hade verkligen varit skoj att träffa dig, Lappis!

• Tinga

BS - grattis till försäljningen av lägenheten! Måste kännas jättebra att ni fick så bra betalt för den!

Vilma - skickar en kram och hoppas att mensen snart dyker upp! Vet dock att det kan dröja flera månader efter pillerstopp, utan att vara onormalt.

Victory - kul att se dig här! Jag har fått diagnosen PCO "light", men jag vet inte om det var samma problem Telis har (hade?). Det låter ju inte helt otroligt att det är något liknande du lider av, eftersom det vanligaste symptomet är just oregelbunden mens, pga oregelbunden och ibland utebliven ÄL. Jaja, det är inte jag som ska ge dig en diagnos , utan jag antar att det blir någon ordentlig gynundersökning för dig också så småningom. I mitt fall var det VUL som bekräftade att äggstockarna har "PCO-utseende".

• Tinga

Junilejeon - usch, det är alltid så trist när man måste avliva en kär gammal familjemedlem. Häromåret tvingades mina föräldrar avliva sin hund, som vi skaffade när jag var 13 år, och det var jättejobbigt. Nu tänker jag på henne med glädje, men det var jobbigt ett tag efteråt.

Ett litet ljus i mörkret att din vän fick vara med och bestämma namnet på sin dotter, även om jag förstår att det är en klen tröst. Kram!

• Victory

Tinga! Jag gjorde ju VUL för sanrt ett år sedan just för att jag misstänkte PCO men hon sa att jag inte har det. Min oregelbundenhet måste bero på nåt annat. Eller så såg hon fel. Nåja, nu har vi ju påbörjat utredning så då borde de väl undersöka det lite närmare.

• junilejon

God morgon i tråden....

Ja en liten klen tröst är det att han fått vara med att bestäma namn. Namnet Juni kommer faktiskt ifrån mig kan man säga!!! Min katt hette Juni som jag hade lyckan att leva med i 19 år! Och killen som har cancer tyckte hela tiden att det var ett väldigt vackert och ovanligt namn, så därför har dem valt Juni!!!
    Tänk att man kan påverka någon med ett val man gjorde när man var 5 år

• Storasystern

Morrn!

Victory och Tinga, jag trodde också att jag hade PCO i någon form p.g.a. sötsug och låååånga cykler och ont i äggstockar, men jag hade normala äggstockar med en stor follikel alla 3 gånger jag kollade. Så uppenbarligen finns det fler fel som ger lång cykel...
    Sötsuget får jag väl skylla på något annat!

• Storasystern

BS - skönt att ni fått lägenheten såld!!!
    Jag sålde min lägenhet i Solna för ett år sedan coh fick också mycket mer än jag hade trott. Otroligt skönt att kunna ta mindre lån till huset!

• Victory

Nu har jag beställt Apiforce för att testa om det kan hjälpa mot den långa cykeln. Visst var det någon annan här som testat det eller minns jag fel?

• Telemarkgrrl

Hej Victory! Nej, jag har inte PCO, vet knappt vad det är. Men jag har endometrios och det räcker. Hoppas att du får ordning på din cykel!

Förresten skulle jag inte ha sagt något i går om att jag njuter av min mens, nu är tanten här "with a vengeance".

• Tinga

Victory - jag äter Apiforce nu! Jag började i förra cykeln, med resultatet att det blev den längsta cykeln jag någonsin haft... Jag frågade gynekologen igår om förklaringen till att jag i den senaste cykeln haft en ovanligt lång lutealfas (18 dagar istället för 12), och då sade han att det kunde bero på att jag fått en krafitgare ÄL än tidigare, så förmodligen var det ändå positivt. Jag fortsätter med Apiforce i denna cykeln, men har ännu inte bestämt hur jag ska göra i nästa (om det nu blir någon nästa... ) när jag ska äta Pergotime.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!