• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Skvallrade för min frissa att vi ska göra IVF. Hon frågade nämligen om BS sysssling (som också klipper sig där) så då kom barnsamtalet upp. Sa att sysslingen får prata för sig själv men vi har försökt länge och ska...bla, bla, ja ni vet hela proceduren. Kom då på att nästa jag ska klippa mig hos henne kanske jag är gravid! Brukar nämligen gå ca var tredje månad.

• sweetstreet

Jaaa! Det hoppas vi ju att du är!!!

Haha! Jag har ingen aning om herrfrisörer i Stockholm. Själv har jag behllit min gamla frissa i min gamla hemstad. Även när jag bodde i Stockholm så åkte jag dit för att klipa mig. Passade på att hälsa på mamsen samtidigt då.

Jag vill också vara gravid nästa gång jag klipper mig....

• Lapinette

Så klart vi ska vara gravida nästa gång vi går till frissan i december!!!! Ett klart och tydligt mål. Vi ska sitta där i stolen och känna oss illamående ...he, he!

• Tinga

Lappis & Sweet - visualisering brukar ju vara ett bra hjälpmedel när man vill uppnå något särskilt, så det låter som en bra idé med frisörsbilderna ni har framför er!

Piggelin & Vickan - länken som Vickan klistrade in ger en bra bild av vad PCO är. Och Vickan, det är snarare så att övervikt är vanligt bland dem som har PCO än att det är vanligt att överviktiga har PCO. Eftersom jag är normalviktig trodde min gyn först inte att jag hade PCO alls, men han ändrade uppfattning efter att ha sett min ena äggstock. Jag har iofs haft lite problem med att jag lätt gått upp i vikt, men å andra sidan har jag ju fått en diagnos att jag har lite för låg ämnesomsättning för att det ska vara normalt, så den förklaringen har jag nöjt mig med. Kanske att PCO:n spelar en roll där också; ingen aning. Jag hade stora problem med akne i tonåren, och de har delvis dykt upp igen, om än inte lika illa som då, så det är ju ytterligare ett symptom som stämmer på PCO.

Just nu går jag mest runt och är glad för att jag äntligen fått en diagnos och att jag fått hjälp att åtgärda problemet, så nu ser jag extra mycket fram emot följande försök.

• Tinga

Vickan - tydligen leder PCO till ett ökat sötsug, och det är därför kvinnor med PCO ofta är överviktiga.

• Lapinette

Tänka sig att både Tingas och Telis "problem" förmodligen är lösta! Det kanske blir dubbelpluss nästa månad. Tjohoooo!!! Själv kommer jag ju ha det ganska så "torrt" med plussande framöver. Nästa gång jag ska testa är i slutet av november....Scary!!!

• Tinga

Lapinette - det blir först nästa cykel jag medicinerar, så den här omgången vågar jag inte ha så höga förväntningar. Vem vet, vi kanske hamnar i samma plusliga i november, du och jag!

• sweetstreet

Vi får alla se fram emot slutet av detta året med andra ord!

Heja heja!!!!!
    Måste man kanske kolhydratuppladda.
    Inför allt tandborst6....???

Och för att äggen ska vara i good shape?!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!