• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Tinga

Sweet - vi har just planerat in en tur till Rom i november, och vad passar bättre än kolhydratuppladdning i Rom?

• Lapinette

Heja, heja!!!! Här kommer den nya plussligan!

• Lapinette

Tinga, Telis, Sweet och Lapinette skriver in sig på den nya plusligan - de som ska plussa innan jul!!! Nu måste vi börja fokusera och göra allt vad som krävs av oss för att klara detta mål.

• Tinga

Jag tror att jag har kvar några gamla "mental träning"-kassetter från är jag tävlade i friidrott - kanske dags att ta fram dem igen?

• Tinga

Lapinette - kom inte och säg att vi ska dricka mindre vin bara!

• Lapinette

Tinga - jag skrev först något om mentalträning (positivt tänkande) och vin.... men det där med vinet gällde bara mig och under min sprut och ruvningsperiod dvs hela november!!!

• BrudSommar2006

Hej! Jippi, jiiipiii, JIIIPPIIII!!!! Vi har sålt vår lägenhet och skrivit kontrakt ikväll, det var ett par ungefär i vår ålder som ska ha första barnet i november som köpte och de verkade så nöjda, kul! Vi är också nöjda för vi fick 1,2 milj mer än vi köpte för för tre år sedan, det trodde vi aldrig! Att priserna gått upp har vi ju förstått eftersom vi letat hus men det här är ju inte innerstan precis. Nu blev det inte lika dyrt att köpa hus som vi räknat med. Vilken kväll det har varit, fast vi fick äta i skift eftersom middagen blev så sen att Iris redan tröttnat och sedan har det tagit en och en halv timme att lägga henne så man är rätt så slut nu men, men. Ska gå och lägga mig nu men är på riktigt gott humör! Har till och med vågat mig på några munnar champange, det var mumsigt.

Har anmält mig till babymassagekurs idag, fem tillfällen, börjar om några veckor, får väl se vad den busiga bebisen tycker om det. Har varit på första föräldragruppsträffen idag också, känns lite konstigt nu när vi ska flytta fast det var trevligt ändå. Igår var vi ju på babysång så lite aktiviteter har vi börjat ta för oss nu.

Nåväl, godnatt, godnatt!

• BrudSommar2006

Förresten, mental träning eller inte, så tycker jag att ni verkar vara på g allihop nu inför slutspurten här de närmsta månaderna, det låter positivt tycker jag! Måste ju bara leda till en massa plus.

Oj, jag sitter framför "riktiga" datorn med riktigt tangentbord, det känns som om jag skulle kunna skriva hur mycket som helst, det går så fort! På dagarna så får jag oftast sitta med Iris i knät och skriva med ena handen på en jättelångsam laptop som vi egentligen tänkte ställa på landet bara för att ha något att kolla mail på men som jag tagit hem för att alls komma åt en dator. Borde kanske skaffa mig en ny om det nu ska bli så att jag inte kommer att få chansen på länge att sitta här, suck.

Nåväl, inte på dåligt humör nu, det här har varit en bra kväll!!

• BrudSommar2006

Ha, nu har jag sett Sweets skyline också, allt är bara pyttebilder på min skräpdator, även när man går in på folks profiler. Vilken kväll va....

• Lapinette

BS - Grattis till försäljningen! Det måste kännas jätteskönt.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!