• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • junilejon

Hej tjejer...har inte läst ikapp än,men jag kan anta att SWEET är tillbaka eftersom det var många många inlägg idag
    Idag har det varit en känslomässig karusell.
    Fick ett mess från min man där det stod att jag skulle ringa min mamma. Det gjorde jag och hon berättade att dem avlivat deras hund Bonzon!! Blev otroligt chocad och ledsen, visste ju inte att det var sista gången jag skulle få träffa honom när jag var uppe sist! Han blev iallfall 16 år....
    Sen fick jag ett mess av min kompis om att jag skulle ringa henne,så jag gjorde det och förväntade mig ett nytt sorgbesked, men det hade hon som tur var inte!
    Utan ni vet min kompis som jag berättat om (han som har cancer) dem fick reda på idag att dem ska få en liten flicka som ska heta Juni. Så himla roligt att han iallfall få veta könet och vara med att bestäma namn....

• Syster Vilma

Hej tjejer! Tittar in för att säga att jag fortfarande lever. Insåg att mitt hängande här bara ökade min stress över graviditet/mens och hela baletten. Så jag tog en paus. Inte för att jag inte gillar er. Men för att jag måste försöka tänka på något annat. Ingen mens än. Alltihop vara bara falsklarm. Känns inte alls som om bebisverkstaden kommit igång än. Tänker att jag nog väntar en månad till innan jag kontaktar gyn för att kolla om allt är ok. Men när det händer något spännande lovar jag att hålla er uppdaterade!
    Kram!!

• Piggelin1

Syster Vilma - skickar en stöttande kram! Välkommen att joina närhelst du har lust/andan faller på igen!

• start september

BS,

grattis till försäljningen! Vad skönt att ni fick lite mer än ni trott - när man bor i hus finns det alltid något att renovera för pengarna!

Junilejon,

tungt med beskedet om hunden kan jag förstå. Men 16 år är ju ett mycket långt hundliv. Vilket fint namn dina vänner valt till barnet! Det kommer att betyda mycket för henne en dag när hon hör att pappan varit med och bestämt.

Vilma,

kram till dig. Jag förstår dig, nästan alla vi som hängt länge innan plus har precis som du ibland känt att det kan bli för mycket. Välkommen tillbaka när/om du vill!

• Telemarkgrrl

God morgon!

Ååh, junilejon, jag förstår precis hur jobbigt det är med hunden! Min hund dog för sex år sedan, två veckor innan hon skulle fylla 15 år och jag saknar henne massor fortfarande varje dag. Man får försöka vara glad för att man ändå fick ha dom så länge och att dom fick ett riktigt bra liv. Stor kram till dig!

Juni var förresten ett jättefint namn, det är ju nästan som om dom har döpt henne efter dig!

BS - så skönt att försäljningen gick bra! Lägenheter i Stockholm är ju inte direkt svårsålda nu för tiden men det är ändå så himla skönt när allt gått i lås och man har en sak mindre att tänka på.

Idag jobbar jag hemma och har sällskap av min kompis hund. En stoooor lurvig sak som är världens sötaste och som ligger under skrivbordet och suckar lite emellanåt. Såååå mysigt!

• Victory

HEEEJ!!! Minns ni mig? Jag har gjort en "syster Wilma" och tagit en välbehövlig Internet-paus den senaste tiden. Barntankarna har (nästan) legat nere och det har varit ganska skönt.

Än har mensen inte kommit, är på dag 43 så det verkar bli en lång cykel eftersom jag inte hade någon ÄL. Det känns så hopplöst att inget kunna göra, bara vänta och vänta... Men mycket därför har jag fokuserat på annat de senaste veckorna.

Men nu var jag tvungen kika in och berätta att jag kommer till Stockholm!!! Har inte bokat resan än men det lutar starkt åt den 12-15 oktober. Det råkar inte vara inplanerat någon brunch eller nåt den helgen? Jag ska träffa en kompis men någon liten stund borde jag väl få över för en träff, om nu någon är intresserad.

• Victory

Junilejon: Så underbart att höra att dina vänner väntar barn! Hoppas att allt går bra för dem!

Lappis har börjat med nedregleringen antar jag. Spännande!

Och Tinga och Telis har fått diagnosen PCO, förstår jag. Det är ju alltid ett framsteg med ett besked så man vet vad man kan göra åt det.

Grattis BS till lägenhetsförsäljningen!!! När flyttar ni in i huset?

• Victory

Vår utredning går förresten vidare. Idag ska mannen ÄNTLIGEN åka och lämna sitt prov! Det kändes ju så långt bort när han bokade tid men nu är den dagen här!

• Victory

jaha, det var lite kort och intensivt från mig! Nu ska jag jobba så vi får se hur mycket jag visar mig resten av veckan. Men jag har lite BT-abstinens nu *saknar er ju!*

• Lapinette

Victory - som vanligt när någon kommer till Stockholm så är jag borta! Åker till Bryssel den helgen du kommer hit, tyvärr.

Har inte börjat med nedreglering än utan gör det om ca 2 veckor. Njutar just nu av att vi inte kan göra någonting och att jag fortfarande är "normal".

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!