• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Tinga

Telis - usch, stackars dig! Inte nog med att mens i sig är otrevligt, ska man dessutom behöva ha ont är det ju ännu värre. Bläh och kram!

• Telemarkgrrl

Åh, tack Tinga! Nääe, det är verkligen så taskigt att man ska behöva ha ont. Naturen brukar ju vara vist ordnad men just när det gäller mens så tycker jag att den har misslyckats lite faktiskt. Om nu den där slemhinnan behövs bytas ut en gång i månaden, kunde den inte bara komma ut i ett helt stycke på en gång och utan att göra ont?!

• Lapinette

Håller med! Först blir man ledsen och besviken att eländet kommer och tillråga på allt ska det göra så in i bängen ont! Så jäkla orättvist!!!

Själv försöker jag skriva in alla läkarbesöksdagar jag har framför mig i alla kalendrar jag har så att jag inte "glömmer bort" och bokar in kundbesök dessa dagar. Känns rätt skönt just nu att vi faktiskt inte bokade någon resa i november. Verkar redan vara så fullt och hade vi åkt iväg så hade det bara blivit stressigt.

• Telemarkgrrl

Precis, Lapinette! När man inte vill ha barn är ju eländet totalt meningslöst och när man vill ha barn så är det ju ännu onödigare med mens.

Jag förstår verkligen att det är skönt att ni skjuter på alla längre resor. Det verkar ju vara rejält jobbigt både psykiskt och fysiskt jobbigt med behandlingen inför ivf så då är det nog bra om man håller sig hemma och koncentrerar sig på att ta hand om sig. Sen har ni ju all tid i världen att resa. Tillsammans med den lilla kotten menar jag!

• Liten med Mindre

Victory - jag tror att jag är hemma helgen du kommer. Fika / Bruncha / Luncha är alltid skoj. Vi kan väl kolla när det närmar sig?

• Lapinette

Telis - håller oss åtminstone hemma denna allra första gång vi genomför IVF. Vet ju inte hur jag kommer att reagera på nedreglering etc. Om det funkar bra så kan jag tänka mig att resa om vi behöver göra det flera gånger, då under själva sprayandet (nedregleringen). Annars blir det 2 månader varje gång som man inte kan ta sig någonstans och vi vill ju även göra saker medans vi är barnlösa.

• Victory

Telis - Sorry, jag kollade inte så noga bakåt. Så det är endo du har, inte så mycket bättre... Synd med tanten ocskå.

Tinga: Oj, då vet jag inte om jag vågar äta dom. Men för mig kan det inte bli så mycket värre, jag menar mycket längre än 45 (eller 71!) dagar kan det väl inte bli? Så du ska äta Pergo?! Spännande! Jag antar att jag också får något sådant efter att de analyserat mitt blodprov.

Liten - ja, det vore superskoj!

• Victory

Jag är lite i valet och kvalet om jag ska åka hem på söndagen eller måndagen. Ni (stockholmare) jobbar väl alla på måndag? Eller kan det passa med en lunch då? Om inte tror jag att jag åker hem redan på söndagkväll, det känns ju lite onödigt att ta ledigt en hel dag om jag ändå bara ska sitta och vänta på planet. Men en lunch på måndag skulle ju kunna passa.

• Liten med Mindre

Victory - om det finns någon tid under helgen så passar det mig bättre. Fullt upp måndagen.

Ska kolla upp med mannen bara, så att det inte krockar med ev tid han satt av för att fixa hemma. Det kan jag inte heller missa.

• Piggelin1

Alla Gbg:are, vi har ju pratat om att ses 13 eller 14 okt Såg en annons i GP idag att First Hotel börjat med sin lördagslunch igen, kan det månne vara ngt?

www.firsthotels.se/sallad&chocolate

Telis - f-n för kärringen som ger dig mensont! Kunde inte låta bli att associera till boken anno -64 jag skrev om häromdagen, där en forskare hävdade att förlossningar är smärtfria om mamman är psykiskt stabil. Gäller det typ mens också då eller?!
    Det kommer fler citat, promise, men fastnade ju i reserapportskrivandet till andra tråden igår

Måste jobba vidare - tokmkt att göra idag

Bara en liten grej till, nämnde för mannen om detta med min pratsamhet igår. Då menade han att det faktist inte var såååå konstigt att jag var modell kulspruta hos Sweet, efter den första veckan hos släktingarna i Providence.
    Typ, efter att jag liksom "varit uppe på tå & ansträngt mig för att vara trevlig" i en vecka gentemot alla släktingarna (hade knappt träffat några av dem innan), där jag egentligen inte hade supermkt gemensamt med alla de som var i vår ålder (väldigt trevliga, men väldigt olika liv). Då hade jag ett extremt uppdämnt behov av att prata med ngn som är mer som en själv/likasinnad ...och det tog jag igen med råge, Sweet & hennes man var de som kom i vägen för min framfart

Vet egentligen inte varför jag skriver detta - känns som om jag ber om ursäkt för mig själv - men ville liksom bara förklara lite & mannens slutsats ter sig plötsligt väldigt logisk, bara det att jag själv inte lagt ihop ett & ett...! Jaja, nog gaggat om detta, dags att dra iväg till ett möte!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!