• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Piggelin - vi stockholmare tror trots dina ursäkter fortfarande att du är en pladderkvarn... men en riktigt trevlig sådan !

• viktualia

Piggelin - känner igen mig precis i din beskrivning av mängden prat i olika sammanhang!!!

• Telemarkgrrl

Piggelin, hahahaaa, ja så kanske det kan vara. Om jag bara var psykiskt stabilare så skulle jag kanske inte ha ont alls.

• Telemarkgrrl

Victory, jag tror att jag också är bortrest den helgen du nämnde men om jag inte är det kommer jag gärna med på en brunch/lunch/fika/middag!

• Lapinette

Skulle vara i psykisk balans OM inte den jäkla mensen kom varje månad. Grrr....

• Tinga

Haha, Lapinette - det är rätt, bara ge de gamla "visdommarna" svar på tal!

• Tinga

Victory - det var ju som sagt inte ÄL som var sen, utan mensen, så jag inbillar mig att det trots allt var en positiv effekt av de där kapslarna. Min gyn sade ju igår att längden på lutealfasen kunde variera lite, om jag nu hade en riktigt rejäl ÄL den här gången.

• -August-

Hej hej hej!
    Nu ar jag tillbaka efter manga turer. Jag undrar om det ens ar mojligt att lasa ikapp allt som hand de senaste tre veckorna??? Jag gor ett selektivt forsok och hoppas jag blir forlaten for luckor...

• Telemarkgrrl

Välkommen tillbaka, Strindberg!

Hur var semestern och framför allt, hur är det med magen?!

• -August-

Men forst kanske jag ska avge en liten rapport fran mig!

Jag ar gravid annu minsann! Jag gar in i vecka 10 imorgon och mar som fisken i vattnet. Det har inte skett nagon forandring alls under se senaste veckorna. Pust! Jag har inte avsmak for nagot som jag inte brukade ha, men det ar heller inga som helst problem att sta over vin, ostar, lufttorkad skinka etc. Det svara ar bara att veta VAD man ater...

Jag borjade med 10 dagar i Sardinien. Efter det akte jag hem till Sverige och direkt darifran ner till Aten med jobbet. Snabbt kalkylerat innebar detta 16 natter borta och 10 flygrutter i september manad. Det har jag lite angest over... Inte direkt vad BM skulle rekommendera .

Jag har ocksa lite angest over allt jag har chansat pa att ata under dessa resor. Det klams ju in ost och skinksorter i det mesta... Dessutom har vi atit middag med kunder nu tva kvallar pa rad, och igar ville kunden ta in "a selection of fish" bade till forratt och huvudratt. Vilken omstallning det ar att knorra over nagot sadant! Jag alskar ju fisk!!! Men da klamde jag fram att jag ar gravid... och sa fick vi ett valdigt trevligt samtalsamne dessutom. Men, jag at anda lite oidentifierad fisk.

Hur forsiktig ska man vara???

To be continued...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!