• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Storasystern

Liten - man (d.v.s. du ) kan ju köpa en färdig hylla med konsol annars... för att slippa snickrandet.

• viktualia

Page - fniss din "datemodell" vore nog bra... då hinner fler än jag kackla järnet... och nån som glor på mig - sånt betraktar jag som publik och det uppmuntrar till ÄNNU mer prat!

Sweet - fniss fniss... det är inte säkert att jag andas när jag pratar.. om inte annat blir till och med jag torr i munnen när jag tokkacklar.. och OM jag säger OM Piggelin är värre på att prata än jag... shittans.. Piggelin - jag får nog ta en sväng till Götet och kolla läget på den fronten alltså!!!

• Telemarkgrrl

Storasyrran - ja,jag får väl erkänna att den där dörrmattan inte funkar till 100%. Jag kan hänga en plastpåse med hans matlåda på dörrhandtaget men då plockar han bara bort den, ställer den på hallgolvet och muttrar lite irriterat varför det hänger en påse på dörrhandtaget.

• viktualia

Telestubben - det måste bero på att det inte står "matlåda" på eran dörrmatta... *fniss*

• Telemarkgrrl

Tinga, näe, jag blev inte så jättebesviken, dom hade ju upptäckt ett fel på Sophiahemmet så jag visste att jag med största sannolikhet inte kunde bli gravid den här månaden. Jag blir säkert jättemycket mer besviken nästa månad om det inte funkar då eftersom dom då ska ha korrigerat det lilla felet. Sen så .... det här låter helt sjukt.... men jag njuter av min första smärtfria mens på ...ja, så länge jag kan minnas. Jag är van vid att ha så sjukt ont när inte ens receptbelagda tabletter i olika kombinationer funkar och den här gången känns det ingenting. Verkligen INGENTING. Det är ett mirakel!

Ang flytt från Stockholm - jo, maken och jag har diskuterat det ganska länge och emellanåt blir vi jättesugna och emellanåt får vi iskalla fötter. Jag är den som längtar bort mest men han börjar komma att se fördelarna också. Så vi får se, just den här veckan hade jag ställt in mig på att vi skulle bo kvar.

• viktualia

Telestubben - grattis till smärtfri mens! *drömmer mig tillbaka till när jag började med p-piller och upplevde sådana mirakel*

• Telemarkgrrl

Vickan, jag kanske borde lägga till det på dörrmattan. *fnissar*

Det roligaste som har hänt var nog när jag pratade med honom på MSN en förmiddag och han berättade att han hade ätit frukost på ett café. Jag blev alldeles förbryllad och frågade om han verkligen hade varit så hungrig eftersom vi hade ätit frukost ihop hemma på morgonen och fick ett väldigt generat svar tillbaka att han hade glömt att han ätit frukost hemma och bara styrt in på ett fik per automatik.

• Oms
    Telemarkgrrl skrev 2007-09-26 14:52:40 följande:
    Vickan, jag kanske borde lägga till det på dörrmattan. *fnissar*Det roligaste som har hänt var nog när jag pratade med honom på MSN en förmiddag och han berättade att han hade ätit frukost på ett café. Jag blev alldeles förbryllad och frågade om han verkligen hade varit så hungrig eftersom vi hade ätit frukost ihop hemma på morgonen och fick ett väldigt generat svar tillbaka att han hade glömt att han ätit frukost hemma och bara styrt in på ett fik per automatik.
    Hahah, jag gillar din man mer o mer tubbisen visst var väl han jungfru som jag eller har jag blandat ihop honom nu?
  • Telemarkgrrl

Omsan, visst är han jungfru. Känns du igen dig?

• Liten med Mindre

Skönt förvirrad man Telis. Fast jag gissar att det kan bli lätt irriterande ibland.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!